דוגמא למבחן פסיכוטכני

בדף זה יוצגו דוגמאות למבחנים פסיכוטכניים המופיעים במבחנים קבלה לארגונים ומוסדות במכונים כגון אדם מילא, פילת, קינן שפי, משטרה. לקבלת דוגמאות על מבחנים פסיכוטכניים נוספים ליחצו על הלינקים הבאים: דוגמאות למבחני דפ"ר צו ראשון, דוגמאות למבחני תיל מכללות, דוגמאות למבחנים לאדריכלות ועיצובדוגמאות למבחני קבלה בבתי ספר, דוגמאות למבחני אמיר/ם, דוגמאות למבחני מחוננים שלב א', דוגמא למבחני מחוננים שלב ב'.

פסיכוטכני – כמותי


מבחן הבודק את יכולת ההסקה הכמותית שלך, אופן ניתוח המידע והסקת מסקנות גם מגרפים וטבלאות מורכבות. בין המבחנים יהיו לנו: ידע חשבון בסיסי, דרך מבחני אומדנים, ומבחני בעיות מתמטיות.

דוגמא ממבחן חשבון (כמותי):

שאלה:

דוגמא למבחן פסיכוטכני – מבחן חשבון

בחר/י את התשובה הנכונה מבין האפשרויות:


א.           ב.           ג.           ד. 

הסבר:


תחילה נפתור את תרגיל החיבור שבסוגריים. ניתן לעשות זאת באמצעות מכנה משותף של 15. במקרה זה, מכיוון שמדובר בשלם ושבר, פשוט נמיר מכתיבה של מספר מעורב (שבר פשוט ושלם) לשבר מדומה: נכפול את המספר השלם במכנה ונוסיף לתוצאה את המונה, המכנה נשאר קבוע.

נקבל: דוגמא למבחן פסיכוטכני – מבחן חשבון

בשלב הבא נעבור לתרגיל החילוק. חשוב לזכור שפעולת חילוק של שברים הינה כפל בהופכי, כלומר: נהפוך את המחולק למספר ההופכי לו (מונה ומכנה מתחלפים).

דוגמא למבחן פסיכוטכני – מבחן חשבון

תשובה נכונה:
 א.   

<<  בחזרה לראש העמוד


דוגמא ממבחן בעיות בחשבון דרך והספק (כמותי):


שאלה:
אוטובוס יוצא מנקודה A נקודה B במהירות 100 קמ"ש. בכמה זמן יעבור את הדרך אם המרחק בין A ל-B הוא 120 ק"מ?

בחר/י את התשובה הנכונה מבין האפשרויות:


א.  1.2 שעות
ב.  שעה אחת
ג.  0.8 שעות
ד.  12 דקות. 

הסבר:


אם האוטובוס נוסע במהירות של 100 קמ"ש, מכאן שבכל שעה הוא עובר דרך של 100 ק"מ (דרך = זמן x מהירות). במקרה זה על האוטבוס לעבור דרך של 120 ק"מ ולכן בהכרח זמן נסיעתו יהיה גדול משעה.
בהתבוננות על אפשרויות התשובה בשאלה זו ניתן לראות כי רק אופצייה א' מתאימה לדרישה זו.
ניתן לבצע גם חישוב מדוייק: מהירות = 100 קמ"ש, דרך = 120 ק"מ, זמן = דרך חלקי מהירות = 1.2 = 100 / 120

תשובה נכונה:
 א.  1.2 שעות

<<  בחזרה לראש העמוד


פסיכוטכני – מילולי


מבחן הבודק את יכולתך להבין לפרש ולהסיק מסקנות מחומר מילולי. בין המבחנים כלולים: מבחני הבנת הנקרא בעברית ובאנגלית (לתפקידי ניהול לדוגמא), מבחני לוגיקה, מבחני דקדוק ואיות, מבחני קשר בין מילים, מבחני אוצר מילים והשלמת משפטים.

שאלה זו מורכבת מקטע קריאה קצר. לאחר הקטע, יופיעו מספר משפטים הנוגעים לו. יש להתייחס לכל אחד מארבעת המשפטים בנפרד ולהחליט לגבי כל אחד מהם בהסתמך על הקטע, האם הוא נכון, לא נכון, או שלא ניתן לדעת היות וחסרים נתונים.



קטע קריאה קצר:

מטוסים שטסים לחו"ל משתמשים במפות נתיבים בינלאומיים. שינוי בכמות המטוסים ובנתיבי התעופה, מחייבים הכנת מפות ידניות חדשות מדי חודש. מכשיר חדש ליצור מפות שפותח לאחרונה ע"י חברת אלביט מאפשר אחסנת כל האינפורמציה האווירית והצגת כל הנתיבים האפשריים עפ"י כמות המטוסים והטיסות בזמן נתון. המכשיר החדש שפותח נותן פתרון גם לטייסי חיל אויר שטסים בנתיבים צבאיים פנים ארציים ומונע תאונות והתנגשויות בין שני מטוסים.

שאלה: השיטה החדשה שפותחה משפרת את בטיחות הטיסות.
תשובות אפשריות:

א.  נכון
ב.  לא נכון
ג.  לא ניתן לדעת

הסבר: נכון, המכשיר החדש מאפשר זרימה בטוחה יותר של תנועת המטוסים והקטנת מספר התאונות בתנאי מזג אוויר בעייתי.

תש
ובה נכונה: א.  נכון


<<  בחזרה לראש העמוד


פסיכוטכני – צורני, דיאגרמטי


מבחן הבודק את יכולתך לאבחן, להסיק ולהשליך לוגית מסדרות צורניות שונות. מבחני צורות אלה לא נסמכים על ידע מוקדם כמו שפה או כישורים מתמטיים אלא על יכולת תפיסה מולדת.

שאלה: במבחן זה יש להבין את החוקיות שמקיימות הצורות בסדרה ובהתאם לכך יש לבחור את הצורה המתאימה שתשלים את הסדרה
דוגמא למבחן פסיכוטכני – צורני, דיאגרמטי
תשובות אפשריות: 

א.      ב.      ג.      ד.      ה.         


הסבר:


סדרה זו מורכבת מריבועים שבתוכם מתקיימות הן תנועתיות של משולשים ועיגולים בצבעים שחור ולבן והן רוטציה ביניהם. בריבוע תמיד יש שתי צורות מאותו הסוג, כאשר אחת בצבע לבן, ואחת בצבע שחור. הצורה הבודדת מהסוג השני תמיד מופיעה בצבע לבן. בצעד הבא הצורה השחורה תעלם ובמקומה תמוקם הצורה הסמוכה אליה מהסוג השני, בצבע לבן (כך שאם העיגול השחור נעלם, במקומו יהיה משולש לבן), ובמקומה יהיה שכפול של הצורה שזזה, בצבע שחור.


בצורה הראשונה, ישנם שני משולשים אחד שחור ואחד לבן, בנוסף לעיגול לבן. בצעד הבא, המשולש השחור יעלם ובמקומו יבוא העיגול הלבן. במקום בו היה העיגול הלבן יופיע עיגול שחור. כעת בצורה השנייה יש שני עיגולים, אחד שחור ואחד לבן, בנוסף למשולש לבן. בצעד הבא על העיגול השחור להיעלם ובמקומו יבוא המשולש הלבן. במקום בו היה המשולש הלבן יופיע משולש שחור. בצורה הרביעית ניתן לראות כי יש שני עיגולים אחד שחור ואחד לבן, בנוסף למשולש לבן. בצעד הבא על העיגול השחור להיעלם, ובמקומו יבוא המשולש הלבן. במקום בו היה המשולש הלבן יופיע כעת משולש שחור.


תשובה נכונה: ד.   
  
<<  בחזרה לראש העמוד

פסיכוטכני – כמותי


לפניך גרף המתאר את אחוזי הגידול של הנסועה השנתית, מצבת הרכב, שטח הכבישים ואורכם בין השנים 1990 ל-2006. הבסיס להתייחסות הוא שנת 1990 המיוצגת על ידי 100%.

שאלה: מהו אחוז הגידול בשטח הכבישים שחל משנת 1990 ועד לשנת 1998?

דוגמא למבחן פסיכוטכני – כמותי

תשובות אפשריות:


א.  10%
ב.  20%
ג.  30%
ד.  40%

הסבר:


מכיוון שנתון שהגרף המקורי הינו באחוזים ולא במספרים מוחלטים, על מנת לחשב את השינוי באחוזים אין צורך להשתמש בנוסחת האחוז, אלא בחישוב פשוט. שטח הכבישים בשנת 1990 היה 100 על פי המדדים ואילו בשנת 1998 היה השטח 130.

תשובה נכונה:
ג.  30%

<<  בחזרה לראש העמוד



פסיכוטכני – מילולי


שאלה: אם אין פנס שאינו צהוב ואין נר שאינו פנס, אזי תמיד נכון ש:


בחר/י את התשובה הנכונה מבין האפשרויות:


א.  אין צהוב שאינו פנס
ב.  כל נר הוא צהוב
ג.  כל צהוב הוא גם נר
ד.  אף אחת מהנ"ל


הסבר:


מהמשפט: "אם אין פנס שאינו צהוב", ניתן להסיק כי כל הפנסים הם צהובים, ולכן קבוצת הפנסים מוכלת בתוך קבוצת הצהובים. מהמשפט: "אין נר שאינו פנס", נסיק כי כל הנרות הם פנסים ולכן קבוצת הנרות מוכלת בתוך קבוצת הפנסים (ולכן היא מוכלת גם בתוך קבוצת הצהובים). נצייר זאת כך:



דוגמא למבחן פסיכוטכני -– מילולי


עלינו לקבוע מה מהמשפטים הבאים תמיד נכון. לשם כך, נבחן את אפשרויות התשובה:


  1. "אין צהוב שאינו פנס" – לא בהכרח! מהציור ניתן לראות כי קבוצת הפנסים מוכלת בתוך קבוצת הצהובים, ולא להפך. יתכן שהחפיפה בין שתי הקבוצות מלאה, אך אין בידינו מספיק נתונים בכדי לקבוע זאת. אי לכך, לא ניתן לקבוע שמשפט זה נובע מן הנתונים.

  2. "כל נר הוא צהוב" – נכון! מהציור ניתן לראות כי קבוצת הנרות מוכלת בתוך קבוצת הפנסים, וזו מוכלת בתוך קבוצת הצהובים. כלומר, גם קבוצת הנרות מוכלת בתוך קבוצת הצהובים, ולכן כל נר הוא צהוב.

  3. "כל צהוב הוא גם נר" – לא בהכרח! מהציור ניתן לראות כי קבוצת הנרות מוכלת בתוך קבוצת הצהובים, ולא להפך. יתכן שהחפיפה בין שתי הקבוצות מלאה, אך אין בידינו מספיק נתונים בכדי לקבוע זאת. אי לכך, לא ניתן לקבוע שמשפט זה נובע מן הנתונים.

  4. אפשרות זו (אף אחד מהנ"ל) אינה רלוונטית, מאחר ואפשרות 2 נכונה.


תשובה נכונה:
ב.  כל נר הוא צהוב 

<<  בחזרה לראש העמוד
 


למד ע
וד על:


הכנה למבחנים פסיכוטכנייםהכנה לראיון
הכנה למרכז הערכההכנה למבחני אישיות
הכנה לדינמיקה קבוצתיתקורות חיים


לתיאום קורס הכנה במכון נועם

צלצל/י 03-53-77-361
או כתבו לנו info@machon-noam.co.il

03-53-77-361
*
קליק ונתקשר

קנו הכנה אונליין
הכנה למבחני מרב
מכוני מיון וארגונים
תרגול לאמיר/ם
הכנה ל-GMAT
תרגול לתיל (מכללות)
בתי ספר (לחטיבה ולמחוננים)


בחן את עצמך
מבחן גדנ"ע צלילה לדוגמא
פסיכוטכני חינם לאדריכלות
פסיכוטכני חינם למכללות (תיל)
מבחן צו ראשון לדוגמא
פסיכוטכני חינם למהנדסים
פסיכוטכני חינם
פסיכוטכני חינם לתיל ארגונים


ממליצים
תודה רבה... הדינמיקה במכון נועם הייתה מעמיקה ויסודית הרבה מעבר למה שאכן היה במבחן עצמו
ניהולי בכיר, מאי 2012 – בית חולים
עברתי בהצלחה וגם התקבלתי לתפקיד. תודה רבה !!!
נבחנה באור יישומים לתפקיד אדמיניסטרטיבי, יולי 2013

מבחני תרגול חינם
מבחנים פסיכוטכניים
מכוני מיון
תפקידים
בתי ספר ומכללות
הכנה אונליין
 
Created by red-id