איך מתקבלים לבית הספר הריאלי בחיפה?

בית הספר הריאלי הוא מוסד מוביל ואיכותי המחנך את תלמידיו לתרומה משמעותית לחברה הישראלית, למצוינות ולהישגיות. משום כך, מעמדי בית הספר הריאלי תנאים לקבלה ודורש מהמעוניינים ללמוד בו לעבור כמה שלבי מיון מסננים. 

שלבי המיון לכיתות ז' בבית הספר הריאלי

  • רישום באתר בית הספר הריאלי והעלאת מסמכים רלוונטיים
  • הגרלה - לנוכח מספר המועמדים הרב, בית הספר נוהג לקיים הגרלה, ורק מי שיעלה בה, יוכל להמשיך לשלבים הבאים. 
  • ריאיון אישי ובחינות פסיכוטכניות מטעם מכון קרני

*במבחני הקבלה לפנימייה הצבאית של הריאלי, ייבחנו התלמידים במכון תיל


רוצים לראות מה מצפה לכם במבחן?


מהם האתגרים במבחן הקבלה הפסיכוטכני?

המבחנים הפסיכוטכניים הכלולים במבחני הקבלה לבית הספר הריאלי אינם בוחנים את הידע הנרכש שצבר התלמיד בשנות לימודיו, אלא את יכולותיו לעמוד במגבלת הזמן הדרושה ולגלות טכניקות פתרון יעילות ומהירות. רבים מהתלמידים נחשפים לסוגי השאלות ולנושאים המופיעים בבחינה הפסיכוטכנית ביום המבחן בפעם הראשונה. ללא הכנה מוקדמת, עלולה החשיפה הזו ליצור לחץ בקרב ילדיכם ולפגום בהצלחתם במבחן. כמו כן, הגעה לבחינה ללא תרגול מוקדם במגבלת זמן וללא היכרות עם עבודה בתנאים אלו עלולה להוביל את התלמידים לניהול זמנים שגוי. לכן חשוב במיוחד להכיר את סגנון הבחינה, את תנאי הבחינה ואת סוגי השאלות טרם המבחן, שכן אין אפשרות להיבחן במועד נוסף בשנת לימודים אחת. תלמידים שיבקשו להיבחן שוב יוכלו לעשות זאת בתום חצי שנה ממועד המבחן המקורי ובשנת הלימודים הבאה בלבד. 

ערכת ההכנה אונליין של מכון נועם מסייעת לתלמידים הניגשים למבחני הקבלה להכיר מראש את סוגי השאלות השונים הצפויים להופיע בבחינה, לקרוא הסברים מפורטים בנושאים החשובים וללמוד איך ליישם מגוון אפשרויות לפתרון יעיל ומהיר. תרגול מעמיק יסייע לתלמידים להתמודד נכון יותר עם מגבלת הזמן במבחן ועם תנאי ההיבחנות, ועל ידי כך, יפחית את תחושת חוסר הוודאות שעלולה להופיע טרם המבחן ויעניק להם את מירב הסיכויים לממש את הפוטנציאל שלהם. 


איך מתכוננים למבחני הקבלה?

מתרגלים בערכות ההכנה למבחן הפסיכוטכני

    • התרגול בערכות מותאם לגיל ילדכם, לכיתה אליה מבקשים להתקבל, לרמת הקושי ולדרישות המבחן.
    • הערכות כוללות את כל הנושאים המופיעים במבחן: מבחנים כמותיים, מבחני חשיבה מרחבית, מבחנים מילוליים ולוגיים, מבחני צורות ועוד. 
    • קיימת האפשרות לתרגול במגבלת זמן המדמה את תנאי מבחן הקבלה האמיתי.
    • ערכות ההכנה למבחני הקבלה לבית הספר הריאלי פותחה על ידי אנשי מקצוע בתחומי הפסיכולוגיה, חינוך ופיתוח מבחנים.

מגיעים להדרכה אישית 

לצד התרגול בערכות ההכנה שלנו, אנחנו מציעים לכם להגיע אלינו להדרכה אישית לקראת המבחן. לבחירתכם, את ההדרכות אפשר לקיים פרונטלית במשרדי מכון נועם או בשיחת וידאו (זום). מדריך מנוסה מצוות הפיתוח שלנו יצייד אתכם בטיפים לקראת המבחן ובאסטרטגיות פתרון ייחודיות ויחזק את נקודות התורפה שלכם. מומלץ להגיע להדרכה האישית לאחר תרגול בערכה. התרגול המוקדם יסייע בזיהוי הקשיים בחומר ויעזור למקד את ההדרכה בחלקים אלו. אפשר לרכוש את ההדרכה האישית דרך ערכת ההכנה. לאחר הרכישה, ניצור אתכם קשר לתיאום מועד ההדרכה. 

מתכוננים לריאיון

לאחר ההיבחנות במבחן הפסיכוטכני, יזומנו המתאימים לריאיון אישי. ההכנה שלנו תאפשר לכם להתנסות בסיטואציית הריאיון בסביבה בטוחה ותומכת, להפחית את תחושת הלחץ וכן לתרגל שאלות שנהוג לשאול בריאיון קבלה מסוג זה.


על אודות בית הספר הריאלי בחיפה

בית הספר הריאלי בחיפה הוא בית ספר פרטי, שחרת על דגלו את ערכי המצוינות וההישגיות בחינוך תלמידיו לאורך השנים. סיסמת בית הספר הריאלי היא "והצנע לכת", הלקוחה מספר מיכה, ובימינו פירושה הוא הנחיה להפגין צניעות גם כשלכאורה יש במה להתפאר. למעלה מ-21 אלף בוגרי בית הספר מצויים בעמדות מפתח בחברה הישראלית, וביניהם שלושה שופטי בית משפט עליון, ארבעה רמטכ"לים ועשרות כלות וחתני "פרס ישראל". בית הספר מציע לתלמידיו השכלה בתחומים מגוונים, כגון אומנות, מדע וטכנולוגיה, ומציב תנאים לקבלה עבור תלמידים חדשים המבקשים להתקבל ללימודים בו. 

לבית הספר מספר מתחמי לימוד המיועדים לחינוך והשכלה בתחומי לימוד שונים:

  • מתחם הדר - מיועד לגילאי יסודי וחטיבה תיכונה ומתמקד בלימודי מדעים ואמנויות. המתחם כולל תוכניות כמו "הכיתה המתמטית", חניכה ריאלית וכו'.
  • מתחם כרמל - מיועד לכיתות א'-ט' ועוסק בתחומים מדע, טבע וסביבה (מטו"ס).
  • מתחם אחוזה - מיועד לגילי יסודי וחטיבת ביניים, מתמקד במנהיגות ותקשורת ומשלב תוכניות ספורט ואמנות.
  • קמפוס בית בירם - כולל את החטיבה העליונה ואת הפנימייה הצבאית לפיקוד. מקצועות הבחירה המוצעים בחטיבה העליונה מגוונים וכוללים מקצועות שונים, כגון ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, גיאוגרפיה, תקשורת, ספרות, אומנות וקולנוע.

כתובת וטלפון ליצירת קשר עם בית הספר: הרצל 16 חיפה, 04-8668115


 מידע נוסף על ערכות ההכנה שלנו ועל המבחן הפסיכוטכני:

Play
אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.