כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
(18) קראו עוד

שימו לב, בעקבות מלחמת חרבות ברזל מבחן שלב א' לא יתקיים השנה. מבחן שלב ב' יתקיים באפריל 2024, במרכזי בחינה אזוריים, וייבחנו בו תלמידים שיקבלו המלצה מהצוות הפדגוגי בבית ספר. בסך הכול ייבחנו בשלב ב' 20 אחוזים מתלמידי כל שכבה. הודעה להורים שילדיהם ייבחנו במבחן תימסר עד 31.12.23. לכל הפרטים על מבחן שלב ב' לחצו כאן.

איך ערכות ההכנה אונליין יסייעו לילדיכם להתכונן למבחן?

    • הן יעזרו להם להתנסות בתנאי המבחן טרם המבחן האמיתי – מרבית תלמידי כיתה ב' לא התנסו במבחנים מעולם, וודאי שלא במענה על שאלות רב-ברירה. כדי שהילדים לא יתמודדו עם סיטואציית הבחינה ועם שאלות מסוג זה לראשונה בחייהם ביום המבחן עצמו, כללנו בערכת ההכנה שלנו סימולציות מלאות של המבחן הניתנות להדפסה בדיוק כמו במבחן האמיתי, שיעניקו לילדיכם התנסות מלאה בתנאי המבחן בסביבת הבית השקטה והתומכת. 
    • הן ירגילו אותם לעבודה בהגבלת זמן – במבחן שלב א' יתמודדו הילדים עם שאלות רבות בפרק זמן כולל של 40 דקות. בשלב ב' מספר השאלות היוצג בבחינה יגדל אף יותר, ויחייב את הילדים לענות על כל שאלה בפרק זמן ממוצע של פחות מדקה. כלומר, הגבלת הזמן תחייב את הילדים לעבוד במהירות וביעילות, ובשונה לחלוטין מאופן העבודה שאליו הורגלו בכיתות א' ו-ב'. ערכת ההכנה שלנו כוללת תרגול וסימולציות המדמות את הגבלת הזמן הנתונה במבחן האמיתי, כך שהילדים יוכלו להתנסות במסגרת הזמן הזו, ולתרגל את מיומנויות המענה המהיר שלהם טרם יום המבחן.
    • הן יכינו אותם למענה נכון בדף סימון התשובות - הילדים הנבחנים בשלב ב' מתבקשים לסמן את תשובותיהם על גבי דפי סימון תשובות ייעודיים. הסימולציות הכלולות בערכת ההכנה לשלב ב' ניתנות להדפסה וכוללות גם את דפי סימון התשובות כפי שמופיעים במבחן האמיתי. תרגול מוקדם של סימון נכון בדפי סימון התשובות עשוי למנוע שגיאות שנובעות מבלבול או מחוסר היכרות עם שיטת הסימון הזו. 
    • הן יחשפו אותם לרמת המורכבות של השאלות במבחן – כדי להצליח במבחן המחוננים, יידרשו ילדיכם ליישם אסטרטגיות חשיבה גבוהות בהשוואה לאלו הנדרשות ללימודים בבית הספר, כגון הסקה והשוואה, זיהוי רכיבים וקשרים ומיון על בסיס תכונות משותפות. ערכות ההכנה שלנו כוללות הסברים מפורטים שנועדו להכין את הילדים להתמודדות עם סוגי השאלות הללו.
    • הן יתרמו לסיכוי של ילדיכם לבלוט ולהצליח– ההצלחה בכל אחד משלבי מבחן המחוננים היא לא אבסולטית אלא יחסית להישגי שאר הנבחנים. משום כך, כל סוג של היכרות מוקדמת עם הנושאים ועם מבני השאלות שבהם יתרמו להגברת הסיכוי של ילדיכם להצליח ביחס לאחרים שהגיעו ללא ידיעה בנוגע למה שמצפה להם, וללא היכרות מוקדמת עם החומר.
    • הן יעניקו להם חוויית למידה מגוונת ומעניינת - לצד מאות התרגילים הכלולים בפרק הכמותי של ערכות ההכנה, ולצד ההסברים המפורטים הכלולים בהן, מציעה הערכות משחקים אינטראקטיביים שנועדו לספק לילדים חוויית למידה מהנה - "אלופי המספרים" - משחק חשבון מאתגר הכולל אין-סוף תרגילים לשיפור מיומנות הפתרון המהיר, ו"כוכבי המילים" - משחק מילים חווייתי להרחבת אוצר המילים.

רוצים להתנסות במשחק "כוכבי המילים"? לחצו כאן והתחילו לשחק!

"אלופי המספרים" - משחק מאתגר לשיפור השליטה בארבע פעולות חשבון

Play

ערכת פיתוח חשיבה

ערכת פיתוח חשיבה היא ערכת העשרה, שנועדה לפתח אצל ילדים מיומנויות קוגניטיביות כגון חשיבה יצירתית, גמישות מחשבתית, יכולת הסקה ועוד. אומנם השאלות בערכה שונות מהשאלות שאיתן הילדים נדרשים להתמודד במבחני המחוננים, אבל סגנון החשיבה הנדרש כדי לפתור אותן יסייע להם להתמודד עם האתגרים הכרוכים במבחן המחוננים.   

הערכה כוללת מבחני חשיבה כמותיים, מילוליים, ויזואליים וצורניים, המבוססים על סוגי שאלות הנפוצים במבחני אינטליגנציה בארצות הברית, כגון השלמת צורות, יוצא דופן, אנלוגיות ומשפטים מבולבלים.  

שימו לב - ערכת פיתוח החשיבה תעמוד לרשותכם למשך חצי שנה.

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.