מדוע יש העדפה מתקנת במבחן לאיתור מחוננים?

למרות ההצהרות הכלליות בדבר שוויון בין המינים, במדינות מערביות רבות וביניהן ישראל, קיים תת ייצוג של נשים בלימודי מדע וטכנולוגיה באוניברסיטאות ובעיסוקים מקצועיים בעולם ההי-טק, המדע והרפואה. בישראל, יש לנשים ייצוג נמוך למדי במשרות בכירות בתעשייה, בצבא ובאקדמיה.

בישראל ישנו ייצוג מועט אף של בנות שאותרו מחוננות, אשר לוקחות חלק במסגרות חינוכיות העוסקות בטיפוח מחוננים.
בשל ייצוג מועט של בנות במסגרות המעודדות מצוינות עלולה להיווצר פגיעה בסיכויי הבנות להגיע להישגים יוצאי דופן בבגרותן, והדבר עשוי לפגוע בסיכוייהן להביא את התרומה של בנות מחוננות לחברה בישראל לידי מיצוי מרבי. הדבר עלול לגרום להנצחת פערים מגדריים בתחומי תעסוקה והשכלה מגוונים.

לכן, משרד החינוך הפעיל מדיניות של העדפה מתקנת באיתור תלמידים למסגרות הלימוד של מחוננים. תכליתה המרכזית של מדיניות העדפה המתקנת היא השגת שוויון חברתי. העדפה מתקנת הינה מדיניות שנועדה להעלות את שיעורי ייצוגן של הבנות במבחני איתור מחוננים. למעשה, החל משנת 2001 משרד החינוך מעודד עד מאוד בנות להשתתף בתוכנית לתלמידים מחוננים ומצטיינים ואף נוקט פעולות לשלם כך כגון : העדפה מתקנת. 


"המבחן היה מאוד דומה לתרגול שהבת שלי עשתה בערכה, ועזר לה להגיע מוכנה ורגועה למבחן. תודה רבה"

 

אבא של נועה, הכנה למחוננים כיתה ג' שלב א', נובמבר 2017

מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
loading..
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.