רקע על הכפר הירוק

הכפר הירוק הוא כפר נוער חקלאי, הממוקם באזור המרכז, בין תל אביב לרמת השרון. החזון של הכפר הירוק התגבש כבר בתחילת דרכו, ב-1950, והוא שם דגש על העזרה והסיוע לצעירים העולים לארץ בהשתלבות בחברה הישראלית. כיום אפשר כמובן למצוא בכפר הירוק תלמידים ילידי הארץ לצד עולים חדשים, כאשר החינוך לעצמאות ולתרומה לקהילה ממשיך להוביל את הפעילות בו.

בסך הכול, במסגרות הלימוד השונות של הכפר הירוק - בית הספר השש-שנתי, הפנימייה והקולג' הבינלאומי - לומדים כ-3,000 תלמידים מכל חלקי הארץ וממקומות שונים בעולם. בשנים האחרונות, הכפר הירוק מחזיק בנתון המרשים של 100% זכאות לבגרות והוא מדורג במקום הראשון בבחינת המיצ"ב.


בית הספר השש-שנתי

בחטיבה הביניים (כיתות ז'-ט') התלמידים לומדים את תוכנית הליבה של משרד החינוך, ולצידה גם תוכני העשרה ותכנים הנוגעים ללימודי סביבה. כבר בכיתה ז' משתלבים התלמידים באחד ממסלולי הלימוד הבאים: מנהיגות סביבתית, מנהיגות חברתית-כלכלית, מנהיגות בינלאומית ודיפלומטיה, מוזיקה, רפואה, כיתת מופ"ת ועוד.

בתיכון (כיתות י'-י"ב) ממשיכים עם לימודי הליבה ועם תוכניות ההעשרה במסלולים השונים, וכמובן בוחרים גם בשתי מגמות לימוד מתוך ההיצע הרחב של בית הספר: הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים, הנדסת תוכנה, אומנות פלסטית, תיאטרון, משפטים ופילוסופיה יהודית, מדעי החברה ועוד.

מכיוון שהלימודים בבית הספר השש-שנתי מבוקשים מאוד ומספר המקומות בו מוגבל , הקבלה לבית הספר נקבעת באמצעות הגרלה.

גם בחטיבה וגם בתיכון יש אפשרות ללמוד במסלול מחוננים. הלימודים במסלול נערכים בכיתת מחוננים ייעודית, שבה תוכנית הלימודים של משרד החינוך נלמדת בצורה מעמיקה יותר ומלוּוה בשיעורי העשרה ייחודיים. לתלמידים בכיתת המחוננים יש גם אפשרות לשלב לימודים אקדמיים לצד הלימודים בתיכון. הקבלה למסלול המחוננים מותנית במעבר מבחן המחוננים של משרד החינוך.

להיות בטופ של הטופ


הפנימייה

הפנימייה החקלאית של הכפר הירוק מונה כ-500 תלמידים, מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים. התלמידים לומדים בבית הספר השש-שנתי, אבל בשונה משאר התלמידים - הם מתגוררים בכפר הירוק ומשתתפים בתוכניות השונות שהפנימייה מציעה מחוץ לשעות הלימודים: חוגים לפיתוח אישי, אירועים חברתיים, שיעורים במרכז הלמידה של הפנימייה ועוד. 

הלימודים בפנימייה מתנהלים לפי לו"ז מובנה, הכולל גם מטלות ותורנויות, אבל לכל אורך השנים בפנימייה זוכים התלמידים במעטפת רגשית ולימודית חמה ומעצימה. 

כדי להתקבל לפנימייה יש לעבור את מבחן קרני - מבחן פסיכוטכני הבוחן חשיבה כמותית, מילולית, מרחבית ועוד.

חוויית לימודים שלא שוכחים


 EMIS - הקולג' הבינלאומי

בית ספר בינלאומי לתלמידי כיתות י״א-י"ב. הקולג' מורכב מ-40% תלמידים מהמזרח התיכון (יהודים וערבים) ומ-60% תלמידים ממדינות שונות בעולם. תוכנית הלימודים בקולג' מתמקדת בתחומים של מנהיגות, תרומה לקהילה וקידום שלום וקיימות במזרח התיכון. הלימודים מועברים בשפה האנגלית, ותלמידי הקולג' מסיימים את הלימוד בו עם תעודת בגרות בינלאומית (International Baccalaureate).

למידע נוסף על תוכנית EMIS


יצירת קשר עם הכפר הירוק

מזכירות חטיבת הביניים 03-5332934

מזכירות התיכון 03-6455620

המרכז למחוננים ומצטיינים "בראש ירוק" 052-3797700

משרד ההרשמה 03-6455641/2

לפרטים נוספים על הליך ההרשמה לכפר הירוק לחצו כאן

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.