כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
(11) קראו עוד

תוכנית צוערים לשירות המדינה

תוכנית צוערים לשירות המדינה הוקמה במטרה ליצור עתודה ניהולית איכותית לתפקידים שונים בשירות המדינה. המועמדים שמתקבלים מועסקים כעובדי מדינה, ועליהם להתחייב לעבוד בשירות המדינה לפחות 4 שנים מסיום ההכשרה. 

תהליך המיון של צוערים לשירות המדינה אורך 5-4 חודשים וכולל כמה שלבים:

שלב א' - מבחנים פסיכוטכניים: מבחנים שמטרתם לבחון מיומנויות וכישורים קוגניטיביים. בין השאר המבחנים כוללים שאלות כמותיות ומילוליות, שאלות באנגלית ושאלות הבוחנות זריזות ודיוק. כל המבחנים יועברו באופן מקוון.

לצד המבחנים הפסיכוטכניים, בשלב זה תיבחנו גם גם בשני מבחני חשיבה אסטרטגית שיועברו באמצעות משחק מחשב (לשני מבחנים אלו אין הכנה בערכה).

במקביל לשלב זה ייבדקו המכתבים האישיים שצירפתם במסגרת הגשת המועמדות. ציון המכתב ישוקלל עם הציון שקיבלתם במבחני שלב א', ולפיו יוחלט אם תעברו לשלב הבא. 

שלב ב' - מרכז הערכה: מרכז ההערכה כולל מבחני דינמיקה קבוצתית, שמטרתם לבדוק את התנהלותכם בתוך קבוצה, וכן ריאיון אישי ומבחני אישיות, שנועדו לבחון את התאמתכם לפרופיל האישיותי של התפקיד. מרכז ההערכה נערך גם הוא באופן מקוון, ואורך 6-5 שעות. 

שלב ג' - שלב מסכם: מועמדים שיעברו בהצלחה את שלב ב' יזומנו להשתתף בדינמיקה קבוצתית נוספת ובראיונות אישיים שיתקיימו בפני ועדת בוחנים. הראיונות ייערכו פנים אל פנים (ולא באופן מקוון). נוסף על כך, בשלב זה תיעשה הפנייה לממליצים שלכם.

שלב ד' - ועדה מסכמת: בשלב האחרון של תהליך המיון המועמדים לא נדרשים להשתתף. זוהי למעשה ועדה שמורכבת מאנשי מקצוע שונים, והם אלו שמחליטים סופית מי המועמדים שמתקבלים לתוכנית.

← עוד על התוכנית


איך ערכת ההכנה תסייע לכם להגיע מוכנים למבחנים הפסיכוטכניים שבשלב א'?

ערכת ההכנה תסייע לכם להגיע מוכנים גם לנושאים הצפויים במבחנים, גם לסוגי השאלות ולרמות הקושי וגם לתנאים שבהם המבחנים נערכים, ובראשם הגבלת הזמן. 

    • מתרעננים בחומר ומחזקים את השליטה - סביר להניח שחלף זמן רב מאז תרגלתם לאחרונה את סוגי השאלות הצפויים במבחנים. קובצי "הסרת החלודה" יסייעו לכם לחזק את השליטה בנושאים שבטח כבר שכחתם, ושכדאי לרענן לקראת המבחנים הפסיכוטכניים.
    • מתרגלים את כל נושאי המבחן - הערכה כוללת תרגול ממוקד בכל הנושאים שתפגשו במבחנים: מילולי ולוגי, כמותי, צורות, זריזות ודיוק ואנגלית. פרקים אלו יסייעו לכם להכיר את מגוון הנושאים וסוגי השאלות שצפויים לכם, וכמובן לשפר את השליטה בהם. כמו כן, הם יכינו אתכם לקראת הסימולציה המלאה, שנועדה לספק לכם חוויה קרובה ככל האפשר למבחנים האמיתיים. בסוף כל תרגול ממוקד, וכמובן גם בסוף הסימולציה, תקבלו דו"ח תוצאות מפורט, שבו פתרונות והסברים מלאים. אלו יסייעו לכם לזהות את הנושאים שאתם מתקשים בהם, ובעיקר ללמוד מהטעויות שלכם.  
    • מתנסים בעבודה בהגבלת זמן - הגבלת הזמן במבחנים עלולה להלחיץ, והדרך הטובה ביותר להתכונן אליה היא להתמודד איתה כבר בזמן תרגול. מסיבה זו התרגול בערכה מתבצע בהגבלת זמן.   
    • צוברים ביטחון וידע -  ערכת ההכנה כוללת מידע תיאורטי מקיף על המתרחש בתחנות המיון השונות הצפויות לכם, וכן טיפים ייחודיים שיסייעו לכם להגיע ליום המיונים בתחושת ודאות ורוגע.

הדרכה אחד על אחד למבחנים הפסיכוטכניים

מפגש הדרכה אישי בן 90 דקות עם מדריכה פסיכוטכנית מצוות ההדרכה של המכון. המפגש מתלווה לערכת האונליין, והוא מאפשר היכרות מעמיקה יותר עם הנושאים הצפויים במבחנים הפסיכוטכניים. בנוסף, המפגש יאפשר לכם להעלות את כל השאלות והנושאים שבהם התקשיתם במהלך התרגול ולהיעזר במדריכה כדי ללמוד כיצד להתמודד איתם בצורה טובה. במהלך ההדרכה תצייד אתכם המדריכה בטיפים חשובים ובשיטות פתרון יעילות, אשר יסייעו לכם להתמודד עם הגבלת הזמן שבמבחנים, וכן תכוון אתכם כיצד להמשיך להתכונן בעזרת ערכת ההכנה עד הבחינה.

מעוניינים? סמנו  בתיבת הרכישה וניצור איתכם קשר לתיאום מועד ההדרכה


תנאי הסף להגשת מועמדות לקבלה לתוכנית

הגשת המועמדות פתוחה לבוגרי תואר ראשון או תואר שני במוסדות אקדמיים המוכרים על ידי המל"ג, ושסיימו בהצטיינות או בממוצע 85 ומעלה*.

 זכאים לביצוע מטלה חלופית לתנאי הסף - מחזור ט' של תוכנית צוערים לשירות המדינה הוגדר כניסיוני, וככזה הוא יאפשר למועמדים הנמנים עם אחת או יותר מהאוכלוסיות הזכאיות לייצוג הולם על פי חוק (מועמדים מהחברה הערבית, הדרוזית או הצ'רקסית, מועמדים מהמגזר החרדי, אנשים עם מוגבלויות, עולים חדשים, מועמדים יוצאי אתיופיה וכו'), להגיש בקשה לביצוע מטלה חלופית לתנאי הסף. מועמדים אלו יוכלו להגיש את הבקשה בתנאי שהם בעלי תואר אקדמי ממוסד מוכר על ידי המל"ג, ושסיימו את לימודיהם בציון ממוצע סופי הנע בין 80 ל-85. על מועמדים אלו לצרף לתיק המועמד שלהם מכתב מנומק המבקש להיבחן במטלה החלופית. המועמדים שיגישו את המטלה ויעמדו בדרישותיה, כפי שייקבעו, ייחשבו כמי שעומדים בתנאי הסף לקבלה לתוכנית ההכשרה של צוערים לשירות המדינה. 

*מועמדים אשר יגיעו לשלב מתקדם יידרשו לגשת לחלק הכמותי של מבחן ה-GRE ולהשיג בו ציון 146.

שלבי תוכנית ההכשרה

    • שלב ההכשרה – שלב ההכשרה אורך שנתיים, וכולל לימודי תואר שני מורחב במדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית, בשילוב הכשרה עיונית וחווייתית במגוון היבטים הקשורים לעשייה הציבורית והתמחות עם חונכים המותאמים באופן אישי לצוערים.
    • שלב ההשמה – שלב זה אורך ארבע שנים, ובמהלכו ישתלבו הצוערים בעבודה בשירות המדינה למשך ארבע שנים בהתאם לכישוריהם ולהכשרה שעברו. בתום שלב זה יתקדמו הצוערים לשירות המדינה בהתאם להישגיהם ולעבודתם בשטח.

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.