אילו אתגרים מצפים לכם במבחנים?

המיונים לתפקידי קצונה זוטרים ובכירים בשירות בתי הסוהר (שב"ס) כוללים תחנות שונות, שכל אחת מהן מציבה אתגרים לא פשוטים שלא כדאי לפגוש בפעם הראשונה ביום המיונים. הינה כמה מהם:

1. מבחנים פסיכוטכניים - לא רק שהמבחנים הפסיכוטכניים מקיפים נושאים רבים (כמותי, מילולי, צורני וכו'), שבטח לא נגעתם בהם זמן רב - הם גם נעשים בהגבלת זמן מחמירה. כלומר, כדי לעמוד בזמנים ולהצליח במבחנים, תצטרכו להפגין מיומנויות גבוהות ביותר של שליטה בחומר.

2. מבחני אישיות ואמינות - מבחנים אלו מאתגרים משום שהשאלות בהם מטעות, ולא תמיד ברור מה הרציונל שעומד מאחוריהן. הדילמה שעולה אצל הרבה מהנבחנים היא האם לענות על השאלות בכנות ולגלות עקביות בתשובות, או לנחש את כוונות הבוחנים ולנסות לקלוע לטעמם.  

3. דינמיקה קבוצתית - משימות של דינמיקה קבוצתית בוחנות את היכולת שלכם לשתף פעולה בצוות. בתור מועמדים לתפקידי קצונה בשב"ס, תצטרכו להבין איך אתם מתבלטים, מפגינים מנהיגות ומתמודדים עם הקונפליקטים שמעלים בפניכם - ובה בעת נותנים מקום וכבוד לשאר חברי הקבוצה.


איך מתרגלים בעזרת הערכה?

 מסירים חלודה - לפני שתתחילו לתרגל את מגוון הנושאים במבחנים הפסיכוטכניים, מומלץ לעבור על קובצי הסרת חלודה שיעזרו לכם להתרענן בנושאים כמותיים.
 מְתַרגלים ומשפרים ביצועים - ההכנה שלנו כוללת עשרות תרגולים בכל נושאי המבחנים. בסוף כל תרגול תקבלו דו"ח תוצאות מקיף ובו הסברים ופתרונות לכל התשובות. דו"ח התוצאות יאפשר לכם לזהות את הנושאים שבהם אתם מתקשים ולתרגל אותם באופן ממוקד. מתרגול לתרגול תוכלו לשפר את השליטה בנושאי המבחן ולצמצם את הטעויות.
 מִתְרגלים לעבודה בהגבלת זמן - בדומה למבחנים האמיתיים, גם התרגולים בערכה נערכים בהגבלת זמן. ככל שתתרגלו יותר, תפתחו מעין "שעון פנימי" שיסייע לכם לשפר את הזריזות במענה על השאלות.
 מתנסים בסימולציה מלאה - התרגול המסכם בהכנה שלנו הוא סימולציה מלאה שתאפשר לכם לחוות את המבחנים במלואם על האינטנסיביות, מגוון הנושאים והגבלת הזמן שבהם. הסימולציה המלאה תעזור לכם לדעת עד כמה שיפרתם את הביצועים באמצעות התרגולים, ובאילו מהנושאים דרוש לכם תרגול נוסף. גם בסוף הסימולציה תקבלו דו"ח תוצאות מפורט שיסייע לכם להבין באיזו מידה התקדמתם. 
 מתכוננים למבחני האישיות - הסימולציה של מבחן האישיות וקובצי העזר בערכה יעזרו לכם להכיר את סוגי השאלות שתפגשו במבחני האישיות והאמינות, להבין איך כדאי להתמודד עם השאלות "המכשילות" וללמוד מהי הדרך ולהשאיר רושם חיובי על הבוחנים.


מה כוללת הערכה?

  • קובצי הסרת חלודה: קבצים תיאורטיים להתרעננות בנושאים כמותיים.
  • מבחנים מילוליים וכמותיים: אנלוגיות, סכינים ומזלגות, הסקה כמותית, בעיות בחשבון, סדרות חשבוניות.
  • מבחני צורות: מטריצות.
  • מבחנים טכניים: הסקה מתרשים.
  • מבחני זריזות ודיוק: תווים וספרות בשורה.
  • סימולציה מלאה: סימולציה מלאה המדמה את המבחנים הפסיכוטכניים. 
  • מבחני אישיות: מבחנים תיאורטיים + מבחן מעשי של כ-220 שאלות ודו"ח מפורט. 
  • דינמיקה קבוצתית: הסבר תיאורטי על אופי המבחן. 
  • ראיון עבודה: הסבר תיאורטי על ראיון עבודה.

מבחני אמינות

מבחני אמינות נועדו לדלות עליכם מידע שעלול להיות בעייתי מבחינת מעסיקים, כגון רישום פלילי, חובות, יחס להימורים ועוד. השאלות במבחנים יציגו לפניכם סיטואציות העוסקות בנושאים האלה, ותתבקשו לדרג את מידת ההסכמה שלכם עם ההתנהגות המתוארת בהיגדים או לבחור באחת מאפשרויות הפעולה המוצעות.

אף שרבים חושבים שאין סיבה להתכונן למבחן, בפועל מדובר באחד המבחנים המאתגרים שתעברו במיונים. השאלות במבחנים נוטות לבלבל, ובמהלך המבחן מופעל על הנבחנים לחץ, שלעיתים גורם לחשיפת מידע מיותר.

ערכת ההכנה שלנו למבחני אמינות תעזור לכם להתמודד עם כל האתגרים האלה. בערכה תמצאו חומרים תיאורטיים שיעזרו לכם להבין מה עומד מאחורי השאלות וכיצד מומלץ לגשת אליהן. כמו כן, תמצאו בה תרגול רב, לרבות שלוש סימולציות מלאות של המבחן. יש גם הסברים, טיפים חשובים ודו"ח תוצאות שיסייע לכם להשתפר מתרגול לתרגול. בקיצור, כל מה שצריך כדי להצליח.

מעוניינים? סמנו ✓ בתיבת המכירה

הכנה לתרגיל דואר נכנס

מבחן דואר נכנס נערך בחלק ממכוני המיון ומיועד למועמדים לתפקידי ניהול, בעיקר בכירים. המבחן מדמה יום עבודה עמוס במשרד, ובודק יכולות ניהוליות שונות כגון יכולת לתעדף משימות, להתמודד עם מצבי לחץ ולקבל החלטות בזריזות. ההכנה שלנו כוללת סימולציה מלאה המדמה את המבחן האמיתי, ופגישת משוב אישית עם מדריך או מדריכה מצוות המכון. במהלך הפגישה המדריך או המדריכה ינתחו את הביצועים שלכם במבחן וייתנו לכם כלים וטיפים חשובים שיסייעו לכם לשפר את ההתנהלות שלכם במבחן האמיתי. 

משך ההכנה: שעה וחצי במכון או שעתיים בזום

מעוניינים? סמנו  ✓  בתיבת המכירה 

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.