כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
(17) קראו עוד

למה להתכונן עם הערכה שלנו למבחני הקבלה של כיתת מסד נחשון?

ברור לכולנו שתלמידים שעומדים בתנאי הקבלה לכיתת מסד נחשון יודעים ללמוד כמו שצריך - הציונים שלהם בהחלט מעידים על כך. עם זאת, מבחני הקבלה מתבצעים באופן כללי בצורה שונה מזו שאליה הילדים רגילים (מייד נסביר), והם כוללים מבחנים פסיכוטכניים שמורכבים, בין היתר, מנושאים שהם לא מכירים מתוכנית הלימודים של משרד החינוך. ללא הכנה מראש, ייתכן שתחושת הלחץ תגבר והיכולות והאיכויות שלהם לא יבואו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

כך ערכת האונליין שלנו יכולה למקסם את הסיכויים להתקבל לכיתת מסד נחשון:

היכרות עם חומר הלימוד הרלוונטי - מעבר לכך שהרמה של המבחנים הפסיכוטכניים שונה מהרמה של הלימודים בכיתה ו', המבחנים גם כוללים נושאים שהתלמידים לא מכירים מבית הספר - למשל, אנלוגיות, לוגיקה וחוקיות בין אותיות. התרגול בערכה יאפשר לתלמידים להגיע לרמה הנדרשת בכל נושאי המבחנים, גם באלו שלא התנסו בהם לפני כן. בסוף כל פרק תרגול בערכה מתקבל דוח תוצאות עם פתרונות והסברים לכל השאלות, כך שהתלמידים יוכלו ללמוד מהטעויות שלהם, להיחשף לשיטות פתרון חדשות ומהירות ולהשיג שיפור מתרגול לתרגול.

התנסות בעבודה בהגבלת זמן מחמירה - המבחנים הפסיכוטכניים מורכבים מ-55 שאלות ואורכים כשעה, מכאן שלתלמידים יש כדקה בממוצע לענות על כל שאלה. נוסף על כך, השאלות במבחן לא בהכרח מסודרות לפי נושאים - ייתכן שתהיה שאלה במתמטיקה, ואחר כך שאלה באנגלית, שאלה צורנית ואז שוב שאלה במתמטיקה. בלי שליטה גבוהה בנושאי המבחן, ההסתגלות המחודשת לכל נושא עשויה לגזול מהם זמן. אצלנו בערכה פרקי התרגול מתוזמנים בהתאם למבחן, כך שהילדים יוכלו לתרגל את המענה הזריז שנדרש מהם, ולא להילחץ מכך ברגע האמת.

יתרון משמעותי בתחרות על המקומות - מאחר שמדובר רק בכיתה אחת במחזור, התחרות על המקומות בכיתת נחשון לא פשוטה. חשוב גם לציין שהמבחנים הפסיכוטכניים הם יחסיים, כלומר הביצועים שבהם הם נמדדים ביחס לביצועיהם של שאר המועמדים. מכיוון שכל המועמדים שמקבלים זימון למבחנים הם תלמידים מצטיינים וחרוצים - צריך לעשות מאמץ מיוחד כדי להתבלט ולעבור לשלב הבא. ערכת האונליין שלנו יכולה להיות הדחיפה הזאת קדימה עבור הילדים, זו שתציב אותם בנקודת פתיחה טובה בהרבה מזו של מועמדים אחרים.

שימו 

• תהליך הקבלה לכיתת מסד נחשון כולל גם שלב של דינמיקה קבוצתית. כדי שתבינו מה בדיוק זה אומר, צירפנו לערכה הסבר על מבחן הדינמיקה הקבוצתית ודוגמאות למשימות שמאפיינות אותו.

• המבחנים הפסיכוטכניים מורכבים מעיקר בשאלות סגורות, אבל יש בהם חלק אחד של שאלות פתוחות בנושאי ידע כללי ומדעים. לחלק זה הערכה לא מכינה.


קצת על תוכנית מסד נחשון

תוכנית מסד נחשון היא תוצר של שיתוף פעולה בין משרד החינוך, תוכנית תלפיות בצבא והטכניון בחיפה. מטרת התוכנית היא לחנך את התלמידים למצוינות לימודית ולמעורבות ומודעות חברתית, ולהכשיר אותם להיות עתודה של מנהיגות מדעית במדינה. הלימודים במסד נחשון מבוססים על תוכנית הלימודים של משרד החינוך, בתוספת יום בשבוע שמוקדש לתכנים ייחודיים - למשל פיתוח מנהיגות, מעורבות בקהילה, עבודת צוות ומשימות קבוצתיות, פעילויות מחוץ לבית הספר ועוד. התוכנית מוכרת על ידי האגף למחוננים ולמצטיינים במשרד החינוך.


ערכת העשרה באנגלית לתלמידי כיתות ד' - ו'

ערכת ההעשרה באנגלית מיועדת לתלמידים בכיתות ד'-ו' שרוצים לשפר את השליטה שלהם בשפה האנגלית ולהשקיע בטיפוחה גם מחוץ לבית הספר. התרגול בערכה מבוסס על שאלות אמריקאיות ומחולק לשלוש רמות קושי: 

רמה A – מכירים את האותיות ומתחילים לתרגל אוצר מילים. 

רמה B – עוברים להתמודדות עם משפטים שלמים ועוקבים אחרי הוראות. 

רמה C – קוראים טקסטים ארוכים ועונים על שאלות הבנת הנקרא וניסוח מחדש.  

חדש בערכה! תרגול אנגלית בנושא מדע וחלל

מעוניינים? סמנו ✓ בתיבת המכירה ליד התוספת

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.