ראיון הקבלה ללימודי אדריכלות ועיצוב - מה חשוב לדעת?

ללימודי אדריכלות ועיצוב יש ביקוש גבוה, אבל מספר המקומות בהם מועט. כחלק מתהליך המיון והסינון בפקולטות לאדריכלות ועיצוב במוסדות מובילים - כמו בצלאל, שנקר, HIT, טכניון, מכון אבני והמרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו - תתבקשו לעבור ראיונות אישיים.

מטרת הריאיון היא להכיר אתכם - לשמוע על הרקע שלכם בתחום העיצוב או האומנות, על השאיפות שלכם בתחום ועל והסיבות שבגינן אתם רוצים להירשם למסלול. לרוב תתבקשו להציג במהלך הריאיון את תיק העבודות שלכם ולפרט על היצירות, מה עומד מאחוריהן ומה הביא אתכם ליצור אותן. כמו כן, במהלך הריאיון המראיינים עשויים לנסות ולאתר השקפה ייחודית או יכולת ביטוי המעידה על העולם הפנימי העשיר והיצירתי שלכם.

חלק ממסלולי הלימודים ידרשו מכם לעבור ריאיון אישי אחד, ואילו מסלולים אחרים ידרשו מכם לעבור מספר ראיונות. לעיתים הראיונות מתקיימים מול ראש החוג או מול איש או אשת סגל בכירים, ולעיתים הם מתקיימים מול פאנל המורכב ממספר אנשי סגל. כך או כך, הריאיון הוא ההזדמנות שלכם להוכיח שאתם מתאימים למסלול, לבלוט מעל שאר המועמדים ולהבטיח את מקומכם בפקולטה - אבל באותה נשימה, אם לא תדעו כיצד להציג את עצמכם ואת היצירה שלכם, הוא גם יכול להיות שלב המיון שיפיל אתכם. הכנה מוקדמת לריאיון תעזור לכם להתמקד ולבטא את עצמכם ואת הרוח היצירתית שלכם בצורה המיטבית.


ההכנה שלנו לראיונות הקבלה ללימודי אדריכלות ועיצוב

גם אם אתם המעצבים או האדריכלים של העתיד, ריאיון אישי הוא מעמד מלחיץ שיכול להכשיל לא מעט מועמדים מוכשרים שפשוט לא מצליחים להביע את עצמם כפי שהיו רוצים. ההכנה שלנו תאפשר לכם להגיע לריאיון נינוחים ומוכנים לכל השאלות הקשות - ולצאת ממנו בלי מחשבות מעיקות של "הייתי צריך להגיד את זה" או "לא הצגתי את זה מספיק טוב".

זו הכנה אישית האורכת שעה וחצי מול מדריך או מדריכה מהצוות שלנו, בזום או במכון (לבחירתכם). אלו שלבי ההכנה: 

  • שלב א' - סימולציה: בשלב הראשון תעברו סימולציה של ראיון הקבלה למסלולי אדריכלות ועיצוב. במסגרת הסימולציה המדריך או המדריכה ייכנסו לנעלי המראיין/ת, וינהלו מולכם ריאיון מלא. הסימולציה תאפשר לכם להיחשף מבעוד מועד לשאלות שמאפיינות ראיונות כאלה, וכך לצמצם את הלחץ ואת חוסר הוודאות לקראת הריאיון האמיתי.
  • שלב ב' - משוב: בסיום הסימולציה המדריך או המדריכה ימשבו את ההתנהלות שלכם בריאיון. הם ישקפו לכם את הרושם שהותרתם, ויפרטו מהם האזורים שבהם יצרתם רושם מקצועי וברור ואילו נושאים כדאי לכם לחזק וללטש. 
  • שלב ג' - טיפים וכלים: בתום המשוב, המדריכים יספקו לכם כלים נוספים שיעזרו לכם להתכונן לריאיון האמיתי -טיפים להצגה עצמית ברורה, טכניקות למיקוד התשובות, דגשים שנוגעים לשפת גוף בראיונות עבודה ועוד.

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.