כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
(8) קראו עוד

הכנה לכיתה א' - למה זה חשוב בכלל? 

הילדים שלכם, שצועדים אתכם כל בוקר לגן, יהפכו עוד רגע לתלמידים, ואת הנוף המוכר של הצעצועים ושירי הבוקר יחליפו המורים והצלצול. המעבר לכיתה א' הוא אתגר שדורש הסתגלות, בדיוק כמו הגיוס לצה"ל, מעבר דירה או מעבר לתפקיד חדש בעבודה. זהו מעבר שהילדים פוגשים בגיל צעיר, ופעמים רבות הוא מלווה בחששות גדולים ותחושת חוסר אונים. המפתח לנחיתה רכה ונעימה בכיתה א' נמצא, כמו תמיד, אצלנו, ההורים - בכוחנו להקל את המעבר, ולפוגג את תחושות חוסר הוודאות הרבה לפני ראשון בספטמבר. 

ישנם שני מישורים של הכנה לכיתה א': המישור הרגשי והמישור המנטלי.

המישור הרגשי מתייחס לכל התחושות והרגשות שמלווים את הילדים לפני העלייה לכיתה א', ובתקופה שלאחריה. אם חושבים על זה, עבור ילדים בני 6, המעבר ממסגרת הגן המוכרת והאינטימית למסגרת בית הספר, שמפגישה אותם לראשונה עם ילדים בגילאים שונים, חוקים חדשים ובלתי מוכרים ואין-ספור גירויים, הוא אתגר של ממש. כדי לרכך את המעבר ולהפוך את השינוי לפחות מאיים, נוכל, כהורים, לעשות עם הילדים כמה פעולות פשוטות: עוד לפני תחילת השנה, טיילו ברוגע בשעות אחר הצוהריים בשטח בית הספר, שחקו בחצר, הכירו את המבנה וגרמו לילדים להרגיש שם בנוח. כנסו אל מסדרונות בית הספר, אתרו את אזור החטיבה הצעירה (כיתות א'-ב'), ואת מיקום הכיתה, בדקו היכן נמצאים השירותים והיכן ממוקם חדר המורים.

כשמדובר על מוכנות לכיתה א' במישור המנטלי, הכוונה להיכרות ולשליטה בחומר ובמיומנויות הקוגניטיביות הנדרשות בכיתה א'. חשוב שהילדים יהיו מסוגלים לזהות את כל הספרות, את אותיות הא"ב; יבינו הוראות מורכבות ועוד. רצוי שכל זה ייעשה בצורה נעימה ומשעשעת, ולא פורמלית, כדי שהילדים ישתפו פעולה מרצון. 

בשורה התחתונה - ההכנה במישור הרגשי היא התפקיד שלכם - אתם תדריכו את הילדים ותראו להם את הדרך. בשביל ההכנה במישור המנטלי, שהיא משימה מורכבת, אנחנו כאן כדי לעזור לכם עם ערכת המשחקים שלנו. 

עולים לכיתה א' עם ההכנה שלנו - איך זה עובד?

 רוכשים ומבססים את היכולות הנדרשות בכיתה א'

 כדי להתחיל את כיתה א' ברגל ימין, חשוב שהיכולות והכישורים הקוגניטיביים של הילדים יהיו מפותחים מספיק, כך שיוכלו להתמודד בהצלחה עם החומרים המורכבים הנלמדים בכיתה א'. לכן כללנו בערכה תרגול של היכולות הבאות: 
 זיהוי אותיות ומספרים
 דפי פעילות לתרגול כתיבת מספרים ואותיות ולשיפור קשר עין-יד 
 היגיון והבנת הוראות 
 קישור סִפרה לכמות 
 סיפורים להרחבת הידע הכללי ואוצר המילים 
 תרגילי זיכרון

 זוכים בחוויית למידה מהנה ומגוונת 

הלמידה בערכה נעשית באמצעות מגוון רחב של משחקים אינטראקטיביים פשוטים להפעלה. זו הזדמנות לנצל את זמן המסך לטובת לימוד מספרים ואותיות. הלמידה נעשית בדרך אקטיבית ומהנה, שלא רק תחזק את הידע של הילדים, אלא גם תייצר להם חוויית למידה חיובית, שיכולה לתרום גם לסקרנות וגם להפגת חששות בנוגע לעלייה לכיתה א'. 

 בונים את הידע בהדרגה

 המשחקים בערכה מסודרים בדרגות קושי עולות, כדי שהחומר הלימודי ייבנה בצורה יסודית, מהרמה הבסיסית ועד לרמות המאתגרות יותר. דרגות הקושי הגבוהות ביותר יעזרו לילדים לבסס ידע שנדרש במהלך הלימודים בכיתה א', מה שיאפשר להם להתחיל את שנת הלימודים בנקודת פתיחה טובה.

 מחזקים את תחושת הביטחון

המשחקים בערכה מלווים בחיזוקים חיובים רבים על כל תשובה נכונה, כדי לבסס תחושת הצלחה ומסוגלות אצל הילדים בנוגע לחומר הלימודי. 

 שומרים על כושר

 לא אחת הידע שנרכש בשנת הלימודים נשכח במהלך החופשות הארוכות. למידה רציפה גם במהלך החופשות תוכל לסייע לילדים לשמור על הידע שרכשו ולחזק אותו, וכן למנוע התפזרות במהלכן. כך הילדים יוכלו להגיע חדים וממוקדים יותר לתחילת הלימודים.

 

מוכנים להתחיל לשחק כבר עכשיו?

עוד משחקים בחינם מחכים לכם בהמשך העמוד

 

תפעול הערכה? זה משחק ילדים! 

הערכה נבנתה כך שהילדים יכלו לתפעל אותה באופן עצמאי. מלבד הפעם הראשונה - שבה מומלץ שתלוו אותם ותכירו יחד את התרגול, לא תצטרכו לסייע להם מעבר לכך. ההוראות של כל משחק מוקלטות מראש ומועברות על ידי דמויות צבעוניות, שגם מתקנות טעויות במהלך הדרך ומחזקות ביצועים נכונים במהלך ההכנה. אומנם יש בערכה מגוון רחב של משחקים, אבל הפעולות להן ידרשו הילדים במהלך המשחק בהם לא מורכבות, ולרוב יהיו כרוכות בהקלקה או בגרירת אובייקטיבים בעזרת העכבר. אופן התרגול הזה יקל גם עליכם, כך שלא תצטרכו לפנות זמן במיוחד לטובת ליווי צמוד של הילדים בשימוש בערכה (אלא אם תרצו בכך), והוא גם יסייע להם לסגל עצמאות בתהליך הלמידה, לחוש תחושת מסוגלות ולחזק את תחושת הביטחון שלהם לקראת תחילת הלימודים. 

 

 

האנשים שמאחורי הערכה - התוכן בערכה הוא תוכן מקורי שפותח על ידי צוות אנשי ונשות מקצוע במגוון תחומים: חינוך לגיל הרך, פסיכולוגיה, פיתוח מבחנים ואיור גרפי - כל זאת כדי להגיע לתוצר מקצועי מכל ההיבטים (והאמת? אנחנו גאים בו מאוד). 


 

ממשיכים להתנסות - משחקים חינם מתוך הערכה

 

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.