כאן לומדים בכיף - הצצה לערכת ההכנה לכיתה א'

לפני שנסביר על חשיבות ההכנה לכיתה א' ועל כל מה שתוכלו למצוא בערכה שלנו, חשבנו שכדאי קודם כול לתת לכם טעימה קטנה מתוך הערכה. תכירו את הדמויות שילוו את ילדיכם יד ביד לכיתה א':

קליק למשחקים נוספים מתוך הערכה


מתכוננים לעלייה לכיתה א' - למה זה חשוב?

העלייה לכיתה א' היא מעמד מרגש וציון דרך משמעותי בחיים של כל ילד וילדה. זהו רגע שמסמל בגרות ובשלות, ואת נקודת הפתיחה של המסע החינוכי והחברתי שהילדים שלנו עומדים לעבור. לצד כל זאת, מדובר גם בשנה שתצריך מהילדים לעבור תהליך של הסתגלות קוגניטיבית וחברתית ולרכוש אין-ספור מיומנויות חדשות ובלתי מוכרות. כדי להפוך את התקופה הזאת לקלה יותר, חשוב להביא את הילדים לפתיחת השנה כשהם מוכנים למה שמצפה להם ושולטים במיומנויות הקוגניטיביות הדרושות כדי להצליח.


ערכת משחקים אינטראקטיביים - מפתחים עצמאות ומגלים סקרנות  

ערכת המשחקים האינטראקטיביים שלנו פותחה על ידי אנשי ונשות מקצוע בתחומים שונים, כגון חינוך לגיל הרך, פסיכולוגיה, פיתוח מבחנים ואיור גרפי. המטרה שלהם הייתה אחת - להפוך את חוויית ההכנה של הילדים לכזו שמשלבת עצמאות, הנאה ולמידה משמעותית. הערכה כוללת יותר מ-90 משחקים ממוחשבים שונים ויותר מ-20 דפי עבודה, בנושאים מגוונים כמו הכרת האותיות וצליליהן, הכרת הספרות, מיון פריטים, הקשר בין כמות ומספר ועוד. 

מהם היתרונות של ערכת המשחקים? 

לומדים בצורה מהנה ומגוונת - הלמידה בערכה נעשית באמצעות מגוון רחב של משחקים אינטראקטיביים פשוטים להפעלה ובליווי של חמש דמויות צבעוניות ומעניינות, שהילדים יתחברו אליהן בקלות וילמדו לאהוב. הדמויות יזמינו את הילדים למשחקי היכרות עם אותיות וספרות, זיהוי אותיות וצלילים ואפילו חריזה, וייצרו להם חוויית למידה אקטיבית ומהנה, שתרחיב להם את הידע ותתרום לסקרנות ולהפגת החששות שלהם בנוגע לעלייה לכיתה א'. 

 בונים את הידע בהדרגה המשחקים בערכה מסודרים בדרגות קושי עולות, כדי שהחומר הלימודי ייבנה בצורה יסודית, מהרמה הבסיסית ועד לרמות המאתגרות יותר. דרגות הקושי הגבוהות ביותר יעזרו לילדים לבסס ידע שנדרש במהלך הלימודים בכיתה א', מה שיאפשר להם להתחיל את שנת הלימודים בנקודת פתיחה טובה.

 שומרים על הכושר - במהלך שנת הלימודים בגן חובה הילדים לומדים המון - הם לומדים לזהות את האותיות, לפרק את המילים לצלילים, להכיר את הספרות ולזהות כמויות. אבל אז מגיע החופש הגדול - ואיתו שכחה והתפזרות גדולה בנוגע לחומר. הערכה תעזור לילדים לשמור על הרצף הלימודי ולהגיע לתחילת הלימודים כשהם חדים וממוקדים. 

 מחזקים את תחושת הביטחון - לדמויות המלוות את המשחק בערכה יש תפקיד משמעותי ביותר - הן לא רק ינחו את הילדים במשחק, אלא גם ייתנו להם חיזוקים חיוביים על כל תשובה נכונה, וכך יחזקו את תחושת ההצלחה שלהם וייצרו אצלם תחושת מסוגלות בנוגע לחומר הלימודי.

מפתחים עצמאות - הערכה מותאמת לילדים ולא דורשת תיווך והנחיה של ההורים. עבור הילדים זו הזדמנות להתנסות בלמידה ידידותית ועצמאית של נושאים חדשים, שבסופה מובטחת להם תחושת סיפוק וגאווה גדולה. ועבור ההורים זאת הזדמנות פז לשתות את הקפה בעודו חם 

 

מבצע! רכשו את ההכנה עד 1.8.23 - וקבלו ערכת פיתוח חשיבה לעולים לכיתה א' במתנה!

הערכה מתאימה לילדים סקרנים שמגלים עניין בתחומים הכמותיים, הצורניים והמילוליים 


זמן משחק - התנסות במשחקים נוספים מתוך הערכה


חדש! סדנת הכנה לכיתה א' - לומדים ביחד 

לצד חיזוק תחושת העצמאות והמסוגלות של הילדים, המעבר של הילדים לכיתה א' דורש גם הכנה בנוגע לאופן שבו מועברים התכנים בכיתה. במילים אחרות, הילדים זקוקים לחוויה הדומה לזו המצפה להם בשנת הלימודים - לימודים בקבוצה ובהנחיית מורה.

כדי לספק להם התנסות גם בחוויה הזו, פיתחנו את סדנת ההכנה לכיתה א' בהנחיית יעל, מחנכת כיתות א' והאחראית הפדגוגית של מכון נועם. ליעל ניסיון של שנים בחינוך בכלל ובליווי תלמידי כיתה א' בפרט. הניסיון של יעל מאפשר לה לדעת במה חשוב להתמקד רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, מה חשוב שהילדים ידעו, על מה לא לוותר ואיך להעביר לילדים את החומר באופן שהכי קרוב למה שהם עומדים לחוות בין כותלי בית הספר. 

אז מתי נפגשים?

הסדנה כוללת 8 מפגשי זום, בהשתתפות 6 ילדים, ובאורך 45 דקות כל אחד. מפגשי הסדנה ייערכו בשעות 18:00-17:15 בתאריכים הבאים:

יום ג׳, 4.7.23 יום ג׳, 11.7.23 יום ג׳, 18.7.23 יום ג׳, 25.7.23
יום ג׳, 1.8.23 יום ג׳, 8.8.23 יום ג׳, 15.8.23 יום ג׳, 22.8.23

ומה נעשה בסדנה?

הסדנה תתבסס על ערכת המשחקים האינטראקטיביים, בשילוב דפי עבודה בכל הנושאים. רוב המפגשים בסדנה יוקדשו לפיתוח היכולות הקוגניטיביות של הילדים. במסגרת זו יכירו הילדים את האותיות וצליליהן (צליל פותח, צליל סוגר), ילמדו על הקשר בין אות לצליל ויתוודעו לחריזה; במישור הכמותי הם ילמדו את הספרות, מושגי יסוד בחשבון, התאמת כמות לספרה, זוגי ואי-זוגי, סדרות חשבוניות ועוד. היבט נוסף שניגע בו בסדנה נוגע למיומנויות החברתיות של הילדים. לשם כך נקדיש את אחד המפגשים לפיתוח היכולות החברתיות של הילדים, באמצעות שיח שנקיים ביניהם, משחקי תפקידים והצגת סיטואציות חברתיות שונות.

כל המפגשים בסדנה ייערכו בהשתתפות ההורים. בסוף המפגש הראשון יוקדש זמן קצר לסבב היכרות קצר בין ההורים ולהסבר על תוכנית הלימודים בסדנה ועל הפעילות בשאר המפגשים. גם בסיום המפגש האחרון ייערך סיכום קצר של כל שלמדנו, ויינתנו טיפים חשובים והנחיות להמשך תרגול החומר בערכה.


המלצות

כוכב אפור וריק כוכב אפור וריק כוכב אפור וריק כוכב אפור וריק כוכב אפור וריק
אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.