כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
(41) קראו עוד

מיון לחיל המודיעין - כאן העתיד שלכם מתחיל

אם תאותרו כבעלי נתונים מתאימים לשירות בחיל המודיעין, תקבלו זימון ליום מיון המורכב מכמה שלבים:

• יום מבחנים - יום מיון שנערך לרוב בצורה מקוונת, ומורכב משני סוגי מבחנים:

  • מבחנים פסיכוטכניים - סדרה של מבחנים שמטרתם לבחון את היכולות הקוגניטיביות שלכם, וכוללים, בין היתר, שאלות בנושאים מילוליים, כמותיים וצורניים, וכן שאלות הבוחנות חשיבה מרחבית, זריזות ודיוק וכו'. המבחנים הפסיכוטכניים של כלל חמ"ן נחשבים למבחנים ברמה גבוהה יותר מהמבחנים הפסיכוטכניים שנערכים בצו הראשון, וההרכב שלהם עשוי מעט להשתנות בין מלש"ב למלש"ב (הוא יכול להיות מושפע למשל מהמגמות שאתם לומדים בהן בתיכון).
  • מבחני אישיות -  מבחנים שנועדו לבחון את התאמתכם לפרופיל האישיות שדרוש בחיל המודיעין. מבחן האישיות העיקרי שתעברו הוא שאלון 300.במבחן זה יוצגו לפניכם קרוב ל-300 היגדים בנושאים שונים (יחסי אנוש, נטיות אישיות וכו'), ותתבקשו לסמן את מידת ההסכמה שלכם איתם. בנוסף, אתם צפויים למלא שאלונים הנוגעים לפרטיכם האישיים ולנתוני ההשכלה שלכם.

שני השלבים הבאים משתנים בהתאם למסלולים שתתמיינו אליהם (ייתכן שיהיה לכם רק ריאיון, רק מבחנים מתקדמים או גם וגם):

• ריאיון מקצועי - בריאיון יבחנו עוד יותר לעומק את התאמתכם למסלולים הספציפיים שהנתונים וההישגים שלכם פתחו בפניכם - מבחינת הכישורים והניסיון שלכם, וכן המוטיבציה שלכם לשירות. הריאיון נערך לרוב במתקן רמות בבאר שבע.

מבחנים מתקדמים - הרכב המבחנים בשלב זה משתנה בין המועמדים, והוא מושפע מהנתונים האישיים שלכם וגם מהביצועים שלכם במבחנים הקודמים. דוגמאות למבחנים שבהם אתם עשויים להיבחן בשלב זה: מבחן תכנות, פענוח מפות, שפות מומצאות ועוד. גם המבחנים המתקדמים נערכים בדרך כלל במתקן רמות.


מה תקבלו בערכה?

הכנה למבחנים הפסיכוטכניים

הערכה מחולקת בהתאם לנושאי המבחנים הפסיכוטכניים: מילולי ולוגי, זריזות ודיוק, סדרות חשבוניות, צורות, חשיבה מרחבית ואנגלית. בתוך כל נושא יש חלוקה לתתי-נושאים, המסודרים לפי ההסתברות שיופיעו ביום המיון שלכם, ובתוך כל פרק תרגול השאלות מסודרות ברמת קושי עולה, כפי שיהיה במיונים עצמם. חשוב להגיד - כללנו בערכה את כל נושאי המבחנים הפסיכוטכניים כדי שלא יהיו לכם  שום הפתעות. בנוסף, בערכה תוכלו למצוא גם קובצי הדרכה, למקרה שתצטרכו תזכורת בנוגע לשיטות הפתרון של סוגי השאלות השונים. בסיום כל פרק תרגול תקבלו דו"ח תוצאות מפורט, הכולל פתרונות והסברים מלאים. 

הכנה לשאלון 300 

בערכה מחכה לכם סימולציה מלאה של שאלון 300, המכילה היגדים בכל הנושאים שמאפיינים את השאלון שתמלאו ביום המיון. גם כאן יופק לכם דו"ח תוצאות בסיום השאלון, שיעזור לכם להבין איפה אתם עומדים מבחינת הפרופיל האישיותי שמתקבל עליכם, ואם יש תחומים שכדאי לכם לשפר את המענה עליהם. אלו שירצו להעמיק עוד יותר גם יוכלו לקרוא את ההסברים התיאורטיים שצירפנו לערכה.


ואפשר גם לקחת את זה עוד צעד קדימה...

ברכישת הערכה תוכלו לצרף גם את ההדרכות האישיות שלנו:

הדרכה לקראת המבחנים הפסיכוטכניים

שני מפגשים, כל אחד בן שעה וחצי, עם מדריכה פסיכוטכנית מצוות המכון. במהלך המפגשים תוכלו להעלות שאלות שעלו לכם במהלך התרגול בערכה, לחזק את הנושאים שאתם מתקשים בהם, וגם ללמוד שיטות עבודה יעילות ומהירות שישמשו אתכם בהמשך התרגול ובמבחן. בנוסף, המדריכה תבנה איתכם תוכנית למידה מסודרת שתלווה אתכם עד למועד המבחן.

 הדרכה אישית לשאלון 300

מפגש משוב בן חצי שעה עם מדריך או מדריכה מהמכון, שיעברו איתכם על התוצאות שלכם בסימולציה של השאלון, ויסבירו לכם איזה רושם תשובותיכם יוצרות והאם הוא מתאים למה שמצופה מחיילי כלל חמ"ן. ההדרכה האישית תאפשר לכם ללמוד מהטעויות שלכם בסימולציה, להבין מה עומד מאחורי השאלות במבחן ולקבל עצות פרקטיות לשיפור המענה שלכם.

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.