סודית בהחלט, ובכל זאת: קצת על יחידה 8200 

יחידה 8200 היא יחידה מרכזית באגף המודיעין, שעוסקת באיסוף ובפענוח של מידע מודיעיני, ובהעברתו לגורמים המבצעיים הרלוונטיים בתוך הצבא ומחוץ לצבא. ליחידה יש משאבים טכנולוגיים מתקדמים ומושקעים, וכיום היא מפתחת, בין היתר, כלים מודיעיניים מבוססי בינה מלאכותית. 

היחידה מורכבת מִלא מעט מסלולים ותפקידים - אומנם חלקם ידועים יותר וחלקם פחות (ככה זה כשמדובר באחת היחידות הכי גדולות והכי מסווגות בצה"ל), אבל כולם קריטיים לשליטה של היחידה במרחב המתפתח והמשמעותי של הסייבר.


לא קל, אבל שווה את זה: להתקבל ל-8200

זה לא מאוד מפתיע שגם תנאי הקבלה ל-8200 נשמרים בשושו - אין רשימה של דרישות הקבלה שיסדרו לכם בוודאות זימון למיונים. אבל יש כמה נתונים שיכולים בהחלט להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל זימון:

    • מקצועות ריאליים בתיכון - תמיד מסתכלים בעין יפה על חמש יחידות לימוד במתמטיקה ועל מקצועות מורחבים בסגנון פיזיקה, מחשבים וכו'.
    • ערבית/פרסית ברמה גבוהה - ידע מקדים של השפות האלה, ברמה של 5 יחידות לימוד לפחות, יכול ממש לשחק לטובתכם.
    • תוכניות מיוחדות לנוער מצטיין - הכוונה כאן היא גם לכיתות ולמסלולי מצוינות בבית הספר וגם לתוכניות העשרה כמו תוכנית מגשימים ותוכנית גבהים.
    • נתונים מתאימים בצו הראשון - נתוני האיכות המינימליים לקבלת זימון למיונים הם פרופיל 25 ומעלה וציון דפ"ר 60 ומעלה.

אל תבנו על המינימום. תכוונו להכי גבוה

הזימון הגיע? ממשיכים למיונים

כמו שאמרנו, יש הרבה מסלולים ותפקידים ב-8200, ותהליך המיון משתנה ביניהם. אבל כן יש כמה מבחני מיון שחוזרים במיונים השונים: שאלונים מקוונים לבחינת ההיכרות של המלש"בים עם עולמות המחשב והסייבר; ראיונות אישיים מול גורמים מהיחידה; מבחני אישיות ומבחנים טכנולוגיים; וכמובן - סיווג ביטחוני.

חשוב לציין שחוץ מהידע הטכנולוגי שמחפשים אצל המלש"בים, במיונים שמים הרבה משקל גם על היכולת של המלש"בים ללמוד מהר ולנתח מצבים מורכבים, ועל המוכנות שלהם לעבוד קשה כדי למצוא פתרונות.

 

מסלולים ותפקידים נוספים שיכולים לעניין אתכם
גאמ"א סייבר | שחקים | מקצועות המחשב

יעד אחד, הרבה דרכים: מסלולים בולטים ב-8200

ל-8200 אפשר להגיע מכל מיני כיוונים. מסלול שחקים, תוכניות תלפיות ומסלולי גאמ"א סייבר, למשל, לא נמצאים תחת 8200 - אבל בסוף ההכשרה, הרבה מהחיילים משובצים שם. אז קבלו כמה מהמסלולים ומהתפקידים המבוקשים (והמותרים לפרסום ), שיכולים לפלס לכם דרך ליחידה הנחשבת:

גאמ"א סייבר

תנאי סף: פרופיל 25, דפ"ר 60, 5 יח"ל מחשבים.

בתוך גאמ"א סייבר יש כמה מסלולים - חלקם מתמקדים בפיתוח מערכות מודיעין, אחרים מתמקדים בעיקר בפיתוח אמצעי הדרכה, ויש גם מסלולים שהם מאוד מוכווני מדעים מדויקים. ההכשרה של גאמ"א סייבר היא ארוכה (מתחילים במסגרת קדם צבאית), אבל אחד מהיתרונות שלה זה שחלק מהקורסים שלומדים בה מזכים בקרדיט אקדמי. עוד פרט שחשוב לדעת - השירות בגאמ"א סייבר מחייב שירות קבע של שלוש שנים, ובנות נדרשות להשלים גם שירות סדיר של 32 חודשים. השירות עצמו הוא במתכונת בסיס פתוח. 

מסלול שחקים

תנאי סף: פרופיל 25, דפ"ר 80 (אבל עשוי להשתנות בין תתי-המסלולים השונים).

במסלול שחקים יש כמה תתי-מסלולים, ולכל מהם יש התמחות אחרת: במסלול שוב"ל, למשל, ההתמקדות היא בתחומי החייל והלוויינות; במסלול ארזים, שכולל גם תואר ראשון, עוסקים במחקר טכנולוגי-מתמטי; במסלול אמ"מ מכשירים את החיילים להיות אנליסטים ודאטא אנליסטים - וכך הלאה, כל תת-מסלול והייחוד שלו. חלק גדול מההכשרות במסלול נערכות במסגרת קדם צבאית, ובכל תתי-המסלולים נדרשת חתימת קבע של חצי שנה עד שנתיים, תלוי בתוכנית. גם כאן, בנות נדרשת להשלים שירות סדיר של 32 חודשים.

תוכנית תלפיות

תנאי סף: פרופיל 72, דפ"ר 80, 5 יח"ל בפיזיקה ובמתמטיקה (או 4 יח"ל במתמטיקה - בתנאי שהציון הוא 90 לפחות).

תוכנית יוקרתית שמתקבלים אליה רק 60-50 מלש"בים בשנה. ההכשרה בתוכנית נמשכת 40 חודשים (!), ובמסגרתה החניכים עוברים טירונות 04, יוצאים לקורס קצינים, לומדים תואר ראשון בפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע באוניברסיטה העברית, ומשתתפים בקורסים ובסמינרים מקצועיים וחינוכיים. לאחר ההכשרה הארוכה, החיילים ממשיכים לשירות קבע של שש שנים ביחידות המחקר והפיתוח של גופי הביטחון השונים.

לוחם/ת אתגרים

תנאי סף: פרופיל 82, דפ"ר 60, ציוני יום המא"ה: הדרכה 3 ועבודת צוות 3, מתמטיקה 4 יח"ל, 5 יח"ל באחת מהמגמות הבאות: מחשבים, רובוטיקה או מכטרוניקה.

לוחמי אתגרים עוברים טירונות קרבית (בנים - טירונות 07 בבא"ח גולני, בנות - טירונות 05 בבא"ח פיקוד העורף) והכשרה מקצועית ארוכה בתחומים של סייבר, תוכנה ותקשורת נתונים. בסך הכול, ההכשרה כולה אורכת שנה, ולאחר מכן החיילים משובצים בבסיס סגור במרכז הארץ, אך לוקחים חלק בפעילויות מבצעיות בשטח לצורך איסוף מודיעין.

 

מכאן מתחילים ⇓

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.