כדי להתכונן לריאיון המקוון, כדאי לסדר מראש את הסביבה כך שתהיה שקטה, מוארת ונעימה, ולזכור שאתם מצולמים - אז מומלץ גם להקפיד על הופעה מסודרת.
יום המיונים הראשון לקורס הצוערים של משרד החוץ כולל מבחנים פסיכוטכניים, בחינה באנגלית, ואם ציינתם שאתם דוברים שפה נוספת - תיבחנו גם בה.
המבחנים הפסיכוטכניים נועדו לבחון כישורי חשיבה שונים: חשיבה כמותית, חשיבה מילולית, הבנת הוראות, חשיבה לוגית, חשיבה צורנית, דיוק וזריזות. הבחינה באנגלית נועדה לבדוק את רמת השליטה שלכם בשפה, משום שבתור דיפלומטים לעתיד מצופה מכם לדבר, לקרוא ולכתוב באנגלית ברמה גבוהה.
מעבר לשליטה שאתם צריכים להפגין בנושאים שונים ומגוונים, מה שמאתגר במיוחד במבחנים הוא השילוב בין מספר השאלות, רמת הקושי והזמן הקצר שניתן לכל חלק. החיבור של שלושת האלמנטים האלה יחייב אתכם לחשוב בבהירות תחת לחץ, להפעיל שיקול דעת ובעיקר לעבוד במהירות.
כמובן, היכרות מוקדמת עם הנושאים ותרגול של כל רמות הקושי שצפויות לכם במבחנים, יכולים לעזור לכם להגיע לרמת המיומנות הנדרשת כדי להצליח במבחנים. אבל לפני שנסביר לכם איך כדאי לכם להתכונן, הינה כמה דוגמאות לשאלות מתוך המבחנים, שימחישו לכם טוב יותר עם מה אתם עתידים להתמודד.
שאלות בלוגיקה בוחנות את היכולת לנתח ולהסיק מסקנות מן הכתוב.
ידוע כי:
א. כל התותים הם אדומים
ב. דברים אדומים לא יכולים להיות עגולים
מסקנה: תותים הם לא עגולים
מסקנה זו:
פתרון והסבר
ננתח את הטענות הנתונות:
טענה א': "כל התותים הם אדומים". מכלל זה ניתן להסיק כי כל תות הוא בהכרח אדום, או שלחלופין כל מה שאינו אדום הוא בהכרח לא תות.
טענה ב': "דברים אדומים לא יכולים להיות עגולים". מכלל זה ניתן להסיק כי כל מה שאדום הוא בהכרח לא עגול, או שלחלופין שכל מה שעגול הוא בהכרח לא אדום.
כעת נבדוק את הקשר בין הטענות למסקנה "תותים הם לא עגולים". לפי הכלל הראשון תות חייב להיות אדום, ולפי הכלל השני אם הוא אדום אז הוא אינו עגול. כלומר, משילוב הטענות נסיק כי תות אינו עגול. מכאן שתשובה (3) נכונה - המסקנה נובעת מצירוף טענות א' ו-ב'.
עליכם למצוא מבין האפשרויות המוצעות את המספר/ים המשלימ/ים את הסדרה בשאלה.
? | 3- | 17 | 2 | 12 | 7
פתרון והסבר
זוהי סדרת הפרשים.
חישוב ההפרשים בין כל זוג מספרים יראה כי ההפרש עולה בכל פעם ב-5 (בערך מוחלט), ואילו המקדם מתחלף, פעם (+) ופעם (-).
אם נוסיף 25 לאיבר האחרון (3-), נקבל את המספר 22.
לכן התשובה הנכונה היא 22.
This test consists of sentence whith a word or words missing. choose the answer which best completes the sentence.
While humans can hear _____waves of frequencies between 20 Hz to 20 kHz, the hearing range of dogs is much wider.
תרגום המשפט, פתרון והסבר
בעוד בני אדם יכולים לשמוע גלי _____ בתדירויות הנעות בין 20 הרץ ל-20 קילוהרץ, טווח השמיעה של כלבים רחב בהרבה.
A. אגודל
B. צלב
C. אוקיינוס
D. קול
מילת הקישור while מעידה על קשר של ניגוד. מכיוון שחלק המשפט הראשון כבר מנוגד לחלק המשפט השני (נזהה זאת בעזרת הביטוי much wider, "רחב בהרבה"), נחפש מהו הנושא שמנוגד בשני חלקי המשפט – hearing range ("טווח שמיעה"). המילה החסרה היא חלק מהנושא זה, ולכן התשובה הנכונה תהיה ביטוי המתקשר לטווח שמיעה.
ערכת האונליין שלנו כוללת את כל מה שאתם צריכים כדי להצליח במיונים. וזה מה שמחכה לכם בה:
מפגש הדרכה אישי בן 90 דקות עם מדריכה פסיכוטכנית מצוות ההדרכה של המכון. המפגש מתלווה לערכת האונליין, והוא מאפשר היכרות מעמיקה יותר עם הנושאים הצפויים במבחנים הפסיכוטכניים. בנוסף, הוא יאפשר לכם להעלות את כל השאלות והנושאים שבהם התקשיתם במהלך התרגול ולהיעזר במדריכה כדי ללמוד איך להתמודד איתם בצורה טובה. במהלך המפגש המדריכה תצייד אתכם בטיפים חשובים ובשיטות פתרון יעילות שיסייעו לכם להתמודד עם הגבלת הזמן במבחנים, ולקראת סוף המפגש המדריכה תכווין איך להמשיך להתכונן עם ערכת האונליין עד למועד המבחן.
מעוניינים? סמנו ✓ בתיבת הרכישה
תנאים נוספים שאינם חובה אך מהווים יתרון
קורס צוערי החוץ נמשך כחצי שנה ומתקיים במשרד החוץ בירושלים. במהלך הקורס מקבלים הצוערים שכר של כ-7,000 ש"ח בחודש. בנוסף, הצוערים מקבלים מענק בשתי פעימות בשווי אלפי שקלים. לאחר סיום קורס הצוערים, ובמהלך השירות במדינת היעד, שכר הצוערים צפוי להיות גבוה יותר.
אם תעברו בהצלחה את שלב א' צפויים לכם עוד שלושה שלבי מיון:
שלב ב' - שלב האבחון ההתנהגותי
שלב האבחון ההתנהגותי כולל סוגים שונים של מבחני אישיות (שאלון ביוגרפי, מבחן אישיות ממוחשב ועוד), ריאיון אישי עם פסיכולוג או פסיכולוג/ית ותרגיל דינמיקה קבוצתית. המטרה בשלב זה היא לסייע לבוחנים לגבש דעה בנוגע למבנה אישיותכם ולתפיסת עולמכם, וכן בנוגע ליכולות הבין-אישיות שלכם.
שלב ג' - מרכז הערכה
רק כ-10% מהמועמדים מגיעים לשלב זה. מרכז ההערכה נפרש על פני יומיים (כולל לינה), ובמהלכו תתנסו בחוויה המדמה את שגרת היום של דיפלומטים בשירות החוץ. שלב זה יעזור גם לכם וגם למשרד החוץ להבין אם התפקיד מתאים לכם.
שלב ד' - שלב ועדת הבוחנים
ועדת הבוחנים דומה במהותה לראיון עבודה, אך במקרה זה יראיינו אתכם כמה מראיינים מתחומי מומחיות שונים. מומלץ לחזור על עיקרי דרישות הקורס, וכן על דרישות התפקיד המקצועיות לפני ההגעה לוועדה. המועמדים שיצלחו את השלב זה, יתקבלו לקורס הצוערים.
קורס הצוערים של משרד החוץ הוא אחד הקורסים היוקרתיים ביותר בשירות המדינה. תקופת ההכשרה מחולקת לשני שלבים עיקריים, ונמשכת בסך הכול כחמש שנים - מהן לפחות שלוש בחו"ל:
יש שני מסלולים בקורס הצוערים של משרד החוץ:
מסלול מדיני - במסגרת מסלול זה תפקידכם יהיה לחזק ולפתח את הקשר של מדינת ישראל עם מדינת היעד שאליה תגיעו. התפקיד כולל עיסוק במדיניות, תרבות, עיצוב דעת קהל, כלכלה ודוברות. מדובר בתפקיד ייצוגי מאוד בעל אחריות גדולה על פיתוח וקידום יחסים עם המדינה במגוון תחומים: תרבותי, מיתוגי, מדיני, אקדמי ועוד. הוא כולל הופעות רבות בציבור, וקשר עם יהדות התפוצות וקהלים רבים.
מסלול מנהלי וקונסולרי - תפקיד שבו תהיו אחראים על ניהול משאבים שונים של מדינת ישראל במדינת היעד: משאבים אנושיים ותקציביים. כמו כן, התפקיד כולל ניהול פרויקטים, אנשים, מתן מענה לאזרחים, ביקורי בכירים ועוד. הסיוע כולל מתן שירותים גם לאזרחי מדינת היעד וגם לאזרחים ישראליים השוהים במדינת היעד.
תוכלו להתמיין לשני המסלולים במקביל, ואם תתקבלו לשניהם - תוכלו להכריע באיזה מסלול לבחור בתום המיונים.