הגיעו מוכנים למיונים באדם מילא: 

  • הכנה לתפקידי ניהול - ערכת הכנה ממוקדת המותאמת למועמדים שאין להם הרבה זמן להתכונן למיונים, ומאפשרת בזמן קצר לשפר את היכולות ולהגיע למיומנות הנדרשת כדי לעבור את המבחנים בהצלחה. 
  • הכנה לתפקידים טכניים בתעשייה האווירית ובאלתא - ערכת הכנה ייעודית למהנדסים ולטכנאים בתעשייה האווירית ובאלתא, אשר תעזור לכם לחדד את היכולות האנליטיות לקראת המבחנים שתעברו ביום המיונים. 
  • הכנה לתפקידי ניהול בקופ"ח כללית - ערכת אונליין הכוללת את כל סוגי המבחנים הפסיכוטכניים הצפויים במיונים באדם מילא, שתעזור לכם להוכיח שאתם המנהלים שכללית מחפשים. 
  • הכנה לקביעות בבנק - ערכת הכנה אונליין שכוללת את כל סוגי המבחנים הפסיכוטכניים שצפויים לכם במיונים באדם מילא ושתעזור לכם לקבל את הקביעות הנחשקת. 

 ההכנה שאתם צריכים לא ברשימה? אל תדאגו, יש לנו עוד הכנות לאדם מילא

מה מצפה לכם במיונים באדם מילא?

אם הארגון שאליו אתם מתמיינים הפנה אתכם למכון אדם מילא, אתם צפויים לעבור שורה של מבחנים קוגניטיביים (מבחנים פסיכוטכניים) ומבחנים אישיותיים-התנהגותיים. הרכב המבחנים ומספרם ייקבע על פי התפקיד והארגון שאליהם אתם מתמיינים, וזה אומר שבעוד שרבים מכם ייבחנו בכל המבחנים, יהיו גם מי שייבחנו רק בחלקם. כל המבחנים שתעברו יתקיימו באופן מקוון מהמחשב הביתי שלכם, על פי רוב ביום מרוכז אחד, ובמקרים מסוימים בפריסה על פני כמה ימים. 

    • מבחני כשרים (פסיכוטכני) - מבחני הכשרים הם מבחנים פסיכוטכניים ממוחשבים, הבודקים את היכולות הקוגניטיביות והשכליות של המועמד. בדרך כלל המבחנים מוגבלים בזמן וכוללים מבחני צורות, מבחנים כמותיים ומבחנים מילוליים. בחלק מהמקרים יופיעו גם מבחנים באנגלית ומבחנים טכניים. משך המבחנים הוא שעה וחצי עד שלוש שעות, לפי התפקיד שאליו מיועד המועמד.
      בהמשך העמוד נביא כמה דוגמאות לשאלות מהמבחנים הפסיכוטכניים. כמו כן, המבחן לדוגמא (ראו קישור בתחילת העמוד) יספק לכם התנסות ראשונית במה שמצפה לכם. 
    • מבחן אמינות - מבחן מאתגר שפותח על ידי חברת הבת של אדם מילא, "אינטגרה". המבחן כולל שאלות אישיות והיגדים, הבוחנים יושרה ואמינות במגוון תחומים (יחסים בין-אישיים, רישום פלילי, צריכת סמים ועוד). מטרת המבחן היא לאתר התנהגויות או נטיות שאינן רצויות מבחינת המעסיק, ושעלולות לפגוע בארגון או בתפקודו של העובד. מלבד העובדה שלא תמיד ברור מה הכוונה האמיתית מאחורי השאלות וכיצד יש לענות עליהן (האם לענות בכנות או להעדיף תשובה שתרצה את המעסיק?), לאורך המבחן מופיעות על הצג הודעות מלחיצות (למשל, שהמענה שלכם איטי מדי), ולפיכך מדובר במבחן מאתגר למדי. היכרות מוקדמת עם מבנה המבחן וההתמודדות המומלצת עם השאלות חשובה ביותר לצורך הצלחה בו.
    • ריאיון אישי - ריאיון עם פסיכולוג, שנועד להיכרות אישית ותעסוקתית עם המועמד, לרבות בחינת המוטיבציה שלו לתפקיד ושאיפותיו.
    • מבחני אישיות - מבחנים אלו נועדו לחשוף נטיות, תכונות וכישורים, שיכולה להיות להם השפעה על ההתאמה שלכם למשרה המוצעת ולסגנון העבודה בארגון. המבחנים כוללים מילוי שאלונים אישיים ותעסוקתיים, מבחן אישיות ממוחשב, מבחן TAT ועוד. 
    • מבחן קבוצתי - מטרת המבחן הקבוצתי היא לבדוק כיצד המועמד מתנהל בנוכחות אחרים וכיצד הוא משתף עימם פעולה לצורך ביצוע משימות. בחלק מהמקרים המבחן הקבוצתי יהיה דינמיקה קבוצתית שאורכה כשעה עד שעתיים. בדינמיקה תתבקשו להציג את עצמכם ולהשתתף בפעילויות ובסימולציות המדמות סיטואציות מהתפקיד. במקרים אחרים (בעיקר כשמדובר במיונים לתפקידים ניהוליים, וכן מהנדסים וטכנאים) תיבחנו ב"חדר בריחה" (במקום בדינמיקה קבוצתית). מבחן חדר הבריחה בודק בדיוק את אותם הכישורים שנבחנים בדינמיקה הקבוצתית, אך במתכונת שונה - במבחן חדר הבריחה תתבקש הקבוצה להיחלץ ממתחם סגור במגבלת זמן מוגדרת מראש (לרוב שעה-שעתיים), באמצעות פתירת חידות שונות.

 

תנו לעצמכם יתרון על המועמדים האחרים.


שאלות לדוגמא עם הסברים מלאים

מבחן חשיבה אסטרטגית

מבחן חדש המופיע בחלק ממבחני המיון במכון אדם מילא. המבחן נועד לבחון את יכולת התכנון האסטרטגית שלכם בדרך משחקית וברמת קושי עולה. 

תרגול מוקדם במשחק תכנון אסטרטגי יסייע לכם לשפר את מיומנויות החשיבה האסטרטגית, המרחבית והלוגית שלכם, ולהתמודד טוב יותר עם מצבים מורכבים ועם רמות הקושי המופיעות במבחן המיון.  

Play

מבחן מילולי

דוגמא 1 - אנלוגיות

מצאו את צמד המילים המקיים את אותו הקשר המופיע בשאלה.

גרזן : שבבים

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

הגרזן משמש לחטיבת עצים, כאשר תוצר הלוואי שלו הוא שבבים. בהתאם, קומקום משמש להרתחת מים, כאשר תוצר הלוואי הוא קיטור.

תשובה 1 שגויה: את משמש לחפירה באדמה, אך אדמה היא לא תוצר הלוואי של החפירה.

תשובה 2 שגויה: עשן יוצא ממנוע, אך מנוע הוא לא תוצר הלוואי של העשן.

תשובה 4 שגויה: הסכין משמשת לחיתוך או למריחה, אך פרוסה אינה תוצר לוואי של פעולת החיתוך או המריחה.

מבחן חשיבה צורנית

בחרו את התשובה המשלימה את המטריצה:

אדם מילא מבחן לדוגמא
פתרון והסבר:

התשובה הנכונה היא (6).

הצורה האמצעית בכל שורה מהווה איחוד של שתי הצורות האחרות.

  • בשורה הראשונה - האיבר המאוחד נמצא במקום האמצעי, ומופיעים בו 2 האיברים האחרים (שני קווים אנכיים ונקודה). 
  • בשורה השנייה - האיבר המאוחד נמצא גם במקום האמצעי, ובו מופיעים האיברים האחרים (שני קווים אופקיים ושני קווים אנכיים היוצרים יחד ריבוע, איקס ונקודה).
  • בשורה השלישית - האיבר המאוחד הוא הצורה האמצעית, ובו מופיעים שני קווים אופקיים ואיקס. לכן, הצורה החסרה היא איקס. 

תרגלו את כל סוגי השאלות במבחן.

טיפים ליום המיון באדם מילא

    • מצלמת רשת - אומנם המיונים מתקיימים באופן מקוון, אבל עינו של האח הגדול תישאר פקוחה לאורך כל המיונים... עם הכניסה לקישור שיוביל אתכם למבחנים הפסיכוטכניים תצטרכו להדליק את המצלמה, והיא תישאר דלוקה לאורך כל המבחנים. שימו לב - כדי למנוע הפרעות מצד הבוחנים במהלך הבחינה, חשוב שתבדקו שהמצלמה פונה אליכם, שפניכם גלויות ושאינכם משתמשים בעזרים שונים שאינם מותרים לשימוש בזמן הבחינה.  
    • שימו לב לסביבה וללבוש שלכם - כאמור, מישהו צופה בכם במהלך המיונים, ולכן חשוב שהסביבה שבה אתם יושבים תהיה מסודרת, נקייה ושקטה (לא מומלץ שהילדים שלכם ייכנסו לחדר בזמן המבחנים ). כמו כן, ודאו שאתם מתלבשים באופן שמתאים לסיטואציה (גם אם יותר נוח לשבת בפיג'מה). 
    • השקיעו בקריאת ההוראות - במבחנים הפסיכוטכניים קריאת ההוראות אינה מוגבלת בזמן. נצלו אותה כדי לקרוא בעיון את ההוראות, וגם כדי להירגע לפני שאתם מתחילים את המבחן.
    • בצעו הערכת זמן בתחילת כל מבחן - אחד האתגרים המרכזיים במבחנים הפסיכוטכניים הוא הגבלת הזמן. לכן, חשוב שתביאו בחשבון את מספר השאלות ואת הזמן המוקצב לבחינה, ועל סמך נתונים אלו תחליטו כמה זמן להקדיש לכל שאלה. בממוצע תידרשו לענות על 20 עד 25 שאלות בכל פרק, בזמן של דקה לשאלה.
    • זכרו שאין טעם להסתכל לאחור - גם הטיפ הזה נוגע למבחנים הפסיכוטכניים: מרגע שאתם עוברים לפרק חדש, אין אפשרות לחזור לפרקים הקודמים. לכן, אם לא צוין במפורש שתשובות שגויות יגררו הפחתת נקודות, כדאי לנחש גם כשאינכם יודעים את התשובה, ולא להשאיר שאלות ללא מענה. 
    • הצטיידו בכל מה שדרוש למבחן - תעודה מזהה, דפי טיוטה וכלי כתיבה. 

תוצאות המבחנים

תוצאות המבחנים מועברות ממכון אדם מילא לחברות ולארגונים בתוך שלושה ימי עסקים, והאחריות לעדכון המועמדים מוטלת עליהם. מועמדים שיהיו מעוניינים לעיין בחוות הדעת של מאבחני אדם מילא יוכלו לעשות זאת לאחר שיקבלו את התשובה. לשם כך יהיה עליהם למלא טופס בקשה מקוון ולהגיע למכון אדם מילא.

תוצאות המבחנים נשמרות במשך שנתיים וחצי, וניתן להעבירן לארגון אחר, בתנאי שהחברה שמטעמה נשלח המועמד תאשר זאת.


תנאים מיוחדים במבחנים

  • שפה - שפת המבחנים היא עברית, אולם אפשר לקיימם גם ברוסית, באנגלית ובערבית, ובלבד שהארגון ששלח את המועמד למיונים מאשר זאת.
  • זמן - מי שמעוניינים בהארכת זמן יוכלו להגיש בקשה בצירוף אבחון מלא, הכולל את תוכן האבחון, תוצאותיו, המלצות המאבחן ותאריך האבחון. את המסמכים הרלוונטים יש לשלוח לאדם מילא בפקס או להביא ביום האבחון. שימו לב: במבחנים של נציבות שירות המדינה יש להגיש את הבקשה מראש.

על מכון אדם מילא

מכון אדם מילא עוסק בתחום משאבי האנוש, ומספק שירותי אבחון, מיון, גיוס, ייעוץ והשמה.
חברות רבות משתמשות בשירותים של אדם מילא במסגרת הליך הגיוס שלהן. חלק מהחברות בוחרות לתת לאדם מילא לנהל את כל תהליך הגיוס עבורן, וחלקן משתמשות בשירותים מסוימים שאין ביכולתן לבצע בעצמן, למשל אבחון קוגניטיבי.

סניפים

תל אביב: רח' תבואות הארץ 3. טל': 03-6450000.

חיפה והצפון: רח' דוד אלעזר 10 (בניין אלמוג). טל': 04-8502220.

באר שבע: רח' שדרות שז"ר 35 (בניין בית נעם). טל': 08-6287766.

 

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.