תוצאות מבחן מחוננים: בית ספר יסודי

שלב א' 

מבחן שלב א' נערך בכיתה ב' במגזר היהודי, ובכיתה ג' במגזר הערבי. מדי שנה נערך המבחן בשעה הרביעית ללימודים. את התוצאות של המבחן מקבלים כשבועיים-שלושה לאחר מועד המבחן - אז תדעו אם ילדיכם יזומנו גם למבחן שלב ב'.

אם אתם חושבים שהתוצאות של מבחן שלב א' לא משקפות את היכולות של ילדיכם, תוכלו להגיש בקשת ערעור ולבקש להיבחן בשלב ב'. את הערעור מגישים דרך פורטל ההורים של משרד החינוך

שימו - הרמה של מבחן שלב ב' גבוהה בהרבה מזו של שלב א'. לכן, אם אתם בוחרים לערער על תוצאות מבחן שלב א', כדאי להכין את הילדים מראש לשאלות ברמה של מבחן שלב ב'. כך יש יותר סיכויים שלילדים תהיה חוויה מתקנת בבחינה.

שלב ב' 

מבחן שלב ב' נערך לרוב בכיתה ב' במגזר היהודי, ובכיתה ג' במגזר הערבי. בשנת הלימודים הנוכחית (2024-2023) יתקיים המבחן באפריל,  והתוצאות שלו יגיעו אליכם בחודש יולי 2024.

אם ילדיכם לא עברו את המבחן וישמחו לקבל הזדמנות נוספת, תוכלו להגיש בקשה למבחן חוזר דרך פורטל ההורים של משרד החינוך. חשוב לציין בהקשר הזה - המבחן החוזר ייערך כשנה לאחר המועד הראשון. כלומר, במגזר היהודי המבחן החוזר ייערך בכיתה ג' או בכיתה ד', ובמגזר הערבי המבחן החוזר ייערך בכיתה ד' או ה'.

 

קראו עוד על מבחני מחוננים
          כיתה ב' | כיתה ג' | כיתה ד'

 

תוצאות מבחן מחוננים: חטיבה ותיכון

מבחני הקבלה לתוכניות המחוננים המתקיימות בכיתות ז'-י' נערכים במועדים שונים בשנה הקודמת לתחילת התוכנית, כלומר בכיתות ו'-ט'. אם ילדיכם יעברו את המבחנים, התוצאות יכללו גם הנחיות בנוגע להמשך תהליך המיון (שלרוב כולל גם ראיון קבלה).

אם ילדיכם לא הצליחו במבחן, תוכלו להגיש בקשה למבחן חוזר דרך פורטל ההורים של משרד החינוך. חשוב להביא בחשבון שאפשר להגיש בקשה למבחן חוזר רק פעם אחת, וגם שהמבחן החוזר נערך כשנה לאחר מבחן הקבלה הראשון.

הילדים מצטיינים אבל לדעתכם הם בעצם מחוננים?

אם ילדיכם התקבלו לתוכניות המצטיינים אבל לא לתוכניות המחוננים, תוכלו להגיש בקשה לערעור או למבחן חוזר בהתאם לנהלים. מאחר שהמבחן החוזר נערך כשנה לאחר מבחן הקבלה הראשון, אין בעיה שילדיכם יפתחו את שנת הלימודים בתוכניות המצטיינים ובמקרה שיצליחו במבחן החוזר - יעברו לתוכניות המחוננים.

ההגדרה של מצטיינים תישמר גם לתלמידים שלא יגיעו לסף המחוננים במבחן החוזר (ואפילו אם ילדיכם יקבלו במבחן החוזר ציון נמוך מזה שקיבלו במבחן הראשון - אין מה לדאוג, הציון הגבוה ביניהם הוא הקובע).

 

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.