הימים שבהם אנשים חיפשו עבודה במודעות דרושים בעיתונים חלפו מזמן - היום הכול קורה אונליין והזירה החמה ביותר היא הרשת החברתית לינקדאין. בין שאתם מחפשים עובדים או בין שאתם חלק מצוות הגיוס בחברה שלכם, את הכלי הזה אתם חייבים להכיר.
אז מי נמצא בלינקדאין, איך מאתרים מועמדים פוטנציאליים לגיוס, איך מפרסמים מודעת דרושים ומאיפה בכלל מתחילים - כל מה שצריך לדעת על גיוס עובדים בלינקדאין נמצא בעמוד הזה.
יש כמה דרכים שבהן תוכלו להיעזר בלינקדאין בשביל לגייס עובדים. טיפ מאיתנו - אל תשקיעו רק בדרך אחת. אם אתם רוצים גיוס יעיל, אתם צריכים לשלב שתיים-שלוש דרכים בשביל לנצל כמו שצריך את כל מה שיש ללינקדאין להציע לכם.
פרופיל חברה - דאגו שלחברה או לארגון שלכם יהיה פרופיל פעיל ועדכני בלינקדאין (Company Page). אם תפנו למועמדים, או שאולי מועמדים יתעניינו במשרה אצלכם, כדאי שיהיה להם מקום שבו יוכלו להכיר קצת יותר לעומק את החברה. הפרופיל צריך לייצג את רוח החברה ואת הערכים המובילים שלה; מיתוג נכון ומדויק ימשוך אליכם את המועמדים המתאימים ביותר. עדכנו את הפרופיל באופן תדיר עם פרויקטים מעניינים בחברה שלכם, ימי כיף, יוזמות מיוחדות, התנדבויות וכל מה שמייחד את מקום העבודה והתרבות הארגונית שלו. הקפידו לשלב בפרופיל החברה שלכם גם מילות מפתח מדויקות וחזקות לתחום שלכם, כדי שתוכלו לעלות בחיפושים של משתמשים שמחפשים עבודה בתחום. פרופיל מקצועי יציג את החברה שלכם כמקום עדכני וימתג אותה כיעד אטרקטיבי לקריירה.
פרסום משרות - לינקדאין זו פלטפורמה מצוינת לפרסם בה משרות. בדומה לפרסומים אחרים ברשתות החברתיות, המודעה לא מוצגת לעוקבים שלכם בלבד, אלא לכל מי שיכול להתאים לדרישות המשרה, לפי אלגוריתם שמאפשר גיוס יעיל. פירטנו בהמשך העמוד איך בדיוק עושים את זה.
חיפוש מתקדם - ללינקדאין יש אמצעי חיפוש מתקדמים, שמותאמים למטרה של הפורמט - חיפוש עבודה ועובדים. תוכלו להגדיר בעצמכם את הקריטריונים שחשובים לכם: תחום, ניסיון, השכלה ואפילו מילות מפתח מקצועיות שצריכות להופיע בפרופיל. החיפוש יכול להיות ממוקד עד לכדי הגדרת הגודל של החברות הקודמות שבהן עבדו המועמדים. בעזרת אמצעי החיפוש האלה תוכלו לאתר מועמדים ומועמדות מתאימים בצורה ממוקדת ומהירה יחסית.
פנייה למועמדים ומועמדות - בלינקדאין אפשר לראות כשאנשים שאתם עוקבים אחריהם מסמנים בתמונת הפרופיל שהם מחפשים עבודה. כך תוכלו להישאר מעודכנים גם לגבי מי שאתם לא בקשר יומיומי איתם - ייתכן שהם בדיוק מתאימים לתפקיד פתוח בארגון שלכם, ובלי העדכון הזה לא הייתם יודעים שהם פנויים. הכלי InMail (שמייד נרחיב עליו), מאפשר לכם ליצור קשר (בתשלום) עם מועמדים שנראים לכם מתאימים לתפקיד - גם אם הם לא ברשימת הקשרים שלכם ולא מחפשים עבודה באופן אקטיבי (כאלו שמחפשים מתחת לראדר). גם במקרה שפניתם למועמד או מועמדת שלא מעוניינים כרגע, זו הזדמנות להתחיל תקשורת וליצור רושם ראשוני חיובי של החברה. תוכלו להמשיך ולעקוב אחרי אותם מועמדים וברגע שהם יהיו פנויים להצעות - לפנות אליהם שוב.
אל תבזבזו זמן על מועמדים לא מתאימים
גלו איך AI יכול לעזור לכם בתהליך הגיוס
אם יש לכם חשבון משתמש בסיסי בלינקדאין, תוכלו לשלוח הודעות רק לאנשים שנמצאים ברשימת הקשרים שלכם. אם תרצו לפנות למועמדים פוטנציאליים שאינם נמצאים ברשימת החברים שלכם, תצטרכו שיהיה לכם חשבון פרימיום (שהוא בתשלום), שמאפשר לכם להשתמש בכלי InMail. כמות ההודעות שתוכלו לשלוח היא מוגבלת ומותנית בסוג המינוי ובגובה התשלום עליו. חשוב לקחת בחשבון שהמשתמש או המשתמשת שאתם שולחים אליהם הודעה צריכים להגדיר את החשבון שלהם כך שיהיה פתוח לקבל הודעות שמגיעות דרך InMail.
לפני שאתם פונים למועמד או מועמדת שאין לכם היכרות מקדימה איתם, מומלץ להשקיע מחשבה בניסוח ההודעה הראשונית. כדאי שההודעה תהיה מנוסחת בצורה אישית, שלא תיראה כמו הודעה גנרית שנשלחת לרבים אחרים. הציגו את עצמכם בקצרה, הסבירו כיצד הגעתם אל הפרופיל שלהם ומה בלט לכם לעין (פרויקטים ספציפיים או הישגים בולטים). וכשאתם מציגים את התפקיד, הסבירו בקצרה מדוע לדעתכם המשרה יכולה להתאים להם, בהתחשב בנתונים שמוצגים בפרופיל שלהם.
בשביל לפרסם משרה אתם צריכים שני דברים: פרופיל בלינקדאין ועמוד חברה. בלי עמוד חברה לא תוכלו לפרסם משרה, אז אם עדיין אין לכם - זה הזמן לפתוח אחד.
אחרי שנכנסתם לעמוד החברה שלכם, לחצו על לשונית Jobs (משרות). שם לחצו על Post a Job - ואז תתחילו ביצירת מודעת הדרושים שלכם.
עכשיו עליכם למלא את כל הפרטים, וכדאי שתקדישו לכך מחשבה ותשומת לב ראויה, כיוון שלינקדאין תשתמש במידע הזה בשביל לאתר את המועמדים שהיא מוצאת כמתאימים עבור המשרה שלכם. אלו הפרטים שתצטרכו למלא:
שם המשרה: עליכם יהיה לבחור כותרת לתפקיד המבוקש.
מיקום: איפה העבודה נעשית בפועל - האם מדובר בעבודה מהמשרד, במודל עבודה היברידי (במקרים אלו צריך כמובן לציין איפה המשרדים ממוקדמים) או בעבודה מהבית.
סוג המשרה: בכמה אחוזי משרה מדובר, האם מדובר במשרה זמנית או במשרת פרילנס.
תיאור התפקיד: בסעיף הזה אתם צריכים להיות מאוד ברורים ולהשקיע בהגדרת התפקיד. תארו מה התפקיד דורש ומהם תחומי האחריות, ציינו אילו כישורים נדרשים בשביל המשרה ומה הערך המוסף שמקבלים בתפקיד זה אצלכם בחברה.
דרישות: זה המקום לציין את הדרישות שלכם מהמועמדים, כמו השכלה, התמחות, ניסיון, כישורים ומיומנויות.
אחרי שסיימתם עם תיאור המשרה, עליכם להגדיר איך תקבלו את המועמדויות. הגשת המועמדות יכולה להיעשות דרך לינקדאין או באמצעות הפניה לאתר חיצוני - למשל אתר החברה. עוד אופציה מעניינת שפתוחה בפניכם בפורמט הזה היא להוסיף שאלות סינון, כדי שתוכלו לזהות מראש מועמדים בעלי פוטנציאל התאמה גבוה יותר כבר בשלבים הראשונים של המיון.
השלב האחרון שנשאר לכם הוא להגדיר מה התקציב שלכם, כלומר כמה כסף תרצו להשקיע בפרסום המודעה. ככל שהתקציב יהיה גבוה יותר, כך, מן הסתם, החשיפה תהיה רחבה יותר. תוכלו להגדיר מהו התקציב הכללי למודעה, או לחלופין להחליט על תקציב יומי קבוע שיושקע במודעה כל עוד היא באוויר. עברו על כל הפרטים בפעם האחרונה, ודאו שאין טעויות ופרסמו את המודעה (Post Job).
עכשיו המודעה שלכם באוויר ואתם יכולים להתחיל לעקוב אחרי מועמדים ומועמדות שפנו אליכם בעקבות המשרה. לינקדאין גם תשלח אליכם המלצות של מועמדים ומועמדות בעלי פוטנציאל התאמה גבוה למשרה שאתם מחפשים, לפי ההגדרות של המודעה שלכם, כך שתוכלו לפנות גם אתם אליהם.
עדיין מגייסים עם אקסלים ורשימות? הכתבות הבאות ממש בשבילכם
איך בינה מלאכותית יכולה לשדרג את תהליך הגיוס שלכם? | מערכת גיוס עובדים - הדרך הבטוחה לגיוס איכותי | מערכת המיון של מכון נועם
פניות גנריות - כמו שאתם, כמגייסים, מזהים מתי מועמדים שולחים לכם הודעה גנרית על המשרה שפרסמתם, כך גם המועמדים מזהים הודעות בסגנון "העתק-הדבק". הודעות מסוג זה לרוב לא יזכו לתשומת לב מיוחדת, בייחוד אם מדובר במועמדים מבוקשים שמקבלים כמה הצעות במקביל.
חיפוש כללי - אם לא תשקיעו זמן ומחשבה בהגדרות החיפוש הייחודיות שיש ללינקדאין להציע לכם, תקבלו רשימות ארוכות ולא מועילות של מועמדים, שלא בהכרח מתאימות למה שאתם מחפשים. זאת השקעה ממוקדת בהתחלה שתחסוך לכם הרבה זמן בהמשך. החיפוש הבסיסי יכול להתמקד במילות מפתח שקשורות לתפקיד, לכישורים ולתחום הלימודים למשל. אבל יש אופציה לחיפוש מתקדם יותר, שם תוכלו להגדיר מידת קרבה גיאוגרפית אל מקום העבודה, מוסדות לימוד ספציפיים שבהם למדו, מידת קרבה אל מעגלי הקשר המשותפים שיש לכם בלינקדאין (למשל אנשים ממעגל שני בלבד). יש גם אופציה לשימוש בכלי חיפוש מתקדמים עוד יותר, בתשלום. שם תוכלו לחפש מועמדים לפי שנות ותק, לפי גודל החברה שבה הם עובדים וגם כאלו שלפי היסטוריית השימוש שלהם בלינקדאין נמצאים בתהליכי חיפוש עבודה.
עיכוב בפניות - אם פניתם למועמד או מועמדת, שימו לב שאתם במעקב אחרי הפנייה. לפעמים מעסיקים שולחים הודעה ושוכחים ממנה, ואז מפספסים הזדמנות להשיב במהירות למועמדים. מועמדים טובים ורציניים שואפים להתקדם במהירות בתהליך, חבל שתפספסו אותם. בנוסף זה יוצר רושם לא טוב, שמעיד על חוסר רצינות של הארגון המגייס.
התמקדות בקו"ח - הרבה פעמים מגייסים מקבלים קורות חיים ומסתפקים במידע שיש שם. גם אם קיבלתם פנייה שלא דרך לינקדאין, שווה לבדוק אם יש למועמדים פרופיל ולסקור גם אותו. ייתכן שתמצאו שם מידע מעודכן יותר, או מידע נוסף שלא הופיע בקורות החיים.
פספוס מועמדים - מגייסים נוטים להתמקד במועמדים שמחפשים עבודה באופן מוצהר ואקטיבי, ומתעלמים ממועמדים שלא מחפשים עבודה אבל יכולים להתאים. עם ההודעה וההצעה הנכונה, גם מועמדים "פסיביים" יכולים להיענות בחיוב. לכן השתמשו בכלי החיפוש כדי לפנות גם אליהם ותדאגו לנסח הצעה בעלת ערך ייחודי (אפשרויות קידום, פרויקטים מיוחדים, סביבת עבודה ייחודית וכו'), שבאמת תוכל למשוך את תשומת ליבם.