כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
(4) קראו עוד

פקחים ואתתים ברכבת ישראל: מהם דרישות התפקיד?

פקח 

תפקידם של הפקחים ברכבת ישראל הוא לשמור על התנהלות תקינה במהלך הנסיעה, לדאוג שהרכבות יצאו בזמן, לוודא שכל המערכות פועלות, לסייע לנוסעים שזקוקים להכוונה ולעזור לנהג או נהגת הרכבת בהכנות לפני היציאה לנסיעה. התפקיד כולל עבודה מול קהל משכבות מגוונות של האוכלוסייה, התמודדות עם ריבוי משימות וניהול אירועי שטח שונים, וכן נדרש בו כושר ביטוי גבוה גם בעברית וגם באנגלית.

אתת 

האתתים אחראים על מערכות האיתות של רכבת ישראל - מדובר בתפקיד מורכב ומסובך, שבו נדרשים האתתים לתזמן את תנועת הרכבות בזמן אמת באמצעות מערכות שונות. במקרים של חריגה בזמני ההגעה של רכבת, האתתים משנים את מסלולי כל הרכבות באזור כדי לקדם את לוחות הזמנים של הרכבת המתעכבת ולמנוע התנגשויות מסוכנות. התפקיד דורש יכולות טכניות ברמה גבוהה, יכולות אלתור, התמודדות עם מצבי לחץ ועבודת צוות.


מגיעים מוכנים למיונים - בוחרים את חבילת ההכנה שלכם 

שני התפקידים, פקח ואתת, דורשים יכולות קוגניטיביות ואישיותיות גבוהות. מסיבה זו, אתם עתידים לפגוש ביום המיון שלכם מספר מבחנים שונים - מבחן פסיכוטכני, מבחן אמינות ודינמיקה קבוצתית - שמטרתם היא לבדוק אם יש לכם את התכונות הנדרשות לתפקידים אלו. כדי שתביאו לידי ביטוי את מלוא הפוטנציאל שלכם, יצרנו עבורכם 3 חבילות הכנה, שיעזרו לכם להתכונן לכל מכשול ואתגר שעלול לצוץ במהלך הדרך. כל חבילה מתמקדת בהכנה להרכב מבחנים שונה, בחרו את זו שתואמת לצרכים שלכם:

ערכת פסיכוטכני

המבחנים הפסיכוטכניים בוחנים את היכולות הקוגניטיביות שלכם בנושאים שונים כמו חשיבה כמותית, טכנית, מרחבית, מילולית ועוד. סביר להניח שאלו נושאים שלא תרגלתם המון זמן, ויכול בהחלט להיות שאתם חלודים בחלקם, כמו בבעיות מילוליות בחשבון, באנלוגיות מילוליות כו'. החדשות הטובות הן שעם קצת עבודה והכנה מראש, תוכלו לשפר את התוצאות שלכם בצורה משמעותית, ובזמן קצר. 

בערכה שלנו תמצאו קובצי למידה ורענון של נושאים מתמטיים שונים שכדאי לחזק לפני התרגול, וכמובן תרגולים מקיפים בכל נושאים וסימולציה מלאה של המבחן הפסיכוטכני. הסימולציה משלבת את כל הנושאים יחד, בהגבלת זמן, בדיוק כמו במבחן האמיתי. בנוסף, בסוף כל תרגול וסימולציה, תקבלו דו"ח תוצאות שיראה לכם על אילו שאלות עניתן נכון ובאילו טעיתם, כולל הסברים מלאים על דרך הפתרון בכל שאלה. באמצעות הדו"ח תוכלו למקד את התרגול שלכם בנושאים שבהם אתם מתקשים, ללמוד מטעויות ולהשיג שיפור בתוצאות בזמן קצר. 

ערכת פסיכוטכני ואמינות

בחבילה הזאת, נוסף על ערכת הפסיכוטכני, תקבלו גם ערכת הכנה למבחן האמינות - אחד ממבחני האישיות המאתגרים ביותר. מטרת מבחן האמינות היא לחשוף מידע בנוגע לנטיות אישיות והתנהגויות שונות שלא בהכרח הייתם חושפים ביוזמתכם, באמצעות שאלות בסגנון "האם גנבת פעם משהו ממקום עבודה", "האם את/ה נוהג/ת להמר בזמנך הפנוי" ועוד. במבחן יופיעו היגדים שתצטרכו לענות עליהם בזמן מהיר יחסית. ההוראות אומנם נשמעות פשוטות, אך מועמדים רבים נוטים להיכשל דווקא בשלב הזה.

בהכנה שלנו נלמד אתכם מה הרציונל שעומד מאחורי השאלות, מה בעצם מנסים הבוחנים לגלות, איזה סוג של מידע כדאי לכם לחשוף ואילו נושאים מומלץ להצניע. ההכנה כוללת 3 סימולציות מלאות של מבחן האמינות ותרגולים ממוקדים לפי הנושאים השונים שנבדקים במבחן, כמו יחס לגניבה, יושרה, צריכת אלכוהול וכו'. בתום כל סימולציה תקבלו דו"ח מפורט, שיעזור לכם להבין אם עברתם את מבחן האמינות בהצלחה ומהם התחומים שבהם כדאי לכם להתמקד בתרגולים הבאים שלכם. הדו"ח כולל הסברים מפורטים לכל שאלה, וטיפים חשובים למענה מהיר ויעיל.

ערכת פסיכוטכני, אמינות ודינמיקה קבוצתית

חבילה זו כוללת את ערכת ההכנה למבחנים הפסיכוטכניים, ערכת ההכנה למבחן האמינות וכן הכנה לתרגיל הדינמיקה הקבוצתית. הדינמיקה הקבוצתית היא תרגיל מורכב, כיוון שהיא לא תלויה רק בכם, אלא גם בדינמיקה של שאר חברי הקבוצה, זה עם זה ואיתכם. זהו מבחן שמטרתו לבדוק את יחסי האנוש שלכם, את היכולת שלכם לעבוד בצוות, את כושר המנהיגות שלכם ואת הדומניננטיות שלכם בקבוצה. התרגיל הוא בעצם משימה קבוצתית שתתבקשו לבצע יחד, והבוחנים יבדקו במהלכה כיצד אתם משתלבים בקבוצה, איך אתם משתפים פעולה בצוות והאם ההתנהלות שלכם תואמת לדינמיקה שנדרשת בתפקיד.

ההכנה שלנו כוללת סימולציה מלאה של תרגיל דינמיקה קבוצתית לצד משתתפים נוספים ובהנחיית מדריך או מדריכה מקצועיים מטעם המכון. הקבוצה תבצע משימה שאופיינית לתרגילי הדינמיקה הקבוצתית, ובסיומה כל אחד ואחת מהמשתתפים יקבלו משוב אישי על תפקודם במשימה. המשוב נעשה בפורום קבוצתי כדי שתוכלו ללמוד גם דרך ההתנסויות של אחרים, נוסף על הדגשים שתקבלו באופן אישי. מפגש ההכנה נמשך שלוש שעות ויכול להתקיים בזום או במכון, לבחירתכם.


המלצות

4.8
כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.