כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
(16) קראו עוד

למה צריך להתכונן למבחנים אם כבר נבחנתי בהם בעבר? 

אם אתם מועמדים לעתודה ניהולית בבנק, אז ככל הנראה כבר עברתם בהצלחה מרכז הערכה לפחות פעם אחת לאורך הקריירה. ייתכן אפילו שזה היה במכון אדם מילא. לכן, אתם בטח שואלים את עצמכם אם יש בכלל צורך להתכונן למיונים האלה. בצדק. 

בתור התחלה חשוב שתדעו שהמבחנים שאתם עומדים לפגוש דומים לאלו שפגשתם בעבר. כן, גם הפעם תיבחנו במבחנים פסיכוטכניים, במבחני אישיות, במבחן אמינות, בדינמיקה וכדומה. אלא שלמרות הדמיון הנראה לעין, צפויים לכם כמה אתגרים חדשים, וכדאי שתגיעו מוכנים אליהם.

כך למשל, הרמה של המבחנים הפסיכוטכניים צפויה להיות גבוהה יותר מזו של המבחנים שעברתם בעבר. כמו כן, יהיו בהם נושאים שלא היו במבחנים הקודמים, כגון תרשימי זרימה. במבחני האישיות ובדינמיקה ההבדל העיקרי יהיה בציפיות של הבוחנים מכם - סט התכונות של מנהל שונה למדי מזה של עובד, ועל כן הבוחנים יחפשו תכונות שלא בהכרח הבלטתם במיונים הקודמים.   

לסיום, חשוב לזכור שבדיוק כפי שאתם עברתם בהצלחה מרכז הערכה, כך גם המועמדים האחרים. לכן, התחרות צפויה להיות קשה יותר.


אז איזו הכנה מתאימה לכם?

הכנה #1: פסיכוטכני 

כבר עברתם מבחנים פסיכוטכניים בתהליך הקבלה שלכם לבנק, אבל כאמור המבחנים הפסיכוטכניים לעתודה ניהולית צפויים להיות קשים יותר ולכלול נושאים שונים מאלו שנבחנתם בהם בעבר. ערכת ההכנה שלנו תכין אתכם לכל הנושאים של המבחנים הפסיכוטכניים - מילוליים, צורניים, כמותיים ועוד. הערכה כוללת קובצי הדרכה ושיעורי וידיאו שיעזרו לכם להתרענן בחומר ולהסיר חלודה; תרגול ממוקד של כל נושאי המבחן שיאפשר לכם לשים דגש על הנושאים שאתם מתקשים בהם יותר; וסימולציה מלאה של המבחן הפסיכוטכני.

התרגולים והסימולציה מתקיימים בהגבלת זמן הדומה לזו של המבחן האמיתי. בסוף כל אחד מהם תקבלו דו"ח תוצאות מפורט, הכולל פתרונות והסברים מלאים. בעזרת הדו"ח תוכלו לתחקר את הביצועים שלכם במבחן, לאתר את הנושאים שבהם אתם מתקשים יותר וגם להיחשף לדרכי פתרון מהירות, שיעזרו לכם להתמודד עם הגבלת הזמן. 

 

הכנה #2: פסיכוטכני + אמינות 

במסגרת הכנה זו תקבלו ערכת אונליין למבחנים הפסיכוטכניים וערכת אונליין למבחן האמינות.

מבחן האמינות נועד לאתר בקרב המועמדים לעתודה ניהולית דפוסי התנהגות שעלולים להיות בעייתיים למנהלים בבנקים. במבחן תתבקשו להציג את מידת ההסכמה שלכם עם היגדים ושאלות העוסקים בדפוסי התנהגות שעשויים להשפיע על התפקוד שלכם בעבודה, למשל יחס להימורים, שימוש בחומרים ממכרים, תקשורת בין-אישית עם קולגות ועוד. לכאורה זה נשמע פשוט, אבל בפועל מבחן האמינות הוא אחד המבחנים היותר מאתגרים שתיתקלו בהם - השאלות בו מנוסחות בצורה מתעתעת, לעיתים ישירה ולעיתים עקיפה, ולא תמיד תבינו מה באמת השאלה באה לבדוק. בנוסף, המענה על כל שאלה מוגבל בזמן, ומענה איטי מדי עלול לפגוע בכם.   

החלק התיאורטי בערכת האונליין שלנו יעזור לכם להבין אילו תחומי אמינות נבדקים במבחן (14 בסך הכול) ומה הרציונל שעומד מאחורי ההיגדים, כך שתדעו כיצד לגשת אליהם. החלק המעשי יאפשר לכם ליישם את מה שלמדתם, ותמצאו בו פרקי תרגול ממוקדים המותאמים לכל תחומי האמינות הנבדקים במבחן, וכן שלוש סימולציות מלאות. כל התרגולים מלווים בדו"ח תוצאות מפורט, שיעזור לכם לנתח את הביצועים שלכם, וכמובן לשפר את המענה במבחנים הבאים.  

 

הכנה #3: פסיכוטכני + אמינות + דינמיקה קבוצתית

במסגרת הכנה זו תקבלו ערכת אונליין למבחנים הפסיכוטכניים, ערכת אונליין למבחן האמינות, והכנה למבחן הדינמיקה הקבוצתית. 

במבחן הדינמיקה הקבוצתית עליכם למלא אחר משימות קבוצתיות ואישיות, בעוד הבוחנים עוקבים אחר ההתנהלות שלכם. סביר להניח שכל זה מוכר לכם מהמיונים שעברתם, אלא שהפעם, כאמור, הציפיות מכם שונות, ואתם תצטרכו להפגין יכולות ניהוליות, כגון מנהיגות, ראייה מערכתית ועוד. חשוב לזכור שגם שאר המועמדים יבקשו להפגין יכולות דומות, ומכאן עשויים לצמוח אתגרים שונים, למשל איך להצליח להוביל מבלי להיות אגרסיבי מדי או להיתפס כשתלטן.  

ההדרכה שלנו תאפשר לכם להתמודד עם האתגר הזה ועם עוד רבים אחרים. במהלכה תעברו סימולציה מלאה של מבחן הדינמיקה הקבוצתית בקבוצה של עד שבעה משתתפים. בסיום הסימולציה המדריך או המדריכה ייתנו לכם משוב אישי בהתאם לדרישות התפקיד הניהולי שאליו אתם מתמיינים, וישקפו לכם את הרושם שאתם מותירים. כמו כן, תוכלו ללמוד ולהפיק לקחים גם ממשובים שיקבלו משתתפים אחרים. הדרכת הדינמיקה הקבוצתית נמשכת כשלוש שעות ומתקיימת בזום או אצלנו במכון (לבחירתכם). 


המלצות

4.7
כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.