כל עבודה בהישג ידך
 

הכנה לראיון קבלה לבית ספר

כיום, מרבית החטיבות והתיכונים עורכים ראיונות קבלה לתלמידים, אשר מהווים מרכיב חשוב בהחלטת הקבלה לבית הספר. לרוב, תלמידים בגילאי בית ספר טרם התנסו בחוויה שכזו ועלולים לחוש במהלכה ולקראתה אי נוחות ולחץ. מטרת ההדרכה לקראת ראיון הקבלה הינה להכין את התלמידים באופן המיטבי לקראת סיטואציה זו, כך שיצליחו בה ויתקבלו לבית הספר בו הם מעוניינים ללמוד.
לימדו עוד על ראיון הקבלה.

ההכנה כוללת:

  • הדרכה אישית - אחד על אחד, עם פסיכולוג מקצועי המתמחה בהכנה לראיונות.
  • ההדרכה מחולקת ל-3 חלקים:
  • שלב א' - סימולציה של הראיון: הפסיכולוג, בתפקיד המראיין, שואל את התלמידים שאלות האופייניות לראיון קבלה לבית הספר.
  • שלב ב' - משוב ממוקד: לאחר הסימולציה ניתן משוב ממוקד ומותאם להתנהלות התלמיד. הפסיכולוג מפרט התרשמותו אודות תוכן התשובות, שפת גוף ועוד.
  • שלב ג' - טכניקות להתמודדות: לבסוף, ניתנות טכניקות יישומיות להתמודדות עם הסיטואציה, שמטרתן לשפר את התנהלות התלמיד בראיון.
  • משך ההדרכה הינו כשעה.
לתכולה המלאה
  • הדרכה אישית - אחד על אחד, עם פסיכולוג מקצועי המתמחה בהכנה לראיונות.
  • ההדרכה מחולקת ל-3 חלקים:
  • שלב א' - סימולציה של הראיון: הפסיכולוג, בתפקיד המראיין, שואל את התלמידים שאלות האופייניות לראיון קבלה לבית הספר.
  • שלב ב' - משוב ממוקד: לאחר הסימולציה ניתן משוב ממוקד ומותאם להתנהלות התלמיד. הפסיכולוג מפרט התרשמותו אודות תוכן התשובות, שפת גוף ועוד.
  • שלב ג' - טכניקות להתמודדות: לבסוף, ניתנות טכניקות יישומיות להתמודדות עם הסיטואציה, שמטרתן לשפר את התנהלות התלמיד בראיון.
  • משך ההדרכה הינו כשעה.
X
קנייה מאובטחת

מידע כללי על ראיון קבלה לבית ספר:

מהי מטרת ריאיון הקבלה?

הרעיון שמאחורי ראיון קבלה לבתי ספר הוא הרצון של בית הספר לסנן את התלמידים שיזכו להיכנס בשעריו. הסינון מתייחס למספר היבטים על פי רוב:
  • כישורים אקדמיים – עד כמה הילד מוכשר בלימודים האקדמיים? מהן נקודות החוזקה שלו בלימודים? מהן נקודות החולשה שלו בלימודים? האם יש לו פוטנציאל הצטיינות?
  • כישורים רגשיים – עד כמה הילד בוגר רגשית (בכפוף לנורמה המקובלת כמובן לאותו גיל)? עד כמה הילד מסוגל להתמודד עם קשיים? עד כמה הילד מסוגל להתמודד עם תסכולים? עד כמה הוא יכול להכיל הצלחה?
  • כישורים פנים אישיים – עד כמה הילד מתמיד? אחראי? רציני? משקיע? מתמסר? נחוש?
  • כישורים בין אישיים – עד כמה הילד חברותי? עד כמה הילד יוצר קשים חברתיים? כיצד הוא משתלב בחברה חדשה? כיצד הוא מגיב לדמויות סמכות? עד כמה הילד מחפש את ההקשרים החברתיים?
  • מוטיבציות – מדוע הילד רוצה ללמוד בבית הספר? האם זוהי משאלה של הוריו בלבד? מה הוא מקווה להשיג מהלימודים בבית הספר?

על מנת לברר את הסוגיות המצוינות לעיל מקיימים ראיון, בדרך כלל אחד על אחד, לפעמים יש יותר ממראיין אחד בחדר. בדרך כלל משתדלים שהילד יכנס לבד לראיון על מנת לנטרל את השפעת ההורים. המראיינים יהיו על פי רוב אנשי סגל ההוראה בבית הספר, לעיתים גם רכז השכבה או מנהל בית הספר עצמו. הראיונות על פי רוב נערכים באווירה חיובית ונעימה, מנסים להפחית את רמת הלחץ.


שאלות לדוגמה:

איפה את/ה לומד/ת היום?
איזה מקצוע את/ה אוהב/ת ללמוד?
איזה מקצוע את/ה קצת פחות אוהב/ת ללמוד?
מי החבר או החברה הכי טוב/ה שלך?
מה אתם עושים ביחד בבית הספר?
ומה אתם עושים ביחד אחרי הצהריים?
מה את/ה יודע לספר לי על בית הספר שלנו?
למה את/ה רוצה ללמוד פה?
איך הציונים שלך היום?
את/ה חושב/ת שאת/ה תלמיד/ה טוב?
יש איזה מקצוע שאת/ה צריך לשפר את הציון שלך בו?
אם כן, למה את/ה חושב/ת שאת/ה מתקשה במקצוע הזה?
ספר/י לי על מורה שאת/ה אוהב/ת?
יש איזה מורה שאת/ה פחות אוהב/ת?
אם כן, מדוע?
האם את/ה משתתף/ת בוועדות כלשהן בכיתה היום או בבית הספר?
אם כן אילו ומדוע דווקא אלו?
האם את/ה משתתף/ת בחוגים כלשהם?
אם כן, למה דווקא אלו?
ספר/י לי על משהו שעשית שאת/ה מאד גאה שעשית אותו?
ספר לי על משהו שעשית שאת/ה מצטער/ת שעשית אותו?
ספר/י לי בבקשה על משימה קשה או מאתגרת שנתקלת בה לאחרונה? מה עשית בה?
אילו פעילויות את/ה עושה עם ההורים?
האם את/ה מסתדר/ת עם ההורים?
האם יש לך אחים או אחיות?
אם כן איך את/ה מסתדר/ת איתם?
ספר/י לי על משהו אקטואלי שקורה עכשיו במדינת ישראל, משהו מהחדשות?
ספר/י לי על מריבה שהייתה לך עם אחד מחבריך?
ועל מריבה שהייתה לך עם אחד מהורייך?
יש איזו דמות שאת/ה מעריץ/ה (זמר, שחקן)?
אם כן מי, ומדוע דווקא אותו?
מה את/ה רוצה לעשות כשתהיה גדול/ה?

בהצלחה!
צוות מכון נועם






מידע כללי
עזרה
מוצרים נבחרים
מבחנים בחינם
שותפויות ועסקי


 
Created by red-id