פיתוח חשיבה: גן חובה עד כיתה א'



ערכת האונליין שלנו לפיתוח חשיבה מתאימה לילדים סקרנים ויצירתיים, מגן חובה ועד כיתה א', שאוהבים לשאול שאלות וללמוד דברים חדשים. בערכה מחכה להם שורה של תרגילים ושל משחקי חשיבה שיוצרים תהליך למידה מעמיק ומהנה, ומפתחים במקביל תחושת מסוגלות וביטחון עצמי. אז מי אמר שזמן מסך חייב להיות פשרה? 😉 

פיתוח חשיבה: גן חובה וכיתה א'

  • תרגול צורות: יוצא דופן, מטריצות, קיפולי נייר, מה בקבוצה ועוד.
  • תרגול חשבון: חשבון בציורים, רכבות מספרים, סדרות בחשבונייה ועוד.
  • תרגול ציורים: חידות בציורים, להשלים את התמונה, אנלוגיות בציורים ועוד.
  • מבחני אתגר: 3 מבחנים ברמת קושי גבוהה, בכל נושאי הערכה.
  • תרגול מדורג לפי רמות קושי.
  • דוח תוצאות והסברים בסיום כל תרגול.

כאן לומדים בכיף: הכירו את ערכת פיתוח החשיבה שלנו

ערכת פיתוח החשיבה תעניק לילדיכם חוויה שהיא גם משחקית וגם לימודית, ותהפוך את זמן המסך שלהם לחינוכי ומעשיר יותר. איך בדיוק זה קורה? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על הערכה:

מה בעצם יש בערכה?

הערכה כוללת ארבעה פרקים: צורות, ציורים, חשבון ומבחני אתגר. תחת כל אחד מהנושאים האלה יש סדרה של תרגילים שנועדו לפתח ולחזק מיומנויות חשובות שקשורות לתחום: משחק לזיהוי צורות יוצאות דופן, השלמת תמונה חסרה בסדרה, חידות חשבון בציורים ועוד. בפרק "מבחני האתגר" יש שלושה תרגולים שבכל אחד מהם מיקס של שאלות מכל נושאי הערכה. השאלות האלה הן ברמה קצת יותר גבוהה, לילדים שנהנים מפיצוחים קשים במיוחד 😀

שאלה לדוגמה מפרק הציורים

מה בקבוצה?

טעות

טעות

תשובה נכונה!

צפייה בהסבר

התשובה הנכונה היא 3 - פרפר.
כל הפריטים בשורה העליונה יכולים לעוף או לטוס בשמיים.
מונית אינה יכולה לעוף או לטוס.
כדור יכול להיזרק באוויר, אבל הוא אינו יכול לעוף או לטוס.
פרפר יכול לעוף, ולכן זו התשובה הנכונה.

איך עובדים עם הערכה?

זה נכון שרוב העבודה בערכה נעשית בליווי שלכם, אבל המטרה שלנו היא לעודד את תחושת המסוגלות של הילדים ולאפשר להם להתנסות בעבודה עצמאית. הרבה מהתרגילים בערכה מוצגים באמצעות תמונות ואיורים בלבד. לצורך העניין, שאלת הדוגמה שראיתם למעלה, לקוחה מפרק הציורים שמיועד כולו לעבודה עצמאית של הילדים. הכוונה היא שלאחר שתסייעו לילדים להבין את הוראות הפרק, יוכלו הילדים להמשיך לפתור את התרגילים הבאים בכוחות עצמם.

שאלה לדוגמה מפרק החשבון

חשבון בציורים

גילי וליאור הלכו יחד לקטוף תפוחים. בתמונה מופיע סל התפוחים שגילי קטפה.

ליאור קטף שני תפוחים אדומים יותר מגילי ולא קטף תפוחים צהובים בכלל. בחרו את התשובה שמראה את סל התפוחים שקטף ליאור.

תשובה נכונה!

טעות

טעות

טעות

צפייה בהסבר

בסל של גילי יש ארבעה תפוחים אדומים ותפוח צהוב אחד.
בסל של ליאור יש שני תפוחים אדומים יותר מבסל של גילי ואין בו תפוחים צהובים כלל.
מאחר שלגילי יש ארבעה תפוחים אדומים, בסל של ליאור יהיו שישה תפוחים אדומים: 6 = 4 + 2
בסל הראשון מימין יש שישה תפוחים אדומים, ולכן זה הסל של ליאור.

מי הצוות שמאחורי הערכה?

את הערכה פיתחו מפתחי מבחנים שמתמחים במבחני ילדים, וכן אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה והחינוך לגיל הרך - הכול כדי להבטיח שחוויית הלמידה של הילדים שלכם תהיה חיובית, מעשירה ומעמיקה. למכון נועם ניסיון של שנים רבות בהכנה למבחני מחוננים ולמבחני קבלה לבתי ספר. הניסיון הזה לימד אותנו מהו סט המיומנויות הנדרש מילדים בשנים הראשונות שלהם במערכת החינוך, מה יכול לעזור להם להשתלב בתוכניות מצטיינים ומהן מתודות הלימוד שיספקו לילדים חוויה לימודית מהנה ומסקרנת.