שאלות נפוצות על מבחן תיל למכללות

מהו מבחן תיל?

מבחן תיל הוא מבחן פסיכוטכני הבוחן התאמה למסלול הלימודים המבוקש. המבחן הוא ממוחשב מסוג של רב-ברירה (מבחן אמריקאי) ומורכב ממבחנים פסיכוטכניים בתחומים שונים (חשיבה כמותית, כושר מילולי, טכני וכו').

מתי ואיפה מתקיים המבחן?

מבחן תיל מתקיים בחברת תיל בתל אביב או במוסדות הלימוד. על מנת לתאם מועד עליכם ליצור קשר עם חברת תיל בטלפון: 03-5787444.

איזה ציון עליי לקבל על מנת להתקבל ולכמה זמן הציון תקף?

ציון המבחן נע בין 800-200. הציונים הנדרשים לקבלה משתנים בין מוסדות הלימוד ומסלולי הלימוד השונים. ברוב המקומות ציון המינימום הנדרש לקבלה הוא 500. תוקף הציון הוא עד 3 שנים ממועד המבחן.

אם לא עברתי את הבחינה, מתי אוכל לגשת למועד נוסף?

ניתן לגשת למועד נוסף (גם עבור מוסד לימודים אחר) שלושה חודשים לאחר המבחן הראשון. אם לא תצליחו בפעם השנייה, תוכלו לגשת למבחן פעם נוספת, אולם שימו לב: אפשר לגשת למבחן שלוש פעמים בפרק זמן של 13 חודשים. אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם את החישובים ואת כאב הראש, מומלץ שתגיעו מוכנים לבחינה.

כמה זמן אורך המבחן?

אורכו הממוצע של המבחן הוא 3 שעות, אך עשוי להשתנות בהתאם למגמות לימוד שונות. בין הפרקים ניתן לצאת להפסקות קצרות לשירותים.

בעוד שאורך המבחן ידוע פחות או יותר, לא תוכלו לדעת כמה זמן יוקצב לכל פרק וכמה שאלות יהיו בו. מסיבה זו חשוב מאוד שתשלטו בשיטות פתרון יעילות, שיאפשרו לכם לפתור כמה שיותר שאלות בפרק זמן נתון. כמו כן, מומלץ להתנסות בסימולציות, שיאפשרו לכם להתרגל לתנאי המבחן.   

האם כדאי לנחש תשובות?

אלא אם כן נאמר לכם מפורשות שיש קנס על תשובות שגויות, מומלץ בהחלט לנחש. זכרו: תשובה ריקה לא תזכה אתכם בשום ניקוד, ואילו כשאתם מנחשים, הסיכוי שלכם לבחור בתשובה הנכונה הוא 25 אחוזים. חשבון פשוט.  

האם מותר להשתמש במחשבון במבחן?

השימוש במחשבון אסור במבחן, אך ניתנים דפי טיוטה לחישובים.

יש לי ליקויי למידה - מה עליי לעשות?

אם יש לכם אבחון, עליכם לעדכן את המכללה או את חברת תיל. ההקלות הניתנות הן בחינה עם מחשבון, מילונית (אם יש חלק של אנגלית במבחן) ותוספת זמן של 25 אחוז.  

נאמר לי שאין צורך להתכונן למבחן - האם מומלץ ללמוד בכל זאת?

כן. המבחנים הפסיכוטכניים מהווים אתגר לא קל, ואם אתם רוצים לתת לעצמם סיכוי אמיתי להתקבל, רצוי שתגיעו אליהם מוכנים. היכרות מוקדמת עם סוגי המבחנים והשאלות, רכישת שיטות עבודה יעילות ותרגול כל הנושאים הצפויים בבחינה יגדילו משמעותית את הסיכויים שלכם לעבור בהצלחה את הבחינה ולהתקבל למסלול הלימודים שאתם מעוניינים בו.  

כמה זמן מראש מומלץ להתחיל להתכונן למבחן?

תלוי בכם ובמידת ההשקעה וההתמדה שלכם. באופן כללי, אם מפנים מספיק זמן בכל יום לתרגול והפנמה של העקרונות השונים, שבוע לימודים אינטנסיבי עשוי להספיק. 

איך אוכל לדעת אילו נושאים יופיעו במבחן? 

מבחני תיל הם מבחנים חסויים והרכבם משתנה ממוסד לימודים אחר לאחר ואפילו בין מסלולי הלימוד השונים באותו מוסד. לכן לא תמיד ניתן לדעת בדיוק אילו נושאים יופיעו בבחינה שבה תיבחנו. עם זאת בעזרת תחקירים ומשובים רבים של לקוחות שעברו את המבחן במוסדות הלימוד השונים, הצלחנו להרכיב ערכות מותאמות למוסדות הלימוד המובילים, כגון HIT, סמי שמעון, רופין, הדסה ועוד. תוכלו למצוא אותן בערכות ההכנה שלנו. אם אינכם מוצאים ערכה אשר מותאמת למוסד הלימודים שבו אתם עתידים להיבחן, תוכלו להיעזר בערכת ההכנה הכללית שלנו, אשר כוללת את כל הנושאים המופיעים במבחני תיל באקדמיה.  

איך השימוש בערכה יעזור לי?

מטרת ערכת ההכנה אונליין שלנו היא לחשוף אתכם לכל נושאי המבחן, לרענן את הידע שלכם וללמד אתכם שיטות פתרון יעילות להתמודדות עם השאלות בבחינה. הערכה כוללת קובצי עזר לרענון הידע במתמטיקה, מאגר נרחב של מבחנים לתרגול בכל הנושאים המופיעים במבחן תיל (כמותי, מילולי, לוגי, זריזות ודיוק, צורות וחשיבה מרחבית, מבחנים טכניים וכן מבחני אנגלית), וכן 2 סימולציות מוגבלות בזמן, שמדמות את מבחן תיל. התרגול של כל מבחן וכל סימולציה מתבצע תחת מגבלת זמן כדי להתרגל לתנאי המבחן. כדאי להיעזר בהסברים המפורטים המצורפים לכל שאלה כדי להפנים את שיטות הפתרון. 

ערכת ההכנה מיועדת ללימוד עצמי, אבל אתם לא לבד - תוכלו לפנות אל צוות הפיתוח וההדרכה שלנו בכל שאלה ועניין. אם בכל זאת תזדקקו לחיזוק נוסף, תוכלו להגיע להכנה אישית במכון עם מאבחנת פסיכוטכנית על מבחני תיל.

לפרטים נוספים ולרכישת ערכת ההכנה.

כיצד כדאי להתחיל לתרגל בערכה? 

ההמלצה שלנו היא להתחיל לתרגל מבחנים פסיכוטכניים בערכת ההכנה אונליין על פי מיקוד המבחנים המופיע בכניסה לערכה, ודרך התרגול להפנים את הידע ואת טכניקות התרגול. מומלץ גם להיעזר בקובצי עזר והעשרה בערכה על מנת לרענן את הידע במתמטיקה במידת הצורך. 

 

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.