איך כותבים קורות חיים?

מטרת קורות החיים היא זימון לראיון עבודה. על מנת להתבלט ולעורר את התעניינות המעסיק, יש למכור את יתרונותיכם. נוסח קורות חיים צריך להיות מעניין, מקצועי וענייני.

בעת כתיבת מסמך כה חשוב יש לזכור שלפני המעסיק יהיו מונחים עשרות מסמכים של מועמדים נוספים לאותה משרה. כמו עורך עיתון יומי שמעוניין למכור יותר עיתונים על ידי כותרות מעניינות, או כותב כתבות באינטרנט, כך גם עורך קורות חיים צריך לעורר את התעניינות המעסיק. בשעה שהמעסיק עובר ברפרוף על קורות חיים רבים שמונחים לפניו, הוא ייעצר ויתעניין במסמך שמוצג באופן מושך ממבט ראשון. זו מטרת העל של המסמך!


לפניכם מספר טיפים לכתיבת קורות חיים מוצלחים:

הגדרת התפקיד 

את הגדרת התפקיד יש לנסח בצורה שתעורר את התעניינות הקורא. זהו החלק החשוב ביותר בכתיבת קורות חיים שצריך למכור למעסיק את הניסיון המקצועי של המועמד. את הגדרת התפקיד יש לכתוב באותיות בולטות ומוגדלות. לדוגמא: אם המסמך מודפס בפונט 12 מומלץ שהגדרת התפקיד תהיה בפונט גדול מעט יותר, למשל בפונט 14.

הגדרת תפקיד (דוגמה לא מוצלחת):

מועמד שימש בצה"ל כמפקד מחנה לתחזוקת טנקים. לאחר שחרורו הוא פנה למשרות ניהוליות בתחום הלוגיסטיקה. בהגדרת התפקיד הוא כתב: "מפקד תחזוקה בחטיבת טנקים". זו הגדרת תפקיד גרועה מכיוון שהיא לא ממצה את יכולות המועמד ואת ניסיונו.

הגדרת תפקיד (דוגמה טובה):

הגדרה טובה יותר: "מנהל לוגיסטי". אומנם לא כך הוגדר התפקיד בצה"ל, אך זו הגדרה ש"מוכרת" את המועמד טוב יותר. הרבה אנשים מתקשים להגדיר את תפקידם באופן הזה וזוהי טעות שבהרבה מקרים גורמת לדחיית המועמד עוד בטרם הריאיון! 

תיאור התפקיד

על תיאור התפקיד להיות באורך 6-4 שורות. הוא צריך לתאר באופן תמציתי את האחריות העיקרית לתפקיד המדובר. מתוך תחומי האחריות בתפקיד, יש לבחור ולציין את התחומים הרלוונטיים ביותר למשרה אליה מוגשים קורות החיים, גם אם הם לא היו התחומים העיקריים בהם עסקתם. זאת, על מנת להציג בקורות החיים התאמה מקסימלית לתפקיד המבוקש. כמו כן, חובה לציין תחת תיאור התפקיד בקורות החיים ניסיון ניהולי במידה וישנו.

דוגמה - תיאור תפקיד למנהל מכירות:

  • מנהל צוות של 12 אנשי מכירות
  • מנהל משא ומתן עם גופים מסחריים
  • מנהל מחלקת טלמרקטינג
  • נמצא בקשרי מסחר עם ספקים ורשתות שיווק

דוגמה - תיאור תפקיד למנהלת הדרכה:

  • אחראית על כלל מערך ההדרכה בארגון
  • ניהול צוות של 15 מדריכים פנים ארגוניים
  • אחריות על בקרה ומדידה של איכות ההדרכות ותפוקותיהן
  • בקרה מקצועית על פיתוח תכני הדרכה חדשים

אורך המסמך

אחת התופעות הלא רצויות היא כתיבת קורות חיים ארוכים באופן מוגזם. מועמדים רבים מתארים כל תפקיד בחצי עמוד או עמוד כדי לתת "נפח" או ליצור רושם של תפקיד חשוב, אך זוהי טעות. המסמך צריך להיות קצר וממצה, ברוב המקרים די בעמוד למועמדים עד 35, ועד 2 עמודים למועמדים מבוגרים יותר בעלי ניסיון עשיר.

חשוב לזכור! הקורא אדם עסוק, עליו לקרוא עשרות קורות חיים. הצג עצמך באופן קצר וממוקד!

בסרטון - קורות חיים לדוגמה:

 

בנוסף, מכון נועם מציע לכם דוגמא לקורות חיים טובים ומומלצים.

השכלה וניסיון מקצועי

צורת הצגת ההשכלה והניסיון המקצועי הן אלה שיקבעו האם המועמד ייתפס כאטרקטיבי בעיני המעסיק. יש להציג רק את פרטי ההשכלה הרלוונטיים למשרה אליה פונים.

לדוגמה, בפנייה למשרות ניהול ושיווק, מועמד עם תואר ראשון במנהל עסקים או תואר שני בגיאוגרפיה, יציג רק את התואר הראשון במנהל עסקים. הצגת התואר בגיאוגרפיה פוגעת במיקוד.  במקרים בהם ההשכלה אינה רלוונטית, מומלץ להעבירה למיקום פחות בולט (לאחר ניסיון מקצועי).

אין להציג לימודי תיכון ויסודי, הם אינם רלוונטיים (פרט למשרת חייל/ת משוחרר/ת).

מכתב מקדים

זהו טקסט קצר אותו נרשום, בדרך כלל, בחלון שמופיע לפני שליחת קורות חיים. מכתב המקדים מנסה להסביר, באופן פחות פורמלי ויותר בנימה אישית, מדוע אתם מתאימים לתפקיד. מטרתו היא לעורר סקרנות באדם כך שלא רק ירפרף על קורות החיים שלך אלא יקרא אותם באופן רציני ומעמיק. בארץ, המכתב המקדים פחות נפוץ אך ישנם מעסיקים שבהחלט מתייחסים אליו כגורם נוסף לבדיקה. הטקסט צריך להיות קצר ועינייני אך בעיקר מכוון מטרה - להבליט את התאמתכם למשרה בעזרת כישורים והשגים, לתפוס את תשומת לב הקורא ו"למשוך" אותו לקרוא את קורות חיים שלכם.

מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
loading..
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.