כל עבודה בהישג ידך
 

הכנה מקצועית למרכז הערכה

מרכזי הערכה מהווים אחד הכלים הפופולריים למיון מועמדים לעבודה. הכנה במכון נועם מאפשרת חשיפה לתרגילים וסימולציות המתאימות לתפקיד והמכון אליו אתם מוזמנים. ההכנה תשפר את תחושת הביטחון שלכם.

הכנה למרכז הערכה במכון נועם כוללת:


  • דינמיקה קבוצתית – ההכנה אורכת 2-3 שעות, בקבוצה של 6 עד 10 אנשים. מעביר את ההכנה מדריך מקצועי של מכון נועם שבדרך כלל בהכשרתו פסיכולוג קליני או תעסוקתי. התרגול, ההדרכה, והבנת כללי המשחק, מחזקים את תחושת הביטחון ומגדילים משמעותית את הסיכוי להצליח.

  • ראיון עבודה – הכנה לראיון עבודה אורכת שעה וחצי אחד על אחד מול פסיכולוג קליני או מדריך מקצועי עם ניסיון רב בשוק העבודה. ההכנה מחזקת את היכולת להתמודד עם שאלות קשות ועם מראיין עוין.

  • מבחני אישיות  התנסות בביצוע מבחני האישיות הרלוונטיים לתפקיד אליו אתם מתמיינים שאורכת כ-3 שעות. לאחר מכן תקבלו משוב ממדריך מקצועי על ביצועיכם והמלצות לשיפור. הכרות מוקדמת עם מבחני האישיות והכנה נותנות יתרון משמעותי בביצוע מוצלח של מבחנים אלו.

  • מבחנים פסיכוטכניים – מאבחנת פסיכוטכנית תכיר לכם את סוגי המבחנים הצפויים להופיע במיונים שאליהם אתם עומדים לגשת ותדריך אתכם על האופן המומלץ והיעיל ביותר לפתרון מבחנים אלה. על מנת שתוכלו לקבע את הידע שרכשתם, תקבלו גישה לערכת הכנה מקוונת הכוללת מבחנים רבים לתרגול ופתרונות עם הסברים וטיפים.


מטרת מרכז הערכה:


מרכז הערכה מיועד להעריך את התנהגותם החברתית של מחפשי עבודה, את יכולתם לתרום, להשפיע, לשתף פעולה, לקבל החלטות כצוות. המבחן במרכז הערכה מיועד גם לאבחן יכולת עמידה בלחץ והתנהגויות חריגות, כגון תוקפנות או סגירות. דינמיקה קבוצתית מהווה מרכיב עיקרי במרכז הערכה. החברות המובילות במשק וכן מכוני המיון המובילים כגון קינן שפי, בגישה שונה, פילת ואדם מילא משתמשים בדינמיקה הקבוצתית כחלק מרכזי בתהליך מיון וסינון של עובדים חדשים.

מרכז הערכה מתקיים לעיתים בחברות כגון: סלקום, הוט, שטראוס, yes, פלאפוןטבע, applied materials, ארנסט אנד יאנג, מסר, סופר פארם, מגדל, אלקטרה, Aig, נירם גיתם, HP, הסוכנות היהודית, ויזה כאל, ידיעות אחרונות, כלמוביל, כאל, חברת ביטוח מגדל, נטוויז'ן, צ'ק פוינט, קוקה קולה, רכבת ישראל, רשות המיסים, ריקליס, תנובה ובזק.


↑ חזרה לראש העמוד

איך לעבור מרכז הערכה?

הגורם המשפיע על הצלחה מרכז הערכה הוא תחושת הביטחון החברתי של מחפשי העבודה. מסתבר שלא כל הנבחנים חשים ביטחון בחברת נבחנים אחרים. בכל קבוצה ניתן למצוא נבחנים פעילים ומעורבים, ונבחנים שקטים ומסוגרים. אפילו בקבוצה של חברים שנפגשים בבית קפה או בפגישה משפחתית, יש אנשים שחשים בטוח ויש אנשים שחשים לחץ ומבוכה.

נבחנים חסרי ביטחון חברתי יתקשו לתפקד במשימות של מרכז הערכה. הם יחששו להביע את דעתם ולתרום. נבחנים אלה יתפקדו טוב יותר לבד, כשיש להם מרחב אישי, כשפחות אנשים נמצאים בסביבתם. לנבחנים אלה חשובה מאוד ההכנה האישית למרכז התאמה לפני המבחן.

נבחנים בעלי ביטחון חברתי ייהנו בחברת נבחנים אחרים, יהיו פעילים, רגועים, יתייחסו לאחרים בפרגון וידידותיות ויצליחו לבטא עצמם ביעילות וענייניות במרכזי הערכה. 

תחושת הביטחון החברתי של הנבחן במהלך מרכז הערכה תשפיע על רמת המעורבות ועל היכולת להשפיע. יכולת השפעה על אחרים נובעת מתחושת ביטחון וכוח שחש אדם בחברת מחפשי עבודה אחרים. תחושת הכוח נבנית לאורך החיים והיא תוצאה של עימותים בהם עמד הנבחן בהצלחה. נבחן שהתמודד בעבר עם אנשים, שלמד לא לוותר על עמדותיו בקלות, יפתח תחושת כוח ויחזק את יכולתו להשפיע. לעומתו נבחן שנוהג לרוב לוותר ונמנע מעימותים יחליש את יכולת ההשפעה במהלך מרכז ההערכה.

הכנה למרכז הערכה במכון נועם במסגרת הדינמיקה הקבוצתית מאפשרת לנבחן להגיע רגוע, בטוח וממוקד למבחן. ההכנה מיועדת לכוון את הנבחן להתנהג בצורה נכונה ומועילה במהלך המבחן. מטרת ההכנה להדריך את הנבחן:

  • להתנהג במתינות, גם במקרה של תוקפנות מצד המראיין או אחד הנבחנים.

  • להשקיע במבחני האישיות, למרות הנטייה הטבעית לזלזל בהם.

  • לפעול בשיקול דעת, גם אם במהלך המבחן יש מצב שמעורר כעס.


↑ חזרה לראש העמוד


דוגמה א': 

בקורס הכנה למרכז הערכה, במהלך התרגול של מבחן הקבוצה, נבחן לתפקיד ניהול בחברת היי-טק השתלט על הדיון בכוח, כפה את דעתו על המשתתפים האחרים בגסות, והכתיב את נושא הדיון בלי כל התחשבות באחרים. התנהגותו נבעה מהלחץ בו היה מצוי ומחשש שלא יצליח להוכיח כושר מנהיגות בקבוצה. 

התנהגות כזאת במבחן עלולה לגרום, לפסילת המועמד ולהפסד המשרה.


דוגמא ב':

תרגול המבחן הקבוצתי וההדרכה על ידי הפסיכולוג ב'מכון נועם' מאפשרים לנבחן לזהות את טעויותיו ההתנהגותיות לפני המבחן, ולהתנהג באופן ענייני ונכון במהלך המבחן.

סטודנט צעיר לכלכלה בן 23, הגיע לקורס הכנה במכון נועם כדי להתקבל לתפקיד ניהולי בבנק. במהלך תרגול ריאיון מול פסיכולוג, הוא ניסה להרשים את הפסיכולוג על ידי תיאורים מנופחים ובלתי אמינים. הוא הציג בפני הפסיכולוג חזות של בעל ניסיון רב ובעל יכולת ניהולית, שאינם עולים בקנה אחד עם ניסיונו בפועל ועם גילו הצעיר. הסיבה להתנהגות זו הייתה החשש שמא גילו הצעיר וניסיונו המועט יפגעו בסיכוייו לקבל תפקיד ניהולי.

תיאורו הבלתי אמין עלול היה להתגלות על ידי הפסיכולוג בשעת המבחן, לעשות רושם של חוסר ביטחון והעדר אמינות ולגרום לכישלונו.

הפסיכולוג המדריך במכון נועם איבחן את התנהגותו השגויה, הסביר לנבחן מהי הגישה שיש להציג במבחן וייעץ לו כיצד להתנהג באופן ענייני ונכון במהלך הראיון. ההכנה מאפשרת לנבחן לתרגל את המצב המדויק בו ייבחן, לבצע טעויות התנהגות שנובעות מלחץ וחשש מהפסיכולוג הממיין, ולתקן את התנהגותו במבחן.   

כל אחד יכול להתנהג בתבונה אם יחליט וישקיע בכך מאמץ. הדבר נכון בחיי היום-יום וגם במהלך מרכז הערכה. כל נבחן יכול לשפר את יכולת השכנוע שלו במבחן הקבוצתי אם יתכונן ויתרגל את עצמו. כל נבחן יכול להתנהג בענייניות במהלך המבחן למרות הלחץ שבו הוא נתון. הטענה, שהתנהגות היא "אמיתית" רק כאשר הנבחן פועל בלי מחשבה והכנה, אינה נכונה.



למדו עוד על:

דינמיקה קבוצתית

מבחנים פסיכוטכניים לדוגמא

ראיון עבודה

קורות חיים

מבחני אישיות








מידע כללי
עזרה
מוצרים נבחרים
מבחנים בחינם
שותפויות ועסקי


 
Created by red-id