XXX

XXX

 XXX
XXX
XXX
XXX
XXX
XXX
XXX

המידע הנמצא בעמוד

הכנה למרכז הערכה במכון נועם כוללת:

    • דינמיקה קבוצתית – ההכנה אורכת 2-3 שעות, בקבוצה של 6 עד 10 אנשים. מעביר את ההכנה מדריך מקצועי של מכון נועם שבדרך כלל בהכשרתו פסיכולוג קליני או תעסוקתי. התרגול, ההדרכה, והבנת כללי המשחק, מחזקים את תחושת הביטחון ומגדילים משמעותית את הסיכוי להצליח.
    • ריאיון עבודה – הכנה לריאיון עבודה אורכת כשעה אחד-על-אחד מול פסיכולוג קליני או מדריך מקצועי עם ניסיון רב בשוק העבודה. ההכנה מחזקת את היכולת להתמודד עם שאלות קשות ועם מראיין עוין.
    • מבחני אישיות – מילוי שאלוני אישיות הרלוונטיים לתפקיד אליו אתם מתמיינים במשך כ-3 שעות. לאחר מילוי השאלונים תקבלו משוב ממדריך מקצועי על ביצועיכם והמלצות לשיפור. היכרות מוקדמת עם מבחני האישיות והכנה נותנות יתרון משמעותי במבחנים אלו.
    • מבחנים פסיכוטכניים – מאבחנת פסיכוטכנית תכיר לכם את סוגי המבחנים הצפויים להופיע במיונים שאליהם אתם עומדים לגשת ותדריך אתכם על האופן המומלץ והיעיל ביותר לפתרון מבחנים אלה. על מנת שתוכלו להטמיע את הידע שרכשתם, תקבלו גישה לערכת הכנה מקוונת הכוללת מבחנים רבים לתרגול ופתרונות עם הסברים וטיפים. 

"אני ממליץ לכל אדם שעתיד לעבור מרכז הערכה לעבור הכנה במכון נועם. זה חיזק אותי ותרם לי רבות"

 

נבחן לתפקיד מהנדס, בפילת – ינואר 2018


מטרת מרכז הערכה  

מרכז ההערכה מיועד להעריך את התנהגותם החברתית של מחפשי עבודה ואת יכולתם לתרום, להשפיע, לשתף פעולה ולקבל החלטות כחלק מצוות. בנוסף, המבחנים במרכז ההערכה מיועדים כדי לאבחן יכולת עמידה בלחץ והתנהגויות חריגות, כגון תוקפנות או סגירות.

דינמיקה קבוצתית מהווה בדרך כלל מרכיב עיקרי במרכז ההערכה, אך מבחני האישיות, הריאיון והמבחנים הפסיכוטכניים חשובים לא פחות. החברות המובילות במשק וכן ומכוני מיון רבים משתמשים במרכז הערכה כתהליך מיון וסינון של עובדים חדשים. לפניכם כמה דוגמאות לחברות ומכוני מיון המשתמשים במרכז הערכה:

מכוני מיון קינן שפי, גישה שונה, פילת, אדם מילא, טופ-שיא, AKT, תימה, אבני ראשה, אור יישומים, תיל, עמיתים, שמשון פולימר , מדיטון אדם , משטרה , פסיפס ועוד.
חברות סלקום, הוט, שטראוס, yes, פלאפון, טבע, applied materials, ארנסט אנד יאנג, מסר, סופר פארם, מגדל, אלקטרה, AIG, נירם גיתם, HP, הסוכנות היהודית, ויזה כאל, ידיעות אחרונות, כלמוביל, כאל, נטוויז'ן, צ'ק פוינט, קוקה קולה, רכבת ישראל, רשות המיסים, ריקליס, תנובה, בזק וטאואר.

איך לעבור מרכז הערכה?

הגורם המשפיע על הצלחה במרכז הערכה הוא תחושת הביטחון של מחפשי העבודה. מסתבר שלא כל הנבחנים חשים ביטחון בביצוע מבחני המיון השונים. חוסר הביטחון עלול לנבוע מסיבות שונות, כגון לחץ מהריאיון האישי, מפגש עם מבחנים מסוג חדש או קשיים ביכולת הביטויו בפני אנשים זרים. תחושת חוסר הביטחון עלולה לגרום ללחץ ולפגוע בביצועי הנבחן. נבחנים חסרי ביטחון יתקשו לתפקד במשימות המגוונות של מרכז הערכה.

חוסר ביטחון חברתי עלול להשפיע על הדינמיקה הקבוצתית, המהווה חלק עיקרי במרכז ההערכה. בכל קבוצה ניתן למצוא נבחנים פעילים ומעורבים, ונבחנים שקטים ומסוגרים. נבחנים חסרי ביטחון חברתי יתקשו להביע את דעתם ולתרום. לנבחנים אלה חשובה מאוד ההכנה האישית למרכז התאמה לפני המבחן. נבחנים בעלי ביטחון גבוה ייהנו מחברתם של נבחנים אחרים, יהיו פעילים, רגועים, יתייחסו לאחרים בפרגון וידידותיות ויצליחו לבטא עצמם היטב. יכולת השפעה על אחרים נובעת מתחושת ביטחון וכוח שחש אדם בחברת מחפשי עבודה אחרים.  נבחן שהתמודד בעבר עם אנשים, שלמד לא לוותר על עמדותיו בקלות, יפתח תחושת עוצמה ויגביר את יכולת ההשפעה שלו.

הכנה למרכז הערכה במכון נועם מאפשרת לנבחן להגיע רגוע, בטוח וממוקד לכל חלקי יום המיון. ההכנה מיועדת לכוון את הנבחן להתנהג בצורה נכונה ומועילה במהלך המבחנים השונים. מטרת ההכנה להדריך את הנבחן:

    • להתנהג במתינות, גם במקרה של תוקפנות מצד המראיין או אחד הנבחנים.
    • להשקיע במבחני האישיות, למרות הנטייה הטבעית לזלזל בהם.
    • לפעול בשיקול דעת, גם אם במהלך המבחן עולה סיטואציה שמעוררת כעס.
    • להכיר את סוגי השאלות במבחנים הפסיכוטכניים ולדעת כיצד לפתור אותם. 

סיטואציות נפוצות במרכז הערכה

דוגמא א':

בקורס הכנה למרכז הערכה, במהלך התרגול של מבחן הקבוצה, נבחן לתפקיד ניהול בחברת היי-טק השתלט על הדיון בכוח, כפה את דעתו על המשתתפים האחרים בגסות, והכתיב את נושא הדיון בלי כל התחשבות באחרים. התנהגותו נבעה מהלחץ בו היה מצוי ומחשש שלא יצליח להוכיח כושר מנהיגות בקבוצה. התנהגות כזאת במבחן עלולה לגרום לפסילת המועמד ולאובדן המשרה.

תרגול המבחן הקבוצתי וההדרכה על ידי הפסיכולוג במכון נועם מאפשרים לנבחן לזהות את טעויותיו ההתנהגותיות לפני המבחן, ולהתנהג באופן ענייני ונכון במהלך המבחן.

דוגמא ב':

סטודנט צעיר לכלכלה בן 23, הגיע לקורס הכנה במכון נועם כדי להתקבל לתפקיד ניהולי בבנק. במהלך תרגול ריאיון מול פסיכולוג, הוא ניסה להרשים את הפסיכולוג על ידי תיאורים מנופחים ובלתי אמינים. הוא הציג בפני הפסיכולוג חזות של בעל ניסיון רב ובעל יכולת ניהולית, שאינם עולים בקנה אחד עם גילו הצעיר ועם ניסיונו בפועל. הסיבה להתנהגות זו הייתה החשש שמא גילו הצעיר וניסיונו המועט יפגעו בסיכוייו לקבל תפקיד ניהולי.

תיאורו הבלתי אמין עלול היה להתגלות על ידי הפסיכולוג בשעת המבחן, להותיר רושם של חוסר ביטחון והעדר אמינות ולגרום לכישלונו.

הפסיכולוג המדריך במכון נועם איבחן את התנהגותו השגויה, הסביר לנבחן מהי הגישה שיש להציג במבחן וייעץ לו כיצד להתנהג באופן ענייני ונכון במהלך הריאיון. ההכנה מאפשרת לנבחן לתרגל את המצב המדויק בו ייבחן, לבצע טעויות התנהגות שנובעות מלחץ וחשש מהפסיכולוג הממיין, ולתקן את התנהגותו במבחן.

כל אחד יכול להתנהג בתבונה אם יחליט וישקיע בכך מאמץ. הדבר נכון בחיי היום-יום וגם במהלך מרכז הערכה. כל נבחן יכול לשפר את יכולת השכנוע שלו במבחן הקבוצתי אם יתרגל זאת. כל נבחן יכול להתנהג בענייניות במהלך המבחן למרות הלחץ שבו הוא נתון. הטענה שהתנהגות היא "אמיתית" רק כאשר הנבחן פועל ללא מחשבה והכנה אינה נכונה.

מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
loading..
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.