בעולם שבו תמונה אחת קובעת אם נלחץ או נמשיך לגלול - עיצוב גרפי הוא לא רק מקצוע שדורש יצירתיות, דיוק ושליטה טכנית בתוכנות, אלא גם כוח משמעותי שמניע החלטות.
כדי שתוכלו להוכיח שאתם באמת walk the talk, קורות החיים שלכם חייבים לבלוט לטובה, מיידית, עם כתיבה מדויקת ולא פחות חשוב - עיצוב ברמה הגבוהה ביותר.
אז מה חשוב להדגיש, איך תוכלו לבטא את הסגנון שלכם, ומה חשוב לזכור לפני שליחת קורות חיים? ריכזנו לכם כאן כמה דגשים חשובים וטיפים מנצחים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון, כולל שתי דוגמאות לסגנונות שונים של עיצוב קורות החיים.
בתור מעצבים גרפיים אתם אחראים על העברת מסרים, תכנים וערכים באמצעות כלים ויזואליים. העיצוב שלכם צריך להיות מתוחכם מספיק כדי לגרום לאנשים לעצור בתוך ים הצבעים שמקיף אותנו, אבל גם ברור מספיק, כדי שהמסר יעבור בדיוק ובקלות. את אותו הדבר בדיוק אתם צריכים לעשות עם קורות החיים שלכם. והינה 3 דגשים שיעזרו לכם לעשות את זה:
יצירתיות - קורות חיים חייבים להיות קריאים ונעימים לעין, אבל אצל מעצבים גרפיים הנראות והיצירתיות היא חלק בלתי נפרד מהמסר. זו ההזדמנות הראשונה שלכם להציג את הסגנון שלכם. עם זאת, חשוב לשים לב שהפן היצירתי לא בא על חשבון בהירות. גם אם המסמך צבעוני ובעל אופי, עליו להישאר קריא וברור.
תיק עבודות - בעוד שבמקצועות אחרים מתהדרים במספרים ובנתונים מפוצצים, אצלכם – הכוכב האמיתי הוא תיק העבודות. זה כרטיס הביקור שלכם, המקום להראות מה אתם יודעים לעשות בפועל. אז השקיעו בו, עדכנו אותו ודאגו שהוא יהיה נגיש וברור. ( בהמשך העמוד תמצאו טיפים איך לעשות זאת נכון.)
רלוונטיות למשרה - אין עיצוב אחד שמתאים לכולם. יש משרות שכדאי להדגיש בהן עבודות עם דגש שיווקי וצבעוני יותר, ובמקרים אחרים כדאי ללכת מראה יותר נקי ומינימליסטי. לכן התאימו את קורות החיים לאופי המשרה ולמקום העבודה אליו אתם מתמיינים. משרד ממשלתי או ארגון ממלכתי? לכו על עיצוב נקי, מוקפד ומינימליסטי. משרד פרסום צעיר ותוסס? זה הזמן להראות צבעוניות, מקוריות ונועזות. התאמה נכונה היא מה שיגרום לקורות החיים שלכם לדבר בשפה של המעסיק.
כל קורות חיים, יצירתיים ככל שיהיו, צריכים שיהיה להם מבנה ברור שמציג את המידע בסדר הגיוני. זה נוח ומזמין יותר עבור הקורא. אחרי שיש לכם את הבסיס הנדרש, תוכלו להוסיף עליו כל מיני אלמנטים יצירתיים יותר, שיוכלו לשקף גם את הסגנון הייחודי שלכם.
קורות החיים שלכם הם בדרך כלל המפגש הראשון של המגייסים איתכם. לרושם הראשוני שתשאירו עליהם תהיה השפעה בהמשך, ולכן חשוב שתנצלו את ההזדמנות כדי להציג את הסגנון, היכולות והאסתטיקה שלכם.
בחרו פונט קריא ונעים לעין, סדרו את המידע בצורה היררכית וברורה והשתמשו בצבעים ובעיצוב בטוב טעם. תוכלו לשמור קובץ בסיס של קורות החיים שלכם ולשנות את העיצוב בהתאם למשרה אליה אתם ניגשים.
תיק עבודות הוא אוסף של פרויקטים שעבדתם עליהם. קורות החיים שלכם אולי מתארים את הניסיון שלכם, אבל תיק העבודות הופך אותו למוחשי. תיק העבודות יכול להיות לינק שמוביל לאתר אישי שלכם או מסמך PDF, שכולל כמה דוגמאות נבחרות. לא משנה באיזה פורמט אתם בוחרים להציג אותו, הנה כמה דגשים שיעזרו לכם לבנות תיק עבודות טוב:
הציגו מגוון רחב של פרויקטים: שילוב של פרויקטים שונים זה מזה, שמציגים מגוון סגנונות ויכולות יעיד על ורסטליות ויגדיל את מספר האפשרויות שלכם. דאגו למגוון גם מבחינת סוג הפרויקט (איור, מיתוג, שיווק וכו') וגם מבחינת העיצוב שלכם (עיצובים נקיים וצבעוניים).
דאגו לאיכות ולא לכמות: עדיף שתבחרו 8-7 פרויקטים שאתם גאים בהם במיוחד, מאשר 20 פרויקטים בינוניים רק בשביל לנפח את תיק העבודות שלכם. תנו עדיפות לפרויקטים מורכבים, שמציגים את המיומנויות ואת השפה העיצובית שלכם.
תארו בקצרה את הפרויקטים: אל תציגו את הפרויקטים כמו אלבום תמונות יבש. תארו בקצרה כל פרויקט, ציינו מול מי עבדתם, מה הייתה המטרה ואילו אתגרים היו בדרך. אפשר גם לשקף חלק משלבי העבודה והתהליך שעבר הפרויקט, וכך למשל לכלול סקיצות ראשוניות לצד הצגת התוצר הסופי.
עצבו גם את תיק העבודות: תיק העבודות חייב להיות מעוצב, מסודר ומאורגן. השקיעו מחשבה בתכנון סדר הדברים הנכון שתרצו להציג ואחרי שאתם מסיימים לבנות אותו, עברו עליו שוב מההתחלה, כדי לבחון את התוצר הסופי ואת רצף הדברים.
רגע, ואם אין לי ניסיון קודם בתחום?
אם זו הפעם הראשונה שאתם יוצאים אל השוק הזה, תוכלו לכלול בתיק העבודות פרויקטים אישיים שעשיתם. זה יכול להיות פרויקט שהגשתם במסגרת הלימודים, משהו שעשיתם לקרוב משפחה או אפילו פרויקט שהמצאתם, רק בשביל תיק העבודות. דאגו שהדברים יהיו ברמה מספיק גבוהה, כיוון שבהיעדר ניסיון קודם, לתיק העבודות שלכם יהיה משקל אפילו עוד יותר גדול.