"מגיע לכם 5 כוכבים, למדתי לבחינת אמיר"ם והערכה שלכם היא באמת הכי טובה בכל האינטרנט. יש המון דוגמאות והשירות הטלפוני מהיר ואכפתי. תודה!"

 

נבחן באמי"ר/אמיר"ם  – פברואר 2018

היכרות עם מבחן אמי"ר או אמיר"ם

  • כיצד בנויים מבחני אמי"ר ואמיר"ם?
  • כמה זמן נמשך כל מבחן?
  • מבחן אמיר"ם הוא מבחן ממוחשב ואדפטיבי. מהו מבחן אדפטיבי?
  • מהי סקאלת הציונים במבחנים? מה משמעות הציון?
  • איזה ציון מזכה את הנבחן בפטור מלימודי אנגלית בתואר?
  • מי זכאי להתאמות במבחן אמי"ר או אמיר"ם? איזה התאמות ניתן לקבל וכיצד מקבלים התאמות אלה?

שלושת סוגי השאלות במבחן אמי"ר / אמיר"ם

  1. השלמת משפטים
  2. ניסוח מחדש
  3. הבנת הנקרא

שיטות העבודה היעילות ביותר לפתרון 

לכל אחד משלושת סוגי השאלות במבחן יש לגשת בצורה שונה. בשאלות השלמת משפטים, למשל, עלינו לקרוא בעיון את כל השאלה. לעומת זאת, על מנת לענות על שאלות הבנת הנקרא, אין צורך לקרוא את כל הקטע. לחץ הזמן העצום במבחן אמי"ר (פחות מדקה לשאלה) מצריך שיטות התמודדות יעילות.

בקורס נלמד אותך כיצד לפתור כל שאלה במינימום זמן ובמקסימום יעילות!

במבחן אמיר"ם לחץ הזמן כבד פחות, אולם המבחן מתבצע על גבי מחשב. עובדה זו מחייבת שימוש בשיטות עבודה שונות מאלה שאנו רגילים אליהן. כך למשל, לא ניתן לסמן X על תשובה שפסלנו, או סימן שאלה ליד תשובה שאנו מתלבטים לגביה. לא ניתן לכתוב תמצות של הקטע בשולי העמוד. השאלות מופיעות על מסך המחשב, ויש לכך משמעות רבה מבחינת שיטת העבודה.

תכנון אסטרטגיה וניהול זמן

המשמעות של בניית אסטרטגיה במבחן אמי"ר היא להחליט מאיזה סוג שאלה מתחילים, כמה זמן להקצות לכל סוג שאלה, האם כדאי לנחש, ואם כן באיזה מקרים, ועוד.

על האסטרטגיה להיות מותאמת לכל תלמיד באופן אישי לפי נקודות החוזק החולשה שלו, רמת האנגלית שלו, מהירותו והציון אליו הוא שואף.

הצבת יעדים אישיים

בסוף המפגש הראשון בקורס, לאחר היכרות עם צרכי התלמיד והתרשמות מיכולותיו ומרמתו, ייקבע לכל תלמיד ציון יעד. ציון זה ייקבע בהתאם למועד המבחן והזמן שיש עד אליו, רמת התלמיד ודרישות המוסד האקדמי בו מתעתד התלמיד ללמוד. לפי ציון היעד, תיקבע לכל תלמיד תכנית אישית, שתבטיח התקדמות עקבית מרמתו ההתחלתית עד להגעה לציון היעד. התכנית האישית תקבע מהו קצב ומשך השיעורים הרצוי (למשל, שעתיים פעם בשבוע או שעה פעמיים בשבוע), כמה זמן על התלמיד להקדיש להכנה למבחן בכל יום, ומה עליו לעשות בזמן זה מעבר להכנת שיעורי הבית: כמה זמן עליו להקדיש ללימוד אוצר מילים, כמה פרקי תרגול עליו לפתור בין שיעור לשיעור, באיזה אתרים כדאי לבקר וכולי.

חומר דקדוקי ותחבירי

מבחן אמי"ר / אמיר"ם אינו בודק שליטה בדקדוק ובתחביר. לכן מיותר ללמוד את מערכת הזמנים באנגלית, למשל. הכרת ההווה המושלם או העבר הממושך לא תועיל לכם. עם זאת, ישנו חומר דקדוקי ותחבירי אשר רלוונטי למבחן. חומר זה בהחלט ראוי להכיר, ללמוד ולתרגל. חומר זה כולל היכרות עם חלקי הדיבר, צורת הסביל, מבנה המשפט באנגלית, סדר המילים במשפט באנגלית, מבני משפט אשר אינם קיימים בעברית ועוד. הסברים ותרגול על חומר זה מופיעים הן בחוברת הקורס והן בערכת ההדרכה המקוונת.

חיזוק יסודות השפה האנגלית

חלק זה מיועד לאלה מכם שלא באו במגע עם השפה האנגלית במשך זמן רב וצריכים להסיר את החלודה, או לאלה מכם שמרגישים שמעולם לא הבינו או הפנימו את יסודות השפה. בקורס תלמדו את הבסיס, החל משאלות WH (מה ההבדל בין how much ל-how many?), דרך כינויי גוף (מה ההבדל בין my, mine ,me?) וכלה בכללי הגייה (מתי מבטאים את הצירוף ch כ-צ', מתי מבטאים אותו כ-ש' ומתי כ-ק' ומדוע?). לימוד חומר זה יהפוך את ההתמודדות עם המבחן לקלה יותר ויחזק את הביטחון העצמי שלכם.

שיטות יעילות ללימוד אוצר מילים

חשוב להקדיש זמן להגדלת אוצר המילים שלנו, אך חשוב לא פחות לעשות זאת באופן יעיל. מרבית הנבחנים משננים רשימות ארוכות של מילים או נעזרים בכרטיסיות, אך ישנן שיטות יעילות יותר, אשר מבטיחות זכירה לאורך זמן של מילים אלה. בקורס ההכנה של מכון נועם תלמדו מגוון שיטות כאלה. כמו כן, תקבלו הכוונה באשר למספר המילים החדשות שניתן ללמוד מדי יום, איזה מילים עדיף ללמוד וכמה זמן עליכם להקדיש ללמידת מילים חדשות כל יום.


צוות המדריכים שלנו 

נעם מתניה 

 נעם מתניה 

    • בעל תואר ראשון בבלשנות אנגלית מאוניברסיטת בר אילן ותעודת הוראה.
    • מדריך אמי"ר/ם ויע"ל.
    • מפתח אסטרטגיות למידה ומבחנים במכון נועם.
    • מלמד לאמי"ר/ם משנת 2012.
דנה הראל

 דנה הראל 

    • בעלת תואר ראשון בביולוגיה ותואר ראשון בפילוסופיה ובספרות מהאוניברסיטה הפתוחה.
    • מדריכת אמי"ר/ם ופסיכומטרי.
    • מפתחת מבחנים וחומרי לימוד במכון נועם
    • מלמדת לאמי"ר/ם משנת 2011.
דניאל יוסופוב

דניאל יוסופוב 

    • מדריכת אמי"ר/ם ופסיכומטרי.
    • מפתחת חומרי לימוד ומבחנים במכון נועם.
    • מלמדת לאמי"ר/ם משנת 2016.
איתמר ברפמן

איתמר ברפמן 

    • מדריך אמי"ר/ם.
    • מפתח חומרי לימוד ומבחנים במכון נועם.
    • מלמד לאמי"ר/ם משנת 2018.
אירה קונטורובסקי

אירה קונטורובסקי 

    • תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית.
    • מדריכת אמי"ר ואמיר"ם.
    • מפתחת חומרי לימוד ומבחנים במכון נועם
    • מלמדת לאמי"ר/ם משנת 2011.

 

 

 

אפשר לעזור לך סימן שאלה
אפשר לעזור לך סימן שאלה
לפני שנמצא בשבילך את ההכנה המתאימה, הנה כמה פרטים שאנחנו צריכים.
-
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.