מידע על תיכון תלמה ילין

בית הספר תלמה ילין הוקם בשנת 1959 על ידי מורי האקדמיה למוזיקה בתל אביב.
הלימודים בבית הספר שמים דגש על לימודים עיוניים לצד לימודי אומנות, כך שעל כל תלמיד לבחור במגמה אומנותית אחת ובמקצוע עיוני מורחב (ביולוגיה, פיזיקה, ספרות מדעי החברה ועוד) בדרך להשגת תעודת בגרות מלאה.
מגמות האמנות בבית הספר כוללות את מגמת המוזיקה הקלאסית והג'אז, מגמת התיאטרון, מגמת הקולנוע, מגמת המחול ומגמת האמנות החזותית (פלסטית). הלימודים בכל אחת מהמגמות כוללות לימודים תיאורטיים ומעשיים, וכן סדנאות, התנסויות וכיתות אומן עם אומנים מובילים מהארץ ומהעולם.

לבית הספר שתי תזמורות ייחודיות:

  • התזמורת הסימפונית: התזמורת היחידה בארץ שמורכבת מתלמידי תיכון, כולם תלמידי המגמה למוזיקה קלאסית בבית הספר אשר מופיעה ברחבי הארץ ופעמיים בשנה גם יוצאת לסיור קונצרטים בחו"ל.
    התזמורת ידועה ומוערכת בקרב מבקרי המוזיקה ובקרב אומנים בתחום ובשנת 2009 ניגנה בניצוחו של זובין מהטה.
  • תזמורת הביג-בנד: תזמורת של בית הספר תלמה ילין אשר מורכבת מתלמידי מגמת הג'אז. התזמורת ייצגה את ישראל בכנס השנתי של מחנכי הג'אז הבינלאומי בשנים 2004 ו-2008, הוזמנה לסיורים לימודיים באוניברסיטות הג'אז בארה"ב וכן הופיעה בקהילות שונות ובבתי ספר בארה"ב ובקנדה.

 

בבית הספר מתקיים פרויקט מעורבות חברתית ייחודי בשם "מעבר לקשת", שבו תלמידי בית הספר חונכים ילדים ממועדונית בסיכון מפרדס כץ.
במהלך המפגשים תלמידי בית הספר מעבירים לילדי המועדונית שיעורי אומנות, מוזיקה ונגינה פרטניים וקבוצתיים, וכן שיעורי פיתוח קול ותיאטרון, ובסוף השנה מעלים יחדיו מופע מוזיקלי ומציגים תערוכה שלמה.
מלבד העצמת ילדי המועדונית וחשיפתם לתחומי אומנות שונים, הפרויקט מעמיק בקרב תלמידי בית הספר את חשיבות ההתנדבות, ורבים מבוגרי התוכנית ממשיכים להתנדבויות נוספות ולשנת שירות לפני גיוסם לצה"ל.
רבים מבוגרי בית הספר תלמה ילין משתלבים בתעשייה הארצית והעולמית בתחומים שונים. בין בוגרי בית הספר ניתן למצוא את אלון אבוטבול, שלומי שבן, שלמה בראבא, שמואל וילוז'ני, מתן חודורוב ולהב שני, אשר נבחר בשנת 2018 להחליף את זובין מהטה כמנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית.


תהליך הקבלה וההרשמה לתיכון

  1. על כל מועמד להירשם לאחד מערבי ההיכרות שעורך בית הספר בחודשים ינואר-פברואר באמצעות טופס הרשמה באתר בית הספר והעברתו בדואר אלקטרוני למזכירות בית הספר.
  2. לאחר שליחת טופס ההרשמה בית הספר יקבע לכל מועמד תאריך לבחינת כניסה בהתאם למגמת האומנויות שבחר. התשלום בעבור הבחינה הוא 300 ש"ח.
  3. רק המועמדים שיעברו בהצלחה את כל שלבי הבחינות למגמה המבוקשת, יזומנו לריאיון אישי עם הנהלת בית הספר.
  4. אלו שיעברו את כל שלבי הבחינות והראיונות יוכלו להירשם לבית הספר בסמוך לחופשת הפסח.

 

מעוניינים לפתח את התחביב או הכישרון שלכם?
הגדילו את סיכוייכם להתקבל לבית הספר המוביל בארץ לאומנויות.

בחינות הכניסה למגמות האומנויות

בחינות הכניסה הן ייחודיות לכל מגמת אומנות:

  • המגמה למוזיקה קלאסית: בחינה מעשית בשירה או בנגינה ובחינת כישורי שמיעה.
  • המגמה למוזיקת ג'אז: בחינה בנגינה או בשירה.
  • המגמה לאומנות פלסטית-חזותית: בחינה מעשית ושיחה אישית עם מורי המגמה תוך הצגת תיק עבודות אישי.
  • מגמת האומנות: בחינת מיומנויות וכישורי יצירה, כתיבה, ביטוי אומנותי ועיצוב התמונה תוך השתתפות בסדנה באורך שעתיים. לאחר מכן ייערך ריאיון אישי עם ועדת קבלה של המגמה. לריאיון האישי יש להכין סרטון באורך עד 3 דק' בנושא חופשי.
  • המגמה למחול: כשלב ראשון יש להשתתף בשיעור של בלט קלאסי, מחול מודרני, הצגת קטע ריקוד אישי של עד דקה וחצי וריאיון עם הבוחנים. בשלב השני תיערך בחינה בבלט קלאסי ומחול מודרני.
  • מגמת התיאטרון: בשלב הראשון יש להציג שני מונולוגים, אחד בעל אופי דרמטי ואחד בעל אופי קומי, כל אחד מהם באורך 3 דק' וכמו כן שיר באורך בית ופזמון. על כל אחד מהקטעים להיות בעברית בלבד.
    בשלב השני תיערך סדנת משחק קבוצתית בפני ארבעה בוחנים.

יצירת קשר עם בית הספר תלמה ילין

כתובת: בורוכוב 5 א' גבעתיים.

טלפון: 03-5753777

אימייל:  Thelmayellin.mazkirut@gmail.com

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.