מה כוללת ההכנה?

מבחן אישיות מעשי:

  • מבחן עם למעלה מ-200 שאלות, מדמה מבחן 300 בארגונים
  • בסוף המבחן מתקבל דו"ח אישיות מקיף עם למעלה מ-16 תכונות
  • הדו"ח מתקבל על פי התפקיד אליו מיועדים (ניהולי, טכני, אדמיניסטרטיבי ועוד)

הסבר תיאורטי על מבחני האישיות:

  • איך לצייר עץ, אדם
  • איך לתאר תמונות
  • איך להשלים משפטים
  • איך להעתיק צורות
  • כיצד להתמודד עם מבחני אמינות

המידע הנמצא בעמוד

 

ההכנה במכון נועם כוללת

מבחנים

שלב זה כולל עריכת מבחני אישיות מול צוות המאבחנות הפסיכוטכניות בכיתת ההדרכה של מכון נועם. משך שלב ההכנה: 4 שעות.
ראו דו"ח מבחן אישיות לדוגמא.

שימו לב: במהלך ההכנה ייערכו רוב מבחני האישיות המקובלים במכון המיון או בארגון שאליו המועמד מיועד. 

משוב

לאחר שמבחנכם ייבדק תקבלו משוב אישי מפסיכולוג או ממאמן אישי מקצועי מצוות המדריכים של מכון נועם. במסגרת המשוב יתאר הפסיכולוג או המאמן האישי את הרושם העולה ממבחני האישיות שלכם ויסייע לכם להבין אילו נקודות עליכם לחזק, לפי התפקיד שאליו אתם מועמדים. בדרך זו יגדלו הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה.

חשוב לציין! המשוב האישי מותאם לתפקיד שאליו אתם מועמדים ולמה שעלה במבחני האישיות.


מטרת מבחני האישיות

מבחני אישיות הם שיטת מיון מקובלת ברוב מכוני המיון (פילת, קינן שפי, אדם מילא ועוד). המבחנים נועדו להשלים את התמונה המתקבלת בריאיון העבודה ולזהות תכונות, נטיות וכישורים שעשויים להשפיע על מידת התאמתו של המועמד למשרה המוצעת ולסגנון העבודה בארגון. בין השאר הם בוחנים את מידת נכונותו של המועמד לקבל סמכות, את טיב היחסים הבין-אישיים שלו, את יכולתו לעבוד בצוות ולשתף פעולה ואת האופן שבו הוא מתמודד עם מצבי לחץ.


סוגי מבחני האישיות

מבחן אישיות ממוחשב

מבחן זה כולל מספר רב של היגדים, ועליכם לציין מה מידת ההסכמה שלכם עם כל אחד ואחד מהם. על פי רוב בחירת התשובה תהיה מתוך חמש אפשרויות, המבטאות רמות שונות של הסכמה – החל ב"לא מסכים בכלל" וכלה ב"מסכים מאוד".

ציורים במבחני אישיות

במבחן זה הנבחנים מתבקשים לצייר עץ, אדם, בית, משפחה, אדם בעבודה או קבוצת אנשים. מבחן זה אינו בודק את כישורי הציור של הנבחן, אולם היחס בין חלקי הציור, רמת הפירוט בו, איכות הקו והיבטים נוספים בו מאפשרים לבוחנים להסיק על רמת הביטחון העצמי של הנבחן, מידת הפתיחות והגמישות שלו, אופני התקשורת ועוד.

מבחן השלמת משפטים

במבחן זה מוצגים לנבחנים חצאי משפטים והם מתבקשים להשלימם במגבלת זמן. הדרך שבה כל נבחן בוחר להשלים את המשפטים חושפת את עולמו הפנימי ומצביעה על האופן שבו הוא תופס את עצמו ואת סביבתו.

מבחן תיאור תמונות (TAT)

במבחן זה מוצגות לנבחנים תמונות ועליהם לספר סיפור בנוגע לכל תמונה או לתאר את המתרחש בה. המבחן מבקש לבדוק את הפרשנות האישית של הנבחן למצב המתואר בתמונה ואת האסוציאציות שהיא מעוררת בו.


טעויות נפוצות

מבחני האישיות אינם מבחנים שגרתיים, ומשום כך לא תמיד ברור לנבחנים לפי אילו מדדים הם מוערכים. אחת התגובות האופייניות של הנבחנים לעמימות האופפת את המבחנים היא ניסיון להתאים את תשובותיהם למה שנדמה להם שמצופה מהם לענות, ופעמים רבות התוצאה היא מתן תשובות מוגזמות ובלתי מתקבלות על הדעת. במקרים אחרים זיהוי לא נכון של מטרת המבחן גורם לנבחנים להשקיע זמן רב בהיבט מסוים ולזנוח היבט אחר, חשוב יותר.

כך למשל במבחן השלמת משפטים, נבחנים רבים חוששים "לטעות" או להותיר רושם שלילי על הפסיכולוג, ולכן משקיעים זמן רב מאוד בכל משפט ומשפט – מוחקים, מתקנים וחוזר חלילה; בשל כך נדרשות להם שעתיים כדי לסיים את המבחן, בעוד לנבחנים אחרים דרושות לא יותר מ-20 דקות. הרושם שהבוחנים מקבלים הוא שהנבחן מתקשה להתמודד במצבי לחץ, ולכן מתנהג באופן אובססיבי והססני בעת מילוי השאלון.

היות שמבחני האישיות הם מבחנים מורכבים ולא שגרתיים, מומלץ שלא להסתמך על מידע העובר מפה לאוזן, אלא רק על מקור מוסמך. אחת העצות שניתנות לעיתים קרובות לנבחנים במבחני האישיות היא להקפיד להיות עקביים לאורך המבחן. עצה זו עלולה להיות הרסנית ולגרום לדחיית מועמדותכם, והשתתפות בקורס תבהיר לכם מדוע.

הניסיון של מכון נועם מלמד כי היכרות מוקדמת עם סוגי השאלות ועם מטרת המבחן עוזרת לשפר את תוצאות המבחן ואת סיכויי הקבלה.


"ההכנה נתנה לי ביטחון ועזרה לי להבין כיצד להתמודד עם המבחנים. אפשר לומר שאפילו נהניתי ביום המבחנים לא מעט בזכותכם"

 

נבחנה באדם מילא, אוגוסט 2018


להלן תיאור מקרה של מועמד לתפקיד במחלקת שירות הלקוחות של אחת החברות הסלולריות, שהגיע להדרכה עם פסיכולוג במכון נועם:

לא מזמן הגיע להכנה למבחני מיון בחור צעיר ואנרגטי, שהיה מועמד לתפקיד במחלקת שירות הלקוחות של אחת החברות הסלולריות המובילות. תוצאות מבחן האישיות שלו הצביעו על דומיננטיות וישירות גבוהה מאוד. הפסיכולוג הסביר לצעיר שלתפקיד במחלקת שירות הלקוחות, שאינו תפקיד ניהולי, יש צורך ביכולת הקשבה גבוהה, ופחות בדומיננטיות. 

תגובתו הייתה: "אבל אני רוצה שידעו שיש לי פוטנציאל ניהולי כדי שאוכל להתקדם במהירות". הפסיכולוג של מכון נועם הסביר לבחור הצעיר ששיקולי קידום אינם ענייניים בשלב זה. קידום יהיה על הפרק רק אם במהלך מילוי התפקיד, יגלו מנהליו שהוא עובד מוכשר. הפסיכולוג המשיך להסביר לבחור כי בשלב הנוכחי הדבר החשוב ביותר הוא שמבחן האישיות יאשר שאישיותו של הצעיר תאפשר לו לבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר. אם הצעיר יהיה דומיננטי וישיר מדי במגע עם לקוחות, הדבר יקשה עליו לתת שירות טוב, ולפיכך מכון המיון עלול לפסול את מועמדותו. העצה שנתן הפסיכולוג לצעיר היא להדגיש את התכונות השירותיות שלו, ולהתמקד פחות בתכונות הניהוליות.

מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
loading..
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.