מבחני אמירם לדוגמא ממועדים קודמים

תרגלו 5 מבחני אמירם ממועדים קודמים (עם פתרונות סופיים) שחוברו ע"י המרכז הארצי לבחינות והערכה:

מבחן אמירם מספר 1

מבחן אמירם מספר 2

מבחן אמירם מספר 3 

מבחן אמירם מספר 4 

מבחן אמירם מספר 5  


מהו מבחן אמירם?

מבחן אמירם (אנגלית מיון רמות ממוחשב) הוא מבחן ממוחשב לקביעת רמת האנגלית לשם קבלה ללימודים באוניברסיטה. במבחן לא נבחנת יכולת הדיבור או הכתיבה באנגלית, אלא היכולת להבין את הכתוב. הדבר המייחד את אמירם הוא היותו מבחן אדפטיבי (מותאם אישית), כלומר כזה שהשאלות בו משתנות בהתאם לרמתכם.

המבחן מתחיל בכמה שאלות ברמה בינונית, ומשם ואילך המחשב לומד ומעריך את רמתכם, ועל בסיס זה בוחר את השאלות הבאות. מכאן שאם אתם מצטיינים באנגלית, תקבלו שאלות קשות יותר מהשאלות שיקבלו נבחנים חלשים יותר. 


למה כדאי לגשת למבחן אמירם?

בחלק ממוסדות הלימוד מוגדר ציון סף במבחן אמירם (או במבחן ידע אחר באנגלית), ועמידה בו היא תנאי לקבלה ללימודים. כמו כן, גם אם לא תידרשו לעמוד בתנאי זה, בכל מוסדות הלימוד תחויבו להגיע לרמת פטור באנגלית עד סוף שנה ב' בלימודים.

לרמת פטור תוכלו להגיע באחת משתי דרכים: קבלת ציון של 134 ומעלה בבחינת אמירם (או ציון מקביל באחת מבחינות הידע האחרות באנגלית) או השתתפות בקורסי אנגלית בשנים הראשונות בתואר.

מספר הקורסים שתידרשו לקחת ייקבע על פי הציון שתקבלו במבחן אמירם ועל פי דרישות המוסד. המשמעות היא שגם אם לא תגיעו לרמת פטור בבחינה, ציון גבוה יעזור לכם לצמצם את מספר הקורסים שתידרשו לקחת, מה שיחסוך לכם זמן וכסף יקרים.

חשוב לדעת שעלות קורס אנגלית במהלך התואר נעה בממוצע בין 1,000 ל-1,500 ₪. עם ערכות האונליין של מכון נועם, תוכלו לחסוך בעלות הקורסים ואולי אף להשיג פטור מאנגלית עוד לפני תחילת הלימודים. 


מבנה ומשך המבחן

במבחן שאלות מ-3 סוגים: השלמת משפטים, ניסוח מחדש והבנת הנקרא. השאלות במבחן "אמריקאיות" ועליכם לבחור את התשובה הנכונה מתוך ארבע התשובות האפשריות. שימו לב - סדר חלקי המבחן עשוי להשתנות ממבחן למבחן.

במבחן אמירם מוקצה זמן נפרד לכל לשאלה: לשאלות השלמת משפטים מוקצות 2 דקות לשאלה, לשאלות ניסוח מחדש מוקצות 4 דקות לשאלה ולשאלות הבנת הנקרא מוקצות 7 דקות לקריאת הקטע ו-4 דקות נוספות לכל שאלה. מספר השאלות משתנה מנבחן לנבחן.  

מכיוון שמבחן אמירם הוא מבחן אדפטיבי, משך המבחן משתנה מאדם לאדם אבל הוא נמשך בממוצע כשעה. הזמן במבחן מוקצב בנפרד לכל שאלה ולכל שאלה ניתן פרק זמן סביר. לכן אין טעם לענות במהירות על שאלה כדי "לצבור" זמן לשאלות הבאות.

זמן קריאת ההוראות אינו מוגבל בזמן. במהלך המבחן אין הפסקות אבל תוכלו לצאת לשירותים בין מקבצי שאלות, בליווי בוחן.

 

שפרו את סיכוייכם להוציא פטור.

השלמת משפטים

בחרו בתשובה המשלימה את המשפט באופן הטוב ביותר.


A good way to prevent iron deficiency in _____ is to feed them breast milk or iron-fortified formula for the first year of their lives

A) acids 

B) nephews 

C) lawyers 

D) infants 

 

פתרון והסבר:

התשובה הנכונה היא (D).

דרך טובה למניעת מחסור בברזל בקרב _____ היא להאכיל אותם בחלב אם או בפורמולה מחוזקת בברזל במהלך השנה הראשונה לחייהם.
(A) חומצות
(B) אחיינים
(C) עורכי דין
(D) תינוקות

הסבר: מקריאת המילים המופיעות אחרי המילה החסרה (''is to feed them''), אנו מגלים שאיננו יודעים מי הם אותם 'them' שעליהם מדובר במשפט. מכאן אנו מבינים שהמילה החסרה מתייחסת לאותם 'them' שהאכילו.

הצירוף המופיע בסוף המשפט ('first year of their lives') מסייע לנו להבין שמדובר בתינוקות בשנתם הראשונה. 

צפו בסרטון על לימוד אוצר מילים והשתפרו בהשלמת משפטים:

ניסוח מחדש

בחרו בתשובה שמבטאת בצורה הטובה ביותר את המשמעות של המשפט המקורי.


Human beings created music long before they could talk


A) Talking to the sound of music is something people have been doing for a long time 

B) Before creating music, human beings talked about it for a long time

C) Even before people could speak, they had already made music

D) It took a long time for people to speak and create music

 

פתרון והסבר:

התשובה הנכונה היא (C).

בני האדם יצרו מוסיקה הרבה לפני שהם יכלו לדבר.


(A) דיבור לצלילי מוסיקה הוא משהו שאנשים עושים הרבה זמן.
(B) לפני שהם יצרו מוסיקה, בני האדם דיברו על כך במשך זמן רב.
(C) אפילו לפני שאנשים יכלו לדבר, הם כבר עשו מוסיקה.
(D) לקח הרבה זמן לאנשים לדבר וליצור מוסיקה.

 

נחפש בשאלה מבנה או קשר בולט, ונמצא את מילת הקישור before, שמציינת קשר של זמן: קודם אנשים יצרו מוסיקה, ולאחר מכן הם למדו לדבר.

בתשובה A ישנו ביטוי זמן (for a long time) אך אין קשר של זמן בין פעולת הדיבור לפעולת יצירת המוסיקה.
בתשובות B ו-C מופיע המבנה המקורי, וסדר הפעולות נכון: קודם מוסיקה, אחר כך דיבור.
תשובה D נפסלת כי היא מחליפה את הקשר הלוגי בין פעולת הדיבור לפעולת יצירת המוסיקה מקשר של קדימות בזמן לקשר של הוספה ('speak and create').

לאחר מעבר ראשוני על התשובות, נותרנו עם תשובות B ו-C. ניתן לפסול את תשובה B עקב שינוי משמעות: נאמר "בני האדם דיברו על זה במשך הרבה זמן" ואילו בשאלה לא נאמר על מה בני האדם דיברו, רק על היכולת שלהם לדבר.

התשובה שנותרה היא C, ולכן היא התשובה הנכונה.

הבנת הנקרא

שאלות הבנת הנקרא בוחנות הבנה של הרעיון המרכזי בקטע או בפסקה מסוימת ופירוש של מילים בהקשר ספציפי.

בכל חלק שני קטעי קריאה של 350 מילים בממוצע, ולאחריהם 5 שאלות. הקטעים הם בנושאים אקדמאיים. לא נדרש כל ידע קודם בנושא.

 

 

מקסמו את הסיכויים שלכם לקבל פטור.


טיפים למבחן אמירם

    • התמקדו ברכישת יכולת קריאה בסיסית באנגלית - היכולת לקרוא במהירות יכולה לעזור, אך היא אינה תנאי הכרחי להצלחה.
    • הכירו אוצר מילים ייעודי ומצומצם שמותאם לבחינה - היקף אוצר המילים שבאמת חשוב למבחן עומד על בין 1,500 ל-3,000 מילים שאת חלקן אתם כבר מכירים. אין צורך להכיר כל מילה ומילה בשאלה ובתשובות.
    • שלטו בחוקי דקדוק בסיסיים - בעיקר בנושאי מבנה המילה, מבנה המשפט וסוגי משפטים. היכרות עם חוקים אלו תחסוך לכם זמן קריאה ותסייע לכם להתעלם ממידע מיותר.
    • פסלו תשובות שגויות במקום לחפש את התשובה הנכונה - לא תמיד תכירו את כל המילים שיופיעו בתשובות המוצעות לכם בשאלה. כדי להצליח לפסול שלוש תשובות שגויות ברמת סבירות גבוהה אין צורך להכיר כל מילה ומילה בשאלה ובתשובות, ותוכלו להעזר בטכניקה שבסעיף הבא.
    • היעזרו במילות קישור ובתחיליות - אלו יכולות לספק לכם מידע חיוני לצורך פסילת תשובה, ובמיוחד במקרים בהם אינכם מבינים את פירוש התשובה או חלק מהמילים שבה.
      מילות קישור (מילות ניגוד, זמן, וכו'; כמו- despite- "אף על פי ש-" או when - "בזמן ש-") מכילות מידע על המשפט בו הן נמצאות. מילים אלו יוכלו במיוחד לעזור לכם בשאלות "ניסוח מחדש", אך ניתן להיעזר בהם בכל סוגי השאלות.
    • נחשו כשאינכם יודעים - במבחן אמירם אי-מענה על שאלה נחשב לתשובה שגויה. לכן כדאי ומומלץ לנחש, ובכך להגדיל את הסיכוי לענות נכונה ולזכות בניקוד. 

דוגמא לשימוש במילות קישור בשאלת ניסוח מחדש:

1. He ate three scoops of ice-cream despite being on a diet.
2. When on a diet, he ate three scoops of ice-scream.

במשפט (1) נמצאת מילת הקישור despite – "חרף" או "אף על פי ש-" שמייצגת ניגוד.

במשפט (2) נמצאת המילה when – "בזמן ש-" שמייצגת זמן. משפט (2) אינו יכול להיות ניסוח מחדש של משפט (1) משום שמילות הקישור מייצגות קשרים שונים בין חלקי המשפט – זמן לעומת ניגוד.

תחיליות (אות או קבוצת אותיות שמצטרפות לתחילתה של מילה קיימת ומוסיפות לה משמעות- במילה recycle, לדוגמא, יש את התחילית re) מכילות מידע על המילים בהן הן נמצאות:
recycle – משמעות התחילית re - היא "מחדש" או "שוב". משמעות המילה recycle היא "מִחְזוּר", שהוא בעצם שימוש מחדש.
disregard – משמעות התחילית dis - היא "חוסר". משמעות המילה disregard היא "חוסר התייחסות".

דוגמאות אלו מראות שיש מקרים שבהם די בידיעת משמעות התחילית כדי לגלות את המשמעות העיקרית של המילה.

דוגמא לשימוש במילות קישור בשאלת השלמת משפטים:

1. In addition to designing and building new toys, toy-makers also repair defective or ________ old ones.


(1) aged

(2) painted

(3) recommended

(4) broken

 

שלב ראשון – הערכת השאלה וגיבוש אסטרטגיה

השאלה שלעיל היא שאלת השלמת משפטים. שאלות מסוג זה עשויות לכלול אוצר מילים לא מוכר וגם מידע מיותר שאין בו כדי לעזור בפסילת תשובות. לכן נתמקד במילים שנמצאות בקרבת הקו הריק. כפי שנראה בהמשך, מילים אלו יכולות לסייע רבות בפסילת תשובות.

שלב שני – איסוף נתונים מתוך השאלה

המילים שנמצאות בקרבת הקו הריק הן:

“…defective or ________ old ones.”

1. מילת ההוספה or – מילה זו מחברת בין מילים או ביטויים בעלי משמעות דומה. לכן, ידיעת משמעות המילה defective – "פגום", תוכל לתת לנו מושג טוב לגבי התשובה הנכונה.

טיפ! גם אם אינכם מכירים את המילה defective, תוכלו להבחין בתחילית: de. תחילית זו נושאת משמעות שלילית, ולכן אפשר לצפות שהתשובה הנכונה תהיה גם היא בעלת משמעות שלילית.

2. old ones – "ישנים": מילה זו עוזרת לנו מכיוון שהתשובה הנכונה אמורה להתחבר אליה בדרך הגיונית.

**הבהרה: המילה ones היא מילת הפניה – כלומר מילה שמתייחסת למילה שהוזכרה קודם לכן (למשל המילה המוכרת He – "הוא", אשר מתייחסת לאדם כלשהו). בשאלה זו המילה ones מתייחסת למילה "צעצועים".

שלב שלישי – פסילת תשובות

נשבץ את התשובות בהקשר המצומצם ונראה אם הן מתחברות באופן הגיוני עם נתוני העזר שמצאנו בשלב השני: פגום וישן. נזכור כי ניתן לפסול תשובות בשני אופנים: הראשון, מילה אשר משמעותה לא דומה לזו של נתון העזר "פגום". השני, מילה אשר לא מתחברת באופן הגיוני לנתון העזר "ישן".

תשובה (1) aged – "מיושן" (כמו ב"בשר מיושן"): במבט ראשון תשובה זו נראית הגיונית משום ש"מיושן" קשור במשמעותו לנתון העזר פגום (התיישנות מזוהה לרוב עם פגמים). אולם במבט שני לא הגיוני ש"מיושן" יתקשר לנתון העזר הנוסף – ישן, משום שזו חזרה מיותרת (מיושן-ישן). תשובה זו נפסלת.

תשובה (2) painted – "צבוע": המילה צבוע לא דומה במשמעותה לפגום, ולכן תשובה זו נפסלת.

תשובה (3) recommended – "מומלץ": אם נכיר מילה זו נדע מייד שמשמעותה הפוכה לזו של נתון העזר פגום (לא סביר שדבר פגום יהיה מומלץ), ולכן היא נפסלת. אם לא נכיר אותה, עדיין נוכל לפסול אותה על ידי זיהוי המוספית :re- שמשמעותה ("מחדש"), ושאינה מתאימה למשמעות המילה פגום. אם לא נכיר את המילה ולא את התחילית – לא נפסול ונמשיך בפסילת התשובות הבאות.

תשובה (4) broken – "שבור": משמעות התשובה מזכירה את משמעותו של נתון העזר פגום. כמו כן היא קשורה גם לנתון העזר ישן (היינו מצפים מדברים ישנים להיות פגומים ושבורים). לא נפסול.

הערכת מצב:

תשובה (1) נפסלה
תשובה (2) נפסלה
תשובה (3) לא נפסלה מחוסר היכרות עם המילה
תשובה (4) לא נפסלה ונשמעת הגיונית

אם כן, ההתלבטות היא בין תשובות (3) ו-(4): אחת אנו לא מזהים כלל, ואת האחרת אנו מכירים והיא נשמעת הגיונית. במצב כזה נפסול את התשובה שלה הנתונים הכי גרועים – תשובה (3) נפסלת.

החלטה סופית:

תשובה (4) broken – "שבור" היא התשובה הנכונה.


איך מסמנים תשובות?

המענה על התשובות במבחן אמירם נעשה במחשב. עם זאת, אין צורך להיבהל - המענה על התשובות פשוט ואינו דורש שום ידע קודם במחשבים. אם תיתקלו בקושי במהלך הבחינה, תוכלו לפנות לבוחנים שישמחו לסייע לכם. 

במבחן אמירם עונים על התשובות באמצעות מקשי המחשב:

  • לבחירת התשובה יש להקיש את מספרה.  
    לדוגמה, אם התשובה הנכונה היא 1, יש להקליד את הספרה 1. לאישור התשובה ולמעבר לשאלה הבאה יש להקיש על מקש Enter.
  • חשוב לשים לב! במבחן אמירם לא ניתן לשנות תשובות לאחר הקשת Enter או לחזור לשאלות קודמות. לכן, יש לוודא שאנחנו בטוחים בתשובתנו לפני הקשה על Enter.
  • אם סימנתם תשובה אך לא הספקתם לאשר אותה באמצעות הקשה על Enter - התשובה שסימנתם תיחשב.
  • אם לא סימנתם שום תשובה - ייחשב הדבר כאילו עניתם תשובה שגויה.
  • בחלק הבנת הנקרא יוקצה זמן מסוים לקריאת הקטע, וזמן מסוים לכל שאלה שתופיע אחריו. אחרי שתסיימו לקרוא את הקטע כולו ותלחצו Enter, תעברו לשאלות והזמן שיוקצה להן יתחיל לרוץ, אבל במקביל עדיין תוכלו להמשיך ולעיין בקטע.
  • כדי לגלול למטה או למעלה את קטע הבנת הנקרא יש להשתמש בחיצים.

 

קבלו את כל הכלים כדי להצליח במבחן אמירם.


מה להביא למבחן אמירם?

    • תעודת זהות.
    • שני עפרונות מסוג HB/2 (אסור להשתמש בעפרונות אחרים), מחק ומחדד.
    • טופס זימון לבחינה שבו כתוב באיזה בניין ובאיזו כיתה אתם נבחנים.
    • רצוי שעון עצר (סטופר), אבל לא כזה שמצפצף ומפריע.
    • רצוי להביא שתיה וחטיף קל כדי לשמור על עירנות ואנרגיה.
    • מומלץ להביא סווטישרט בצד, למקרה שיהיה לכם קר מדי במהלך המבחן.

מה לא להביא למבחן?

X טלפון סלולרי

X מילונים


ציונים

הציון במבחן אמירם נע בין 50 ל-150, והוא זהה מבחינת סולם הציונים לחלק האנגלית בפסיכומטרי. הציון במבחן אמירם אינו ציון מוחלט אלא ציון יחסי, ודבר זה מאפשר להשוות בין נבחנים במועדים שונים ולבטל השפעות של שאלות שונות.

הציון מחושב מייד בסיום הבחינה, ובהמשך מדווח למוסד הלימודים שאליו נרשם המועמד. בחלק ממוסדות הלימוד הנבחן יכול לקבל את הציון מייד בתום הבחינה.

לאחר שקיבלתם את הציון, תוכלו לבדוק באיזו רמת אנגלית אתם ולכמה קורסי אנגלית תצטרכו להירשם באוניברסיטה או במכללה שבה תלמדו. על מנת לראות את חלוקת הרמות באוניברסיטה או במכללה מסוימת, לחצו על שמה בטבלה.

מוסדות לימוד רבים דורשים עמידה בציון סף לקבלה ובהם: אחווה, המכללה האקדמית נתניה, דוד ילין, סמינר הקיבוצים. מומלץ לברר במוסד הלימודים אליו אתם מנסים להתקבל.

אם כבר עברתם מבחן אמיר או פסיכומטרי, ויש לכם יותר מציון אנגלית אחד - דעו כי כל מוסד קובע בעצמו האם להחשיב את הציון האחרון מביניהם, הגבוה מביניהם או ממוצע בין הציונים.


מה ההבדל בין מבחן אמירם לאמיר?

    מבחן אמירם מבחן אמיר
פורמט הבחינה

ממוחשבת

דף ועיפרון

זמן הבחינה

בין 40 דקות לשעה וחצי

 בין 60 ל-75 דקות

מועדי הבחינה

משתנה בהתאם למוסד הלימודים

4 מועדים קבועים בשנה

ציונים

50-150

150-250

ציון נדרש לפטור

134 ומעלה

234 ומעלה

מיקום הבחינה

מוסד הלימודים המבוקש

אוניברסיטאות

אפשרות להתאמות במבחן

אין

יש

מתאים לתרגול של מכון נועם? מתאים מתאים

מועדים והרשמה

הרשמה ועלות - יש להירשם למבחן דרך המוסד האקדמי שאליו מבקשים להתקבל או שלומדים בו. עלות הבחינה משתנה ממוסד למוסד. חשוב לציין שציון ממוסד לימודים אחד לא בהכרח יוכר על ידי מוסד לימודים אחר.

אם ברצונכם להיבחן באמירם פעם נוספת, או להיבחן באמירם לאחר שנבחנתם כבר באמיר - עליכם להמתין לפחות 35 ימים בין הבחינות, אחרת בחינתכם תיפסל ולא יוחזרו לכם דמי ההרשמה. 

מועדים ומיקום - הבחינה נערכת רק במוסדות הלימוד ובכל אחד מהם יש מועדי מבחן שונים.

שימו לב! יש מוסדות שבהם חלק ממועדי המבחן מיועדים למועמדים בלבד וחלק לסטודנטים שכבר לומדים במוסד. 

להלן המועדים העדכניים של מבחן אמירם בחלק מהמוסדות:

מוסד הלימודים מועדי הבחינות
האוניברסיטה הפתוחה 15-16.09.19, 18-25.09.19
האוניברסיטה העברית

אוגוסט - 22.08.19

ספטמבר - 11-12.09.19, 26.09.19

אוקטובר - 06.10.19, 23-24.10.19

דצמבר - 15.12.19

אוניברסיטת בר אילן  14.08.19, 19.08.19, 06.10.19
אוניברסיטת חיפה 22.08.19, 25.08.19
המכללה למנהל

אוגוסט - 20.08.19

ספטמבר - 19.09.19, 26.09.19

אוקטובר - 03.10.19, 24.10.19

המרכז האקדמי לב

אוגוסט - 15.08.19, 27.08.19

ספטמבר - 12.09.19, 19.09.19

המרכז האקדמי רופין

אוגוסט - 20.08.19

ספטמבר - 09.09.19, 24.09.19

 

אפשר לעזור לך סימן שאלה
אפשר לעזור לך סימן שאלה
לפני שנמצא בשבילך את ההכנה המתאימה, הנה כמה פרטים שאנחנו צריכים.
-
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.