רגע, אז למה אמרו לי שאין מועד ב' למבחן הדפ"ר?

עקרונית, מבחני הדפ"ר הם חד-פעמיים. עד למהפכת המיון והשיבוץ שהתחוללה בצה"ל באוקטובר 21, רוב המלש"בים שביקשו להיבחן במבחני הדפ"ר פעם נוספת, נדחו. גם היום לא מומלץ שתבנו על זה שיאשרו לכם להיבחן פעם נוספת - רצוי שתעשו הכול כדי להצליח במבחנים בפעם הראשונה. אבל אם בכל זאת אתם רוצים לגשת למבחנים פעם נוספת, אתם בטח תשמחו לגלות שהסיכוי לכך שתקבלו אישור לעשות זאת גדל משמעותית. 

 

מתי תוכלו להגיש בקשה למבחן חוזר?

במידה ושני התנאים הבאים מתקיימים:
1. קיבלתם דפ"ר 70 ומטה
2. מעולם לא ניגשתם למבחן דפ"ר חוזר​

באילו תנאים עליכם לעמוד כדי שהבקשה שלכם תאושר?

הממוצע שלכם במקצועות הריאליים (כגון פיזיקה, כימיה, מתמטיקה 5-4 יח"ל, רובוטיקה ועוד)​​ הוא 80 ומעלה, ובמקצועות ההומניים (כגון: אומנות, היסטוריה, ספרות, תאטרון ועוד) הוא 90 ומעלה.

או

הממוצע שלכם ב-3 יחידות מתמטיקה הוא 90 ומעלה, ובמקצועות ההומניים (כגון: אומנות, היסטוריה, ספרות, תאטרון ועוד) הוא 90 ומעלה.

 אם אין לכם את הציונים הנדרשים, מומלץ לשלוח בכל זאת את הבקשה למבחן חוזר. אם הבקשה לא תאושר, תוכלו להגיש אותה פעם נוספת, אבל הפעם צרפו אליה המלצה של מנהל בית הספר שבו אתם לומדים.


מה צריך להביא בחשבון לפני הגשת הערעור?

קודם כול, נרגיע ונגיד ששמורה לכל מלש"ב הזכות להגיש בקשת ערעור עד 6 חודשים ממועד הבחינה. לאחר פרק זמן זה הבקשות יסורבו אוטומטית. נדגיש גם שזה בסדר גמור לערער על הציון שלכם - אף אחד לא יפגע בציון הדפ"ר שלכם או בנתוני האיכות שלכם רק כי ביקשתם מבחן חוזר.

כמו כן, כדאי לדעת שלא תמיד מאשרים היבחנות מחדש בכל פרקי המבחן - יכול להיות שתקבלו אפשרות להיבחן שוב רק בפרק מסוים. זה קורה בדרך כלל במצבים שבהם מתגלה שלמלש"ב או למלש"בית יש אבחנה שרלוונטית לפרק ספציפי במבחן (כמו דיסקלקוליה, שרלוונטית רק לפרק הכמותי).

לסיום, חשוב שתדעו שבמבחני הדפ"ר הציון הסופי שלכם יהיה הציון הגבוה מבין השניים.


 מה צריך להיות בבקשת הערעור?

בין שאתם עונים על הקריטריונים ובין שלא, תוכלו להגיש בקשה למבחן חוזר. אלו הנתונים והמסמכים שאתם צריכים לכלול בבקשה שלכם: 

1. נתונים אישיים - בסיסי אך חיוני. שימו לב שבבקשה שלכם מופיעים בצורה ברורה הפרטים האישיים שלכם: שם מלא, מספר זהות, מספר טלפון ומייל.

2. מכתב אישי - החלק הכי חשוב בבקשת הערעור עבור אלו מכם שלא עומדים בתנאי הסף למבחן החוזר. זה המקום שלכם להסביר למה דווקא לכם, מתוך מאות בקשות הערעור שמתקבלות, מגיע לקבל מבחן נוסף. 

3. המלצה מגורם מחנך - מכתב המלצה מהמחנך, מהיועצת או ממנהלת בית הספר. מטרת ההמלצה היא לתת לדבריכם חיזוק חיצוני מאדם שיודע מה הפוטנציאל שלכם. כדאי שההמלצה תכלול תיאור של מידת הרצינות והמחויבות שלכם בתחום הלימודי.

4. גיליון ציונים עדכני - גיליון ציונים מהמחצית האחרונה.

5. מסמכים שמעידים על לקויות למידה (אופציונלי) – יש מספר מסמכים שיכולים לסייע, ובהם אבחון דידקטי, נוירולוגי או פסיכולוגי מלא; אבחון ועדת השמה; אבחנה של הפרעת קשב; ומסמכים רפואיים אחרים שמצביעים על לקויות למידה. כאן תוכלו לראות בדיוק אילו מסמכים אפשר להגיש. 

את הערעורים יש לשלוח למיטב במייל meitav@digital.idf.il

שימו 

אם אתם לא עומדים בקריטריונים למבחן חוזר, אתם צריכים סיבה ממש טובה כדי שיאשרו את הבקשה שלכם. סיבות כמו לחץ או מחלה פתאומית שתקפה אתכם בבוקר המבחן, לרוב לא יעזרו לכם.

הסיבות שבדרך כלל מגדילות את הסיכוי לאישור הבקשה הן: תקלה טכנית, למשל הפסקת חשמל במהלך המבחן; נתונים חדשים, למשל אבחון חדש של לקויות למידה; מצב אישי קשה ביום המבחן, למשל בעקבות פטירה של קרוב משפחה, חס וחלילה. במקרה כזה ייתכן שתתבקשו לשלוח מסמכים רשמיים שמאשרים זאת.


ומה הלאה?

אם בקשתכם נדחתה, תוכלו לשלוח מכתב ערעור נוסף, הפעם בצירוף מכתב המלצה ממנהל/ת בית הספר (נוסף על יתר המסמכים). אבל שנייה לפני שאתם עושים את זה, תזכירו לעצמכם שציון הדפ"ר הוא רק חלק מנתוני האיכות שישפיעו על שיבוצכם, ושיש עוד גורמים שישפיעו על אפשרויות השיבוץ שתקבלו בשאלון ההעדפות - כמו יום המא"ה והריאיון האישי שתעברו. 

עוד דבר מעודד שכדאי לדעת הוא שבמקרים רבים תאושר קבלה חריגה לתפקידים מסוימים - כל עוד, כמובן, נתוני האיכות שלכם לא רחוקים בהרבה מנתוני האיכות הדרושים. בקשה לקבלת מיונים אפשר להגיש ליחידה הממיינת ולמיטב. 

והכי חשוב - זכרו שהפגנת מוטיבציה ומחויבות תוך כדי השירות, בלי קשר לתפקיד ששובצתם אליו, יכולה לפתוח לכם דלת להכשרות מקצועיות מעניינות שאפילו לא חשבתם עליהן. 

ואם בקשתכם התקבלה... איזה כיף! קחו לעצמכם רגע לשמוח ולהתרגש, ותתחילו להתכונן :-)

 

לא יהיה מועד ג'. 

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.