ללמוד כיצד ללמוד

אחת מהדרכים הטובות ביותר לשיפור ציון הפסיכומטרי היא בדיקה מעמיקה ורפלקסיבית של כל אחת מתשובותיכם ומשגיאותיכם בכל מקבץ או סימולציה. מטרת הבדיקה היא להבין מהם הגורמים להצלחה ומהם הגורמים לאי-הצלחה. אין זה מקרה שחילות האוויר בעולם משקיעים זמן ומשאבים רבים בתחקור פעולות של טייסים בזמן הטיסה, ולשם כך אף פיתחו סימולטורים ללמידה, המשמשים את הטייסים. חילות האוויר הנחשבים לחילות "חכמים" מאמינים כי באמצעות ניתוח של כל שלב ושלב בטיסה, מושגת למידה משמעותית שממנה נגזרים שיפור והצלחה.


מה אני צריך ללמוד על עצמי

  • כמה זמן נדרש לי לפתור שאלות ומאיזה סוגים.
  • באיזה חלק של הפסיכומטרי אני הכי טוב, מילולי, כמותי, או אנגלית.
  • במה בתוך הפרק אני טוב יותר – בחלק של השלמת המשפטים באנגלית? בשאלות באלגברה?
  • במה אני מתקשה ולמה – בגלל קוצר הזמן, בגלל שיטת הפתרון, בשל קושי בהבנת ההוראות, בשל חוסר שימוש בטיוטה וניסיון לזכור דברים או אולי משום שדעתי מוסחת בשל רעב, עייפות, לחץ או ציפיות גבוהות?
  • מה עוזר לי להשתפר? האם מעבר על ההוראות לפני התרגול, חזרה על החומר ועל הטיפים או אולי עבודה עם שעון רץ וציור של הבעיות.
  • תיאום ציפיות מיטבי – האם אני מצפה לפתור נכונה כל שאלה, אף על פי שכדי להתקבל ללימודים שבהם אני מעוניין עליי לענות נכונה רק על 70% מן השאלות?
  • מניסיון, ככל שתכירו את עצמכם טוב יותר וככל שתלמדו למצות טוב יותר את היכולות שיש לכם, הביטחון שלכם יגבר, ודבר זה יאפשר לכם להתמודד בנינוחות עם השאלות שבמבחן ולצבור נקודות רבות.

כמה סימולציות לתרגל?

אנו ממליצים לפתור 15-10 סימולציות, מהן סימולציות מלאות בנות 8 פרקים כולל מטלת כתיבה מערכת ההכנה שלנו, סימולציות מבחינות עבר וסימולציות בנות 6 פרקים, המופיעות באוגדן הבחינות של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
יש לציין שהסימולציות שיצרנו למענכם הינן ברמות קושי שונות, וזאת כדי להכין אתכם בצורה הטובה ביותר לרמות הקושי שבבחינה.

דגשים לבדיקה עצמית

    • מעבר על התשובות הנכונות ועל השגיאות ורישום הגורמים להצלחה ולאי-הצלחה.
    • קריאה של ההסבר ובמידת הצורך חזרה על נוסחאות, על הוראות ועל חוקים.
    • פתרון חוזר של התרגיל תוך כדי יישום ההסבר המוצע ללא זמן, ולאחר מכן בהגבלת זמן.
    • רישום במחברת של נושא השאלה ורמת הקושי של השאלה שבה טעיתם. לאחר מכן, רישום של סוגי הטעויות: טעויות חישוב, טעויות ריכוז, טעויות לחץ, טעויות הבנה, טעויות ביטחון עצמי מופרז, טעויות הנובעות מחוסר ידע.
    • רישום במחברת אם נעשה שימוש בפתרונות בשיטת ההצבה, בניחוש מושכל ובפסילת תשובות.
    • לאחר ביצוע של כמה סימולציות – הכנת טבלה, אשר כוללת חלוקה לפי מספר השגיאות: נושאים שבהם מספר השגיאות גבוה, נושאים שבהם מספר השגיאות בינוני ונושאים שאין בהם שגיאות כלל. כמו כן, מומלץ לציין בטבלה באילו נושאים השימוש בהצבה, בפסילת תשובות ובניחושים מושכלים היה יעיל.

כמה זמן להקדיש ללמידה?

לשאלה זו אין תשובה אחת נכונה. הבחינה הפסיכומטרית היא אתגר אישי ונקודת המוצא של כל נבחן היא שונה. הזמן הדרוש ללמידה תלוי ביכולות האישיות, ברקע הלימודי ובמטרות של כל תלמיד.

מהניסיון שלנו, תקופת הלמידה המומלצת לניגשים לבחינה בפעם הראשונה נעה בין חודשיים לארבעה חודשים, כאשר זמן הלמידה היומי המומלץ הוא בין ארבע לשבע שעות.


לסיכום

הציון היחיד שחשוב הוא הציון בבחינה הפסיכומטרית – אף אחד לא יזכור כמה שגיאות היו לכם בסימולציה הראשונה או בסימולציה האחרונה שתרגלתם. לכן, חשוב פחות לברר בסוף כל תרגול מה הציון שקיבלתם וחשוב יותר להבין מדוע קיבלתם את הציון ומה עליכם לעשות כדי להשתפר.

אפשר לעזור לך סימן שאלה
אפשר לעזור לך סימן שאלה
לפני שנמצא בשבילך את ההכנה המתאימה, הנה כמה פרטים שאנחנו צריכים.
-
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
הטופס נשלח בהצלחה. נציגינו ייצרו איתך קשר בקרוב.
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.